• Svar på tråden Barn i April 2007? Nr 7
  • Snakeheart
    pyretina skrev 2008-10-09 13:54:51 följande:
    Svar på #7Aaa, men hoppas ni får svar snart.. Har du många olika platser som alternativ eller?Ja jag har varit arbetslös i 5 år - först nu som jag har massa saker igång. Jobb och praktikplats på samma gång. Så jag varvar där emellan. Riktigt härligt att vara i farten igen .
    Nej.. har satt upp henne på kö till samma dagis som hennes storebror går på (men finns inte så många förskolor att välja på här, alltså.. Vi bor på en mkt liten ort utanför Gbg).

    Åååh.. det förstår jag att det måste vara hääärligt!! Var e det Du arbetar/praktiserar, då??
  • Snakeheart

    Hellu!!
    Uppdaterar lite här igen då..

    Fortfarande inget svar ang. dagisplats... Pappan öppnade konton för sina små (mina små & hans son som inte är min ), som även jag kan putta in pengar på (& vi har samma bank också = superbra).. Hmm... Mirielle & hennes storebror har fått sig ett nytt eget rum här efter ihopflyttningen & alla tre barnen (de har en bonussyster numera också) leker bra i bägge rummen (det andra rummet är då bonussystern Felicias, som funnits här sedan tidigare). Igår var vi på "Lek & bus-landet" & hade superkul!! Var andra gången vi var dit & de stora barnen lekte överallt, men där finns ju även mycket roligt för de minsta & Mell stormtrivdes på småbarnsavdelningen. Innan hemgång köptes tre dinosarieleksaker med färgad lysfunktion á 20 kr/st, tre "riktiga" leksaksdinosaurier på rea á 29 kr/st, fyra klubbor med leksaker till i samma påse (minns inte vad de kostade, men vi vuxna & de två större barnen tog varsin klubba & så fick barnen leksakerna sedan då). Igår kväll & idag leker de glatt med sina nya leksaker, speciellt de med färgad lysfunktion som funkar super för alla tre..

  • mira

    här var det rätt dött... jag hinner knappt aldrig bry mig om familjeliv numera.. fick bara för mig att läsa i fatt lite trådar.
    18 månader o älskar dagis, vi får höra hur killen här är så duktig och harmonisk på dagis.

  • Snakeheart

    Ååh... ser fram emot att få veta att även Mell fått en dagisplats.. Ska bli fint för dem att få gå dit & därifrån ihop.. o jag börja jobba. Nu rinner föräldrardagarna iväg...

  • pyretina

    Snake - inte fått höra något alls om dagis? Har du någon sida var du kan kolla vilken köplats ni har och sånt?
    Vi har sånt, en "egen sida" var de står hur man står i kö till förskolan m.m.

    Här så händer de inte så mycket alls. Igår snöade de rejält idag regnar det . Så inge pulka åkande för oss i helgen..

  • Snakeheart

    pyretina: Jag tror inte det.. försökt ringa o kolla, men de har inte varit på plats.. Försöker på måndag igen eller så... Huga!! Om det finns en sådan sida vill jag ju gärna veta, så ska fråga om det också då

    Ååååh.... Jag, om någon, vet hur det kan kännas... var så hela förra vintern för oss för vi satt inne o snorade/var borta de få snödagarna som kom.. Men sen i mars snöade det till rejält o låg kvar några dagar, som väl var, & då var det åka av för oss i vår stora pulka Hoppas det återkommer snart igen för Er!!

  • mira

    kommer det nån snö så kommer den ju alltid så sent (bor i Blekinge så snö är ovanligt).

    här har de inget sånt smart dagissystem utan man får vänta på papper på posten. och det har förekommit orättvisa fördelningar av platser där syskonförturen inte gällt t ex - två syskon fick inte komma in men ett syskonpar fick byta till det dagiset...

  • pyretina

    Oj okej, trodde att fler hade de systemet..Vi fick papper hem kort efter att jag hade skickat in att han skulle vara i kö.
    Hmm..
    Hoppas att Ni får en plats inom kort Snake.

    Ja men snön kommer nog snart tillbaka - här uppe brukar de ju vara vita jular/vintrar ..

  • Snakeheart

    Ååh.. skriver här nu istället..

    Här har vi snö nu, kom igår.. inte mycket för pulkaåkning mm kanske, men vääldigt vackert! Vi har annars haft det lite jobbigt här & jag har därför inte skrivit mycket, men nu hoppas vi det går åt ett lugnare håll igen (tar i trä). Igår var vi en heldag inne i stan (Göteborg) med barnen, till Kronhusbodarna och åt frukost, tittade på glastillverkning, in i guld- och silversmedjan en sväng & köpte därefter strutar med gammaldags karameller, knäck, kandisocker, varsin snökula till de större barnen. Sedan gick vi till Naturhistoriska museet & det var mäkta populärt! Åt därefter på Ching palace (Kinarestaurang) & alla åt bra där (buffé). Resten av helgen blir vi nog mest hemma & tar det lugnt, fast sambon jobbar & hans dotter är nu hos sin mamma..

    Har pyretina avregistrerat sig eller bytt nick?? Hoppas på det sistnämnda

    Heej Sidenblomma!! *vinkar lite*

  • Snakeheart

    Skiter i om det är några kvar här & skiter i de andra apriltrådarna tillfälligt. Blir ändå mer ledsen av att bli dissad där.. Lagt in två bilder redan i en av de helt nya trådarna & lade in nya bilder (kanske inte perfekta, men beror ju på kameran..) & skrev lite halvroligt om vad vi gör i juletid till.... och ingen svarade... Varför?? Har jag gjort något eller? Vet jag inte varit så aktiv, men hade ju inget internet på ett helt år...

    Nåja... skriver lite här istället.. Julafton 2006.. En bild på mig med Mirielle i magen julen 2006
    Julträdet.JPGJulträdet i vår trädgård..
    Julkram.JPGLillan gosar med sin mormor (glöggafton andra advent)
    Juletid7.JPGJag med Mellan (också glöggafton)

    Liten druvätare.JPGMirielle äter lite druvor på glöggaftonen..
    Altan.JPGVår altan
    Kvällsmys.JPGMin storskrutt & min bonustös

    Så var vi på Liseberg för en heldag igår & hade en mycket lyckad dag. Barnen var glada & vi åkte släde efter en ren, åkte även Sagoslottet & ponnykarusellen ihop alla i familjen & så fick de två större barnen åka två åkattraktioner; en flygplanskarusell & "Små grodorna" ihop utan oss andra. Så åt vi på Kinarestaurang & senare Churros ("spanska våfflor" kallar de dem, men jag ser då dem inte som våfflor.. men himla goda är de & finns tydligen även i Chile varifrån mina barns pappa kommer ). Vi vuxna drack även glögg innan hemresan

    På glöggaftonen jag lagt in foton ifrån här var barnen också glada o lekte ihop med två andra barn som också hälsade på.. Fanns mycket gott att äta & de kunde själva plocka till sig.. Lillan fick dock nöja sig med mataktigt, frukt o kakor/kex.. Inget godis där.. Men hon beklagade sig inte


    Jag har skaffat plus (för första gången, så tacksam för alla tips & hjälp )
  • Snakeheart


    Finns Ni kvar, Aprilare??? Hjärta
     
    Här är Mirielle med storebror Jeremy i maj i år...
    Jag har skaffat plus (för första gången, så tacksam för alla tips & hjälp )
Svar på tråden Barn i April 2007? Nr 7