• Anonym (man)
    Äldre 22 Oct 13:22
    49509 visningar
    209 svar
    -1 +1
    209
    49509

    Mer höga klackar tjejer!!

    Jag erkänner. Jag är en sucker för höga klackar. Mer sånt tjejer. Skall man ha klackar kan de lika gärna vara höga, allt under 12 cm är för lågt. Små fjuttiga fem sex centimeters ser bara fånigt ut.

  • Svar på tråden Mer höga klackar tjejer!!
  • Anonym (,)
    Fri 12 Aug 2022 08:27
    +2

    Om klackar hade varit bekvämt och gått att springa snabbt i skulle jag inte haft problem med det. 

    Men nu är det inte så. 

    För mig begränsar det rörelsefriheten, eftersom man inte kan gå långt/springa i dem om det krävs. För att ha dem måste man sitta still och vara dekorativ. 

    Är mkt förtjust i kläder och det yttre, men aldrig på bekostnad av min egen frihet, som jag upplever att klackar är. 

  • Anonym (Hin håle)
    Fri 12 Aug 2022 09:35

    Väldigt sexigt med klackar, love it. 
    Dock är det som med allt annat, personen man önskar ska bära klackarna måste ju vilja det och känna sig bekväm med det. 

    Det borde varje vuxen människa förstå, även dessa bittra personer (kvinnor?) Som kapar tråden med sitt gnäll om kostymer, skjortor och slipsar. 

    Ja jag använder dessa klädesplagg till och från i vardagen för att det förväntas av mig. Hade jag haft annat om jag själv fått välja? Ja, ibland. 

    Bölar jag till mina kollegor och chefer när det förväntas an viss klädkod? Nej!
    Varför? 
    Därför att jag är en vuxen människa som förstår bättre, trots att det var 35 grader ute i förra veckan och skjortan blev svettig under kavajen och jag önskade att jag kunde haft min urtvättade slayer T-shirt och lite lösa och slitna jeans....så stod jag och svettades i mörk kostym med en snara runt halsen. 

  • Anonym (Yes)
    Fri 12 Aug 2022 10:35
    +1
    Anonym (Hin håle) skrev 2022-08-12 09:35:11 följande:

    Väldigt sexigt med klackar, love it. 
    Dock är det som med allt annat, personen man önskar ska bära klackarna måste ju vilja det och känna sig bekväm med det. 

    Det borde varje vuxen människa förstå, även dessa bittra personer (kvinnor?) Som kapar tråden med sitt gnäll om kostymer, skjortor och slipsar. 

    Ja jag använder dessa klädesplagg till och från i vardagen för att det förväntas av mig. Hade jag haft annat om jag själv fått välja? Ja, ibland. 

    Bölar jag till mina kollegor och chefer när det förväntas an viss klädkod? Nej!
    Varför? 
    Därför att jag är en vuxen människa som förstår bättre, trots att det var 35 grader ute i förra veckan och skjortan blev svettig under kavajen och jag önskade att jag kunde haft min urtvättade slayer T-shirt och lite lösa och slitna jeans....så stod jag och svettades i mörk kostym med en snara runt halsen. 


    Är jag en bitter kvinna bara för att jag gillar när männen bär slips och skjorta? Sjukt nice när de anstränger sig och kryddar sexet lite....Mums! 
    Ok, då vet jag. 
  • Anonym (Engel­ska)
    Fri 12 Aug 2022 10:36
    +1
    Anonym (Yes) skrev 2022-08-11 22:24:43 följande:
    Jaaa. 
    Jag vill se mer män i slips och vit skjorta jag...så sjukt hett!!! 
    Helst varje dag tycker jag de ska ha slips! 
    Like this 
  • Anonym (,)
    Fri 12 Aug 2022 10:40
    +1
    Anonym (Hin håle) skrev 2022-08-12 09:35:11 följande:

    Väldigt sexigt med klackar, love it. 
    Dock är det som med allt annat, personen man önskar ska bära klackarna måste ju vilja det och känna sig bekväm med det. 

    Det borde varje vuxen människa förstå, även dessa bittra personer (kvinnor?) Som kapar tråden med sitt gnäll om kostymer, skjortor och slipsar. 

