• Amis

    Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 11

    Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 11

    Livet är inte rättvist...
    Här samlas vi som förlorat våra älskade små och som nu kämpar för att få syskon till dem. Vi har av olika anledningar svårt att bli gravida och sorgen över det förlorade barnet blandas med sorgen över barnlösheten.

    Det är hemskt att se hur många vi är som är "dubbelt drabbade" på detta sätt och det enda positiva är att vi inte är ensamma i vår kamp! Här samlas vi för att dela med- och motgångar.

    Varmt välkommen!

    ...alla ni som kämpar och ni som äntligen har lyckats.

    Våra gamla trådar;
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m38580899.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m41813299.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m26463287.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m44479135.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m29386988.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m32881987.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-204/m35424384.html

  • Svar på tråden Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 11
  • Amis

    Hoppas jag har gjort rätt nu och att tråden fungerar.
    Kram

  • JohansEmma

    jag förstår inte varför kag inte kan bli gravid efter missfallet i 12:e veckan i höstas..?
    vad ska jag göra?

  • Cat79

    JohansEmma: det är bättre du vänder dig till någon tråd om missfall då detta är en tråd som förlorat bebisar lite längre i graviditeten. Det finns massor med annat stöd på denna hemsida. Lycka till.

  • Cat79

    Amis: tack för att du gjorde en ny tråd. Denna är ej lika aktiv som den andra men skönt att den finns för oss som det är lite kämpigare att bli gravid efter våra änglar. Idag släppte jag ett ägg och hoppas det är guldägget :)

    Kram på er!

  • Hansson83
    Cat79 skrev 2010-03-11 22:05:38 följande:
    Amis: tack för att du gjorde en ny tråd. Denna är ej lika aktiv som den andra men skönt att den finns för oss som det är lite kämpigare att bli gravid efter våra änglar. Idag släppte jag ett ägg och hoppas det är guldägget :) Kram på er!
    Håller tummarna för att det var guldägget! Här kissas det på äl stickorna, men ingen äl stegring i sikte. Är så rädd att det ska krångla!!

    Kramar
  • Cat79

    Hansson83: nu håller vi verkligen tummarna att din ägglossningen var bra utan behandling och att du kan lyckas utan IVF. Jag har haft min äl och vi får se om nån vecka vad som hänt... försöker inte ha alltför höga förväntn. första försöket efter mitt MA. 11 mars skickades min remiss för IVF, så skönt att ha detta i back-up men hoppas jag lyckas innan.
    Stor kram

  • Caroline

    Behöver lite hjälp nu känner jag... Förlorade min lilla Tindra i magen i v.21 i februari och har sedan dess försökt få ett syskon till henne utan resultat.
    Mitt problem är att jag har dom senaste 3 månaderna haft en veckas blödning INNAN mensen... mensen har i sin tur varit precis som den brukar. men blödningarna innan kan ju inte vara bra?
    Tänker att det kanske är min kropp som återhämtar sig eller så är det rent av något fel.
    Någon som känner igen sig? Blir fruktansvärt stressad varje gång jag får mensen!

    kramar till er alla!

Svar på tråden Svårt att bli gravid efter att ha förlorat barn - del 11