• girlsnpea

    Voxra?

    Finns det någon mer här som käkar Voxra? Och hur har ni mått på den?
    Jag började med den i lördags, efter jag satt ut en medicin som heter Cymbalta, som jag käkat i över ett år. Och den antideppen hjälpte bara mot min Fibromyalgismärtor, men absolut ingenting mot mitt psykiska.
    Och nu så har jag som sagt börjat med Voxra och det stämmer verkligen det dom säger om att antideppmediciner kan få dig att må MKT, MKT, MKT sämre innan det förhoppningsvis blir bättre. Var väldigt nära att sätta mig i bilen och köra in till akutpsyk i helgen. Igen.. Och jag känner hela tiden att det skulle kunna vara bra att kanske lägga in sig igen.

  • Svar på tråden Voxra?
  • Anonym (Jag äter Voxra)

    Hej.
    Jag äter Voxra sedan ca 8 månader tillbaka. I början, de första 2 till 3 veckorna, så mådde jag, som du säger, mkt mkt värre! Men efter det så började jag må bättre, så för mig har de hjälpt, men det är ju så individuellt det där.
    Jag åt också Cymbalta tidigare, men jag mådde fruktansvärt av dem. Vaknade flera ggr per natt, och fick vända på kudden och täcket, för att nästa gång byta, var plaskblöt!!

  • Anonym (Anonym)
    Jag har tagit Voxra i 4 månader och innan dess har jag testat hela 19 sorter/varianter av antidep. Voxran var jättejobbig under insättningen och jag höll på att ge upp men så ökade vi dosen till 2 tabletter om dagen och allt  förändrades då snabbt till det bättre. Jag känner att jag nu har ett psykiskt grundmående som aldrig förr. Att falla veckovis in i totalt mörker som tidigare känns långt borta. Rena lyckopiller finns inte. Vardagen innehåller för alla mer eller mindre upp och nedgångar. Jag rekommenderar starkt att man under insättningen har någon att prata med. Det är tyvärr inte lätt att få det stödet via vården idag men försök och ge inte upp!
    Stöd finns i detta och andra forum. Skaffa kanske någon som du kan chatta med. Någon som förstår och stöttar.
  • Anonym (Anonym)

    Jag var verkligen i ett skede med många år bakom mig av depression och svår ångest. Sjukskrivningarna hopade sig år efter år och i och med det blev ångesten allt större och panikattackerna allt mer frekventa. Nu när jag stått ut med Voxrans tuffa start så har allt vänt. Jag trodde aldrig att jag kunde bli "normal" och "frisk". Inte jag. Det var helt kört.  
    Nu, efter 36 måna med Voxra mår jag så mycket bättre att jag orkat ta mig ur ett förhållande med psykisk misshandel i hemmet som pågått i ca 6 år.

Svar på tråden Voxra?