• mojsan

    IVF

    Hej!!
    Finns det några fler här inne som försöker med IVF?
    Vi har precis startat och det känns både nervöst & roligt!!!
    Man vill ju så mycket,samtidigt är man rädd & nervös!!!
    Min största fasa är att vi inte ska få fler barn!!!
    Är rädd för att det ska misslyckas pga. att man inte mår så bra,
    men ska vi försöka så måste vi göra det nu innan D är för sent (är 39 år).
    Ååhhh,jag drömmer om ett syskon till Alice och att få hålla ett litet barn
    i mina armar igen!!!
    /maria

  • Svar på tråden IVF
  • tan73

    Hej vännen!
    Sebastian kom ju till via IVF... sen gjorde vi ett nytt försök i höstas, men det tog sig inte då. Kanske var det för snabbt på efter Sebbes död... ev ett nytt försök till hösten... får se, beror på många olika faktorer...
    Håller tummar och tår att det ska bli ett syskon till Alice {#lang_emotions_baby}

    Kram Tanja

  • PVeraB

    alltså, ivf när får man det? Finns det nån chans att de kan välja ut friska ägg och spermier? Eller det kanske heter ngt annat. Vår situation är sådan att vår son avled av ett genfel. Som är ärftligt och dödligt. Pisstrist och vi vill verkligen att vera ska få ett småsyskon ... fostervattensdiagnostik finns ju som alternativ men det känns så fruktansvärt.

  • Dahlia79
    PVeraB skrev 2010-04-14 19:57:50 följande:
    alltså, ivf när får man det? Finns det nån chans att de kan välja ut friska ägg och spermier? Eller det kanske heter ngt annat. Vår situation är sådan att vår son avled av ett genfel. Som är ärftligt och dödligt. Pisstrist och vi vill verkligen att vera ska få ett småsyskon ... fostervattensdiagnostik finns ju som alternativ men det känns så fruktansvärt.
    Det finns nåt som heter PGD där man innan innan återförandet kollar om det finns genfel.
    Kan inget om just PGD men googla på det, alternativt kontakta KS som sysslar med det. Har för mig att det är KS iaf...
  • mojsan

    Hej tjejer!!

    D är nu ett år sen vi gjorde vårt IVF!!
    Tråden måste ha kommit upp igen när dom
    släppte alla trådar fria,även gamla trådar!!

    Vi kämpar vidare på egen hand!!!
    Tack ändå,för ert stöd!!!
    Kramar......

    /maria

Svar på tråden IVF