• Ztampe

    Besök hos medium för första gången???

    Ska besöka ett medium för första gången i morgon.
    Hoppas få kontakt med min son som avled -07.

    Min fråga är vad man ska tänka på förrutom att avslöja för mycke??
    Någon som kan ge mig lite tips och berätta hur det går till???

    Vill inte ha någon diskution om det är bluff eller inte med seanser så håll det utanför denna tråd tack!

  • Svar på tråden Besök hos medium för första gången???
  • xpx

    Min erfarenhet är man inte behöver säga nånting. Eventuellt berättar de innan hur de jobbar.Är de duktiga brukar de börja berätta av sig själva och då sådana saker som någon utomstående omöjligt skulle kunna veta.

  • Ztampe
    xpx skrev 2009-12-04 16:07:09 följande:
    Min erfarenhet är man inte behöver säga nånting. Eventuellt berättar de innan hur de jobbar.Är de duktiga brukar de börja berätta av sig själva och då sådana saker som någon utomstående omöjligt skulle kunna veta.
    Är lite rädd för att han forskat lite för mycke om min son eftersom det skrev massor om hans olycka i alla tidningar.
    Han måste verkligen säga något som bara de närmaste kan veta för att jag ska tro på honom.

    Någon mer som kan berätta om deras första besök hos ett medium????
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Jag är skeptisk kan jag ju säga, men tänker inte säga något om min syn på medium för det. Dock skulle jag vilja säga detta, och nu utgår jag ifrån om mediet skulle vara falskt (alltså inte ha några krafter):

    När det är en såpass omskriven olycka och ett möjligt falskt medium så kan du räkna med att han eller hon har läst på om olyckan om mediet vet om att du är förälder till pojken. Jag skulle faktiskt spela in mötet med en bandspelare för att sedan lyssna på det i lugn och ro hemma. Det är väldigt lätt att hänga med i stämningen och allt låter som att det är direkt från andevärlden, men sedan när man lyssnar igenom det så visar det sig att det är betydligt mer generellt än vad man trodde.

    Du är i din fulla rätt att göra detta utan att säga det till mediet (förutsatt att det inte förhandlas bort i skrivet kontrakt), eller också kan du säga det men då kommer han eller hon förmodligen att backa.

  • Ztampe
    calle555 skrev 2009-12-05 00:35:35 följande:
    Vilket medium är det du ska gå till?
    Ett känt medium här i motala.
    Vet att han är seriös då han ofta är anlitad av olika seriösa föreningar som brukar ha seanser, tex Duvan
  • calle555

    Ztampe,

    Om mediet påstår sig ha kontakt med din son så ha ett antal mycket konkreta och svårgissade frågor nedskrivna. Du vet bäst hur sådana frågor kan se ut, men här är ett par exempel:

    - Vad hette hans första gosedjur?
    - Vad hette flickan han sa sig vara kär i precis innan han gick över? För- och efternamn tack.

    Ställ dem inte för snabbt, utan låt mediet prata på ett tag.

    Och spela in seansen!

  • Esmiso
    calle555 skrev 2009-12-05 02:16:57 följande:
    Ztampe, Om mediet påstår sig ha kontakt med din son så ha ett antal mycket konkreta och svårgissade frågor nedskrivna. Du vet bäst hur sådana frågor kan se ut, men här är ett par exempel: - Vad hette hans första gosedjur? - Vad hette flickan han sa sig vara kär i precis innan han gick över? För- och efternamn tack. Ställ dem inte för snabbt, utan låt mediet prata på ett tag. Och spela in seansen!
    jättebra tips!!!
    Mina tilläggsråd är att inte berätta någonting om dig/din familj för mediumet. Inte låta mediumet ta i dig och vara uppmärksam på om mediumet ställer massa frågor till dig. Det ska han/hon inte behöva.

    Önskar dig lycka till! Berätta gärna vad du tyckte!
  • Ztampe

    Kan berätta att besöket gick kanonbra.
    Var ju skeptisk i början men han sa saker som gör att jag inte kan annat än tro honom.
    Sa saker som bara sambon och barnen vet.
    Fick kontakt med min son och svar på mina frågor(som jag ej ställt till mediumet utan till min son när jag besökt honom på kyrkogården)
    Han beskrev även mannen min dotter har besök av på sitt rum.(Någon vi inte heller nämnt)
    Fick även kontakt med andra släktingar.
    Så nu har både jag och min dotter fått ett lugn.

    Rekommenderar fler att prova men som sagts tidigare så ge inga ledtrådar utan låt mediumet prata vilket min dotter och jag gjorde.

    Tack till alla som svarat i min tråd.

  • Esmiso
    Ztampe skrev 2009-12-06 14:58:14 följande:
    Kan berätta att besöket gick kanonbra. Var ju skeptisk i början men han sa saker som gör att jag inte kan annat än tro honom. Sa saker som bara sambon och barnen vet. Fick kontakt med min son och svar på mina frågor(som jag ej ställt till mediumet utan till min son när jag besökt honom på kyrkogården) Han beskrev även mannen min dotter har besök av på sitt rum.(Någon vi inte heller nämnt) Fick även kontakt med andra släktingar. Så nu har både jag och min dotter fått ett lugn. Rekommenderar fler att prova men som sagts tidigare så ge inga ledtrådar utan låt mediumet prata vilket min dotter och jag gjorde. Tack till alla som svarat i min tråd.
    vad roligt att höra att du fick ett lyckat besök!!!
  • lucia2000

    Vilken medium var den person?
    Min man gick bort inte för länge sedan. Jag skulle vilja träffa den person.
    Tack på förhand,

Svar på tråden Besök hos medium för första gången???