• majblomman80

    Ngn mer som har en kille som inte vill ha sex?

    Hej!

    Min kille o jag har inte haft sex på en månad nu. (är i v31 snart)Min lust har iofs minskat men hans har verkligen minskat. Det är till o med så att jag varit på lite men det har blivit nej.
    Han påstår att den minskat o att han tycker det känns lite konstigt att ha sex när bebisen ligger där inne.
    Men jag blir lite ledsen över detta. Är i stort behov av bekräftelese nu när jag är gravid o ju längre tiden går ifrån sex desto oroligare o mer desperat blir jag.
    Är det fler som har pojkvänner som inte verkar ha nån lust?
    Hur ska jag/vi göra för att det ska kännas bättre?
    Vill ju känna mig sexig o fin fast jag är gravid/mammig....

  • Svar på tråden Ngn mer som har en kille som inte vill ha sex?
  • lemony

    trött jag blir på hela gravid-hormon grejen. man får ju ingenting av att gå å bära barn i 9mån.... men men. vi får se framåt. heja oss alla mammor..

    så less så ja känne rmig ironisk=)

  • MichelleC

    Jag har exakt samma som dig.. och när han sa det så kände jag mig ful och äcklig:( det sårade faktis mig.. vet inte hur jag ska göra och vad..:S känns väldigt förvirrande..

  • lemony

    ja vad ska man säga. ta mig här och NU.
    Jag frågade faktiskt rätt ut om det var så att han inte tände på mig men han sa att han inte hr ork, ftersom han jobbar så mkt nu inför barnet kommer.även om man inte har lust så kan man ju få det ...när man håller på. stod det i min familjetidning.

    Sätt grän ser om han säger dumma saker. så får man inte säga!!
    KramiS

  • Maybeee

    Min sambo är likadan.. Jag är gravid i v.32 nu, och han tycker nästan det är jobbigt att ha sex bara för att bebisen ligger där inne. Han har också fått för sig att det inte är bra att ha sex, nu när bebisen blivit så stor. Men efter lite fjäsk och tjat, så kan han inte hålla sig =) Dock så är det lååångt ifrån lika ofta som det tidigare varit.

  • skubidoo

    Äntligen fler som känner som jag. är gravid med nr 3 och är super sugen. Men får ingen bekräftelse. Har pratat med min man om att man som kvinna behöver bli sedd som just det, kvinna, och inte bara som mamma. I vanliga fall vill han oftare än jag men jag nekar honom aldrig eftersom jag är ganska "lättövertalad". När hormonerna slår till undrar jag ibland om han inte hittar någon annan att tillfredsställa sig själv med. män ska ju inte klara sig utan - heter det ju. Dessutom är min man sjöman och jobbar borta vissa veckor. hmmm hjärnspöken......

  • Lojlis
    LadyCaCa skrev 2010-08-10 19:00:30 följande:
    Verkligen skönt att komma in i forum-trådar och inse att jag inte är ensam om detta.
    Jag är nu gravid i v. 25 och sedan vi fick veta att jag var gravid tror jag att vi har haft sex max tre gånger, varav min sambo en av gångerna var full (det hör egentligen inte hit, spelade inte mig någon roll om han var full eller nykter såsätt)

    Jag har frågat och frågat och frågat igen vad det beror på...men det enda svaret jag får är "Jag har ingen lust". Och själv är jag super kåt (ursäkta mitt direkta uttryck) och vill varje kväll, och försöker närma mig varannan kväll - men får "nobben" gång på gång.
    Jobbigt, verkligen...fy. Inte bara just för att jag måste ha kuk (återigen - ursäkta mitt direkta uttryck) men för mig är sex otroligt viktigt i ett förhållande. Nu får jag ingenting alls - och det sänker mitt självförtroende rejält.
    Är jag inte längre attraktiv?
    Men jag har precis samma problem som du beskriver!
    Skulle inte kunna säga det bättre själv!
    Jag får inga svar på om det är pga graviditeten.. utan bara att han inte vill!
    MEN EN KRAM KANSKE?
    Nä, då är man tjatig och dryg.. jättekul att skaffa barn med en sådan karl.. =/
  • Emma90

    Min sambo säger att han inte riktigt kan ha sex pga att han tänker på barnet som ligger där inne. Har ännu inte ens börjat synas på mig. Vi har sex åtminstonde varje vecka men håller oss till två ställningar. Jag skulle nästan kunna döda för missionären.. I början när jag frågade om varför vi inte kunde köra missionären så sa han att under sex vill han inte komma i kontakt med min mage eftersom vårat barn ligger där. :(

    Känns otroligt jobbigt eftersom jag tycker sexet är så himla viktigt för förhållandet. Vill bara älska lugn och försiktigt och kunna pussas samtidigt.. Men det lär jag få vänta MÅNGA månader på.