    Ja jag använder dessa klädesplagg till och från i vardagen för att det förväntas av mig. Hade jag haft annat om jag själv fått välja? Ja, ibland. 

    Bölar jag till mina kollegor och chefer när det förväntas an viss klädkod? Nej!
    Varför? 
    Därför att jag är en vuxen människa som förstår bättre, trots att det var 35 grader ute i förra veckan och skjortan blev svettig under kavajen och jag önskade att jag kunde haft min urtvättade slayer T-shirt och lite lösa och slitna jeans....så stod jag och svettades i mörk kostym med en snara runt halsen. 


    Fast här handlar det inte om ditt jobb, utan att du har det för att kvinnor tycker det är sjukt sexigt. 

    För det tycker vi. Vi blir kåta av välklädda män i kostym, finskor, vit skjorta och slips...mmmm....
  • Anonym (Hin håle)
    Fri 12 Aug 2022 10:44
    Anonym (Yes) skrev 2022-08-12 10:35:04 följande:
    Är jag en bitter kvinna bara för att jag gillar när männen bär slips och skjorta? Sjukt nice när de anstränger sig och kryddar sexet lite....Mums! 
    Ok, då vet jag. 
    Fast du har kanske inte gnällt? Inte lagt på minnet vem som skrivit vad men mitt inlägg var riktat till de som gnällde, ''prova själv att gå i klackar eller kostym vare dag för att behaga någon annan'', den typen av gnälliga inlägg. 
  • Anonym (Hin håle)
    Fri 12 Aug 2022 10:58
    +1
    Anonym (,) skrev 2022-08-12 10:40:22 följande:
    Fast här handlar det inte om ditt jobb, utan att du har det för att kvinnor tycker det är sjukt sexigt. 

    För det tycker vi. Vi blir kåta av välklädda män i kostym, finskor, vit skjorta och slips...mmmm....
    Även vissa av damerna jag träffar har den typen av förväntningar, ser inga problem med det trots att jag kanske hellre hade haft annat på mig. 

    Kan klä mig i allt från ''sliten 80-tals hårdrockslook ala guns n roses'' till kostym. 
  • Anonym (Godiv­a)
    Fri 12 Aug 2022 11:10
    +2

    Visst är det vackert med höga klackar för män att titta på. Och jag skulle innerligt önska att killar fick stoltsera runt på dessa "tortyr-redskapen".

    Skorna förstör fötterna, knäna, höfterna och ryggen. 

  • Anonym (Engel­ska)
    Fri 12 Aug 2022 11:12
    BigDaddy skrev 2009-11-07 18:00:17 följande:
    Ett par cowboyboots går ju bra både i och utanför sängkammaren.

  • Anonym (Ej slav under obekvä­lighet­ens lagar tack!)
    Fri 12 Aug 2022 12:11
    +1

    Men varför testar du inte gå i ett par sådana en hel dag och sen igen och igen nästa dag, så har du svaret!

  • Anonym (,)
    Fri 12 Aug 2022 12:38
    Anonym (Hin håle) skrev 2022-08-12 10:58:16 följande:
    Även vissa av damerna jag träffar har den typen av förväntningar, ser inga problem med det trots att jag kanske hellre hade haft annat på mig. 

    Kan klä mig i allt från ''sliten 80-tals hårdrockslook ala guns n roses'' till kostym. 
    Och skillnaden är kanske fortfarande att det i kostymfallet är en smula obekvämt. 

    I högklackatfallet innebär det smärta och potentiella rygg- och fotproblem som i värsta fall kan kräva operation (t.ex hallux valgus).

    För att inte nämna att det är jävligt svårt att ta sig ur en hotfull situation i ett par heels. 
  • Anonym (Hin håle)
    Fri 12 Aug 2022 13:16
    -2

    Vad skönt att ni gnällfisar tror att ni talar för samtliga kvinnor, jag kan tala om för er att ni inte gör det. 
    Era liknelser är lika skeva som er tilltro till er egen så kallade förträfflighet.

    Nej, alla är olika och i.gen ska tvingas vare sig till det ena eller andra men att ögon tycker om en viss sak legitimerar inte en klagokör likt den ni bjuder på. 

  • Anonym (Finns få i rätt storle­k)
    Fri 12 Aug 2022 14:21

    Har skostorlek 27(132 kort)  Så det är barnskor eller specialbeställa jättedyrt som gäller för mig.

