• Anonym (Helvetet)

    Oskyldigt anklagad

    Jag har blivit oskyldigt anklagad för sexuella övergrepp på ett barn! Detta är verkligen som en overklig skräckfilm eller en vidrig mardröm som man inte kan vakna ur...
    Någon som har varit/är i samma situation? Vet någon var man kan vända sig för att tala med andra i liknande situation?
    Det vidrigaste är att jag ALDRIG kan bli fri från anklagelserna! FY FAAN!

  • Svar på tråden Oskyldigt anklagad
  • Anonym (Helvetet)

    Jag fick veta när polisen ringde mig.
    Förmodligen tror anmälaren på anklagelserna och har spridit dom redam före de talade med polisen...
    Anmälaren har också talat med barnet som nu säger att det är sant.
    Vet inte vad jag ska ta vägen!!!!
    Detta är verkligen ett rent helvete!!

  • Intelligenti pauca
    Anonym (Helvetet) skrev 2008-06-06 10:56:27 följande:
    Jag fick veta när polisen ringde mig.Förmodligen tror anmälaren på anklagelserna och har spridit dom redam före de talade med polisen...Anmälaren har också talat med barnet som nu säger att det är sant. Vet inte vad jag ska ta vägen!!!!Detta är verkligen ett rent helvete!!
    Jag kan föreställa mig vilken sits du sitter i.Men om rykten skall man inte tro på.Det kan visserligen vara svårt att låta bli.men om du själv vet att du är absolut oskyldig att du inte har gjort något av detta som sprids runt.Då vet ju du själv iaf att du är oskyldig.Sedan gälelr det att försöka bevisa det.Men det är ju rättens sak att döma.
    För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Anonym (Helvetet)

    Ja men HUR? Och det här stackars barnet som nu tror att det har hänt!!! Hur ska livet bli för det?

    Och ja, jag vet ju att jag är oskyldig men INGEN annan kan ju veta! Och just i sexualbrott där det inte finns fysisk bevisning KAN man ju faktiskt bli oskyldigt dömd även i rätten...

    Ju mer jag tänker på det desto svårare blir det att andas.

  • Anonym (Helvetet)

    Jag har alltid tänkt att om ett barn säger att det har blivit utsatt för övergrepp så är det sant! Men nu sittar jag på andra sidan och vet att barn kan övertygas att tro att det är så :(

    Hur överlever man?

  • Intelligenti pauca
    Anonym (Helvetet) skrev 2008-06-06 11:04:22 följande:
    Ja men HUR? Och det här stackars barnet som nu tror att det har hänt!!! Hur ska livet bli för det?Och ja, jag vet ju att jag är oskyldig men INGEN annan kan ju veta! Och just i sexualbrott där det inte finns fysisk bevisning KAN man ju faktiskt bli oskyldigt dömd även i rätten...Ju mer jag tänker på det desto svårare blir det att andas.
    Jag lämnar nu denna tråd då jag inte har mer än spekulationer att tillföra.
    För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Anonym (Vi med)

    Min man blev anklagad för grov våldtäkt mot barn och satt häktad i tre månader. Han friades i tingsrätten och även i hovrätten, och nu har barnet erkänt att det var en lögn för att få uppmärksamhet.

    Jag lider med dig!!!!
    Hur gammalt är barnet?

  • Anonym (***)

    Hej TS!

    Lider med dig En utav mina bästa killkompisar är oskyldigt anklagad förpedofili. han jobbade på ett dagis, och dagisfröknarna anmälde honom för dom "trodde" han va pedofil. Så snuten gjorde husransakan hos honom, beslagtog datorn osv. Hitta ingenting, satt häktad i några dagar men blev sedan släppt för polisen kunde inte få fram något som tydde på att han förgripit sig på barn. Inget barn på dagis hade sagt nå heller, utan det va hans jobbarkompisar som anmälde för dom "Trodde" han a det. Man ska va jäääääävligt försiktig med att tro saker. För detta resulterade i att han fick sluta sitt jobb, han kommer aldrig få jobb inom barnomsorg efter detta, och det är det han älskar och är utbildad till.

  • Anonym (Helvetet)
    Svar på #16
    Hur har ni kunnat överleva?
    Är ni trodda av omgivningen nu eller misstänker folk fortfarande?
    Jag tänker att även om barnet erkänner att det inte var sant så kommer vissa ändå tro att det var det...
  • Anonym (Helvetet)
    Svar på #8
    Tack för att du tog dej tid iaf...
  • Anonym (Helvetet)
    Svar på #17
    Så även om han blev oskyldigt anklagad och dom inte hittade bevis kan han altså inte jobba med barn!

    Det skulle förmodligen aldrig hända om en kvinna blev anklagad...

    Tack alla för att ni tar er tid att "lyssna"!
    (och ge råd)
  • Anonym (Vi med)

    Anonym (Helvetet) skrev 2008-06-06 19:45:36 följande:


    Svar på #16Hur har ni kunnat överleva?Är ni trodda av omgivningen nu eller misstänker folk fortfarande?Jag tänker att även om barnet erkänner att det inte var sant så kommer vissa ändå tro att det var det...
    Det har vart ett helvete. Ingen som känner oss trodde ju någonsin att det var sant, men självklart fanns det folk som undrade. Naturligtvis kommer det alltid att följa med oss, folk kommer säkert alltid att undra och vi mår ju inte bra någon av oss, speciellt inte min make. Men vi får psykologhjälp för att kunna bearbeta det ordentligt.
  • Tina4477

    Hej min pojkvän har blivit oskyldigt anklagad för att ha sexuellt trakasserat hans före detta dotter. Stämmer inte alls!!!Han har mist sin semesterstuga, fått betala skadestånd till dottern och boja i c:a 2,5 månad.. Fy fan för detta

  • Anonym (B)
    Tina4477 skrev 2022-10-07 17:10:31 följande:

    Hej min pojkvän har blivit oskyldigt anklagad för att ha sexuellt trakasserat hans före detta dotter. Stämmer inte alls!!!Han har mist sin semesterstuga, fått betala skadestånd till dottern och boja i c:a 2,5 månad.. Fy fan för detta


    Vadå föredetta dotter? om Någon blir dömd i det när det är så svårt att bli dömd i dessa frågor kan du lugnt räkna med att han är skyldig. 
Svar på tråden Oskyldigt anklagad