    Tror dessutom att detta bara kommer bli värre när det börjar synas på mig.. Nu när jag verkligen behöver höra och veta att jag är fin trots graviditeten..

  • sthlm84

    vi har haft sex 4 ggr sen jag blev gravid, jag är i v 26 och det var ett tag sen sist..jag har inte räknat veckor men det känns som en evighet sen. när jag rör honom där nere så rycker han till och tar bort min hand som om det var elden som brände honom..och sen säger han att han inte kan..att han tänder på mig men han vill inte skada barnet. vi tog upp det med vår barnmorska och hon sa: ' ni kan göra annat än sex. ARGHH tänkte jag, kunde hon inte bara säga ngt i stil med, det är inte det minsta farligt och det är viktigt för kvinnan då hon behöver mkt bekräftelse och närhet.

  • spåmannen

    Det är bara män som kan säga VVS!!

    VVS =  VÅGA VÄGRA SEX.......*L* 

  • Kat

    Oh yes, samma problem här med. Men min kille säger att han är attraherad av mig och han vill gärna kramas och småpussas men det är ständigt en massa ursäkter när det kommer till sex. Han tycker att det hänt ngt med mig varje gång vi haft sex som infektioner, blödning etc. Han är även super skyddande när det gäller allt från att jag ska gå i trappor till att köra bil när det snöar. Som vissa av er säger så verkar killar tro att man är skör som en porslinsdocka. Jätte gulligt men det får mig att känna mig som 12 år igen...
    Vill bara ha passionerat sex och känna mig galet åtrådd, inte myssex 1gång/veckan där båda kommer på tok för snabbt för att man är utsvulten på sex.
    Jag kan bli irriterad på tanken att han tillfredställer sig själv när han vet att jag är super sugen. Dock nekar han att han skulle göra det...

    Jag är inställd på att det inte kommer bli så mkt bättre när bebis har kommit då båda är trötta och det kommer en mängd andra saker imellan..

    En toyboy vore inte helt fel, om man hade kunnat tänka sig någon annan. Låst situation!!!

  • Goding

    Jag har stora problem då min sambo inte vill ha sex alls. Sedan vi fick reda på att jag var gravid i vecka 17 visste inget innan hade inga symptom o har alltid haft oregelbunden mens. Ca 2-3ggr/år. Är idag i vecka 22 o är jätte sugen o är i behov av bekräftelse. Jag har bara en liten kula så kan väll inte vara oattraktiv redan?! Men känner mig ensam o "äcklig".. Vad jag ön försöker med så fungerar inget. Vi hade inte ofta sex innan o är van att bli nekad då jag är den mer kåta i förhållandet. Han nöjer sig med 1ggn/mån innan gravid men redan nu vill han inte ha alla.. Känner mig ensam på ett sätt. Han håller inte om mig kollar inte nått på bebis grejer jag får fixa allt. Går inte heller o prata med han om sexet. O pga av sexet så bråkar vi ganska ofta då jag är så fruktansvärt frustrerad.. Vad ska jag göra? Hur har ni det? Vad ska jag göra säga för att han ska kunna tänka sig att ha sex med mig. Han vill inte ens ta på mig för o "hjälpa" mig. Känner mig ledsen o tycker det är jätte jobbigt!!!


    Sambo vägrar sex-gravid v22
  • saraasse

    Å vad jobbigt de låter för er :(

    Lider med er..man får ju en större sex lust när man e gravid så..