  • Anonym (,)
    Fri 12 Aug 2022 14:46
    +1
    Anonym (Hin håle) skrev 2022-08-12 13:16:45 följande:

    Vad skönt att ni gnällfisar tror att ni talar för samtliga kvinnor, jag kan tala om för er att ni inte gör det. 
    Era liknelser är lika skeva som er tilltro till er egen så kallade förträfflighet.

    Nej, alla är olika och i.gen ska tvingas vare sig till det ena eller andra men att ögon tycker om en viss sak legitimerar inte en klagokör likt den ni bjuder på. 


    Ingen har påstått sig tala för samtliga kvinnor, det är nåt du har hittat på själv. Kvinnor får ha på sig precis vad de vill.

    Men att som TS uppmana tjejer att ha mer högklackat i allmänhet: varför ska kvinnor ha ont för att vara vackra?

    Det är en helt rimlig fråga, och det finns faktiskt heller ingen manlig motsvarighet till just högklackat i smärtnivå.

    Det är helt uppenbart skrivet av nån som aldrig själv provat att gå i högklackat och som tycker det är fullt rimligt att hans estetik går före annat. Skevt. 
  • Anonym (Engel­ska)
    Fri 12 Aug 2022 14:56

    Seriöst. Stoppa gnälla.
    Vi är alla olika .. Och ja, vi män skall testa högklackat.


    Jag har, och jävla det svårt och ibland pinsamt.
    Var i kostym en dag på jobb med högklackade.
    Härligt att sluta dagen ????

  • Anonym (Amen!­)
    Fri 12 Aug 2022 15:33
    +1
    TeeLo skrev 2009-10-22 14:55:57 följande:

    Mer höga klackar på tjejer när det blir mindre flint på killarna!

    Det är skitfult uppifrån med en kal fläck mitt på huvudet!


    Bästa kommentaren! Skrattande
  • Fri 12 Aug 2022 22:31
    +1

    Håller helt med på att det är snyggt och sexigt med high heels. Jag gillar att känna mig snygg och sexig, så jag har det ofta.
    Håller också med på att det är snyggt med kavaj och skjorta, gärna slips också, men riktigt hett blir det om han har riktigt trasiga jeans till svarta kavajen och vita skjortan...så jävla sexigt!
    (har han sedan också långt hår och skägg så blir jag riktigt till mig...)

  • Anonym (Ej slav under obekvä­lighet­ens lagar tack!)
    Fri 12 Aug 2022 23:21
    -1 +1
    Pussan skrev 2022-08-12 22:31:38 följande:

    Håller helt med på att det är snyggt och sexigt med high heels. Jag gillar att känna mig snygg och sexig, så jag har det ofta.
    Håller också med på att det är snyggt med kavaj och skjorta, gärna slips också, men riktigt hett blir det om han har riktigt trasiga jeans till svarta kavajen och vita skjortan...så jävla sexigt!
    (har han sedan också långt hår och skägg så blir jag riktigt till mig...)


    Långt hår och skägg är en klar vinnare. Svårt att inte bil till sig!
  • Anonym (Klack­fantas­t)
    Tue 16 Aug 2022 15:42
    Anonym (man) skrev 2009-10-22 13:22:07 följande:
    Mer höga klackar tjejer!!

    Jag erkänner. Jag är en sucker för höga klackar. Mer sånt tjejer. Skall man ha klackar kan de lika gärna vara höga, allt under 12 cm är för lågt. Små fjuttiga fem sex centimeters ser bara fånigt ut.


    Då måste jag vara helt fel då enligt trådstartaren...

    Här trivs jag i en diskret moccapumps med bara sex centimeter klack. Tur vi kan vara olika.

    Många i tråden har ju svarat att de använder aldrig nånsin klackar. I min värld är det väldigt sensuellt laddat att bära högklackat och då tycker jag att sex centimeter är jättestor skillnad jämfört med helt platta skor.

    Visst är den dubbla klackhöjden otroligt läckert för de som klarar av det, men jag känner mig inte alls fånig utan faktiskt rätt sexig som på bilden på mig i en glansig nylonstrumpa och "bara" sex centimeter också...

Svar på tråden Mer höga klackar tjejer!!