    Min sambo har alltid velat säger att jag e fin varje dag att han älskar mig

    Kramar mig

    Den bästa man kan ha! Så lider med er

    Vf måste killar va så okänsliga ibland

    Har stött på många sånna innan jag träffade min nuvarande sambo

    Vilken månad är ni i nu? Jag väntar vilken dag som helst :)

    Kram på er

  • FruZäll

    Samma problem här. Är i vecka 16!! I vanliga fall har vi sex nästan varje dag. Men nu 2ggr sen ja fick reda på att jag var gravid, i vecka 5 fick vi reda på det. Jag försöker med allt men han är bara trött . Jag tror han är rädd att ha sex nu när jag är gravid fast han inte erkänner det. Ska fråga bm när han
    Är med om detta med sex och graviditet just för han ska få höra att det är ok:)

  • Sablin01

    Jag är i samma situation. Enda sen man kunde känna barnet utanpå magen har det inte blivit mycket till sex. Jag får känslan att min kille finner mig oattraktiv som gravid. Vet inte hur jag ska lösa den här situationen :(.

  • manfrsthlm
    FruZäll skrev 2013-10-21 00:44:27 följande:

    Samma problem här. Är i vecka 16!! I vanliga fall har vi sex nästan varje dag. Men nu 2ggr sen ja fick reda på att jag var gravid, i vecka 5 fick vi reda på det. Jag försöker med allt men han är bara trött . Jag tror han är rädd att ha sex nu när jag är gravid fast han inte erkänner det. Ska fråga bm när han
    Är med om detta med sex och graviditet just för han ska få höra att det är ok:)


    tråkig man du har
  • Goding

    När jag väntade bebis vägrade min kille från v18. Tror jag lyckades övertala han 4 gånger. Det var sjukt tråkigt. Kan tillägga att vi ska gå skilda vägar nu. Han vill fortfarande aldrig ha sex. Bebis är 11 mån nu. Det ända vi gör är att bråka. Det bästa för bebis är att dela på oss. ????

  • solblomma

    Samma här. Innan ville han jämt. Från det jag sa jag var gravid minskade det stadigt och sen v20 knappt nåt sen v 30 inget alls och han vill ej ta på mig heller. Jag har mått skit pga detta och jag tror inte det kommer lösa sig för att han sen plötsligt känner för det. Sex ska va på bådas villkor och jag har svårt att se kärlek i att inte vilja tillfredsställa sin partner om man själv tappar lusten.

  • malintherese01
    solblomma skrev 2015-02-01 18:32:27 följande:

    Samma här. Innan ville han jämt. Från det jag sa jag var gravid minskade det stadigt och sen v20 knappt nåt sen v 30 inget alls och han vill ej ta på mig heller. Jag har mått skit pga detta och jag tror inte det kommer lösa sig för att han sen plötsligt känner för det. Sex ska va på bådas villkor och jag har svårt att se kärlek i att inte vilja tillfredsställa sin partner om man själv tappar lusten.


    Vet precis hur du menar.. min man är likdan.. vi har nästan aldrig sex längre, jag är i vecka 20 nu... 
    Dock är han väldigt "duktig" på annan slags närhet.. hålla handen, krama mig, pussa mig.. och jag har gjort väldigt klart för honom att får jag bara den närheten, så klarar även jag mig utan sexet.. 
    Men skulle jag inte få närheten alls, så skulle jag må riktigt dåligt :/
  • darling87

    a samma här min sambo vill inte tror jag. han är alltid trött orkar inte.. de brukar va så ja försöker få till det men får nästan jämt nej. hänt vi haft sex men då känns de som att han e tillräckligt kåt så han vill.. han tänker mer på sig själv i sexet nu.. sedan de senaste har de alltid blivit nej.. så jag har slutat försöka.

    då vi har en liten säng så sover ja nu hos barnen. pikar han lite att hsn inte vill å frågat han om ja e ful.

    ja känner mig skit ful sedan vist fått 4 barn nr 5 på gång är i v 12 bara.. så är ju inte så sexig längre.

    det ser jag själv..

    gråter ofta kvälls tid när han inte ser.. vet han älskar mig å allt sånt men för mig e sex mkt vill vell ha bekräftelsen alltid vart sådan sedan tonåren.

    är vell rädd han ska gå till ngn finare tjej när lusten blir för stor för han det skrämmer mig lite även om han säger han aldrig skulle göra det så finns tanken där

Svar på tråden Ngn mer som har en kille som inte vill ha sex?