• Äldre 9 Feb 20:14
    38189 visningar
    30 svar
    30
    38189

    Gravid och INGEN sexlust ?

    Jag går in i v.7 imorgon och sen en månad tillbaka har jag ingen sexlust, inte ens för att vara snäll, ja snäll låter dumt men ni vet hur jag menar.. Jag klarar inte ens av tanken. Innan brukade vi ha det varannan dag om inte varje dag! Men det är bara puts väck! Jag mår inte illa eller känner något speciellt som gör det jobbigt att ha sex men bara själv tanken av det är som bortblåst.
    Jag tycker så synd om min sambo.

    Har någon varit med om samma sak och när kom er sexlust tillbaka?
    Super jobbigt!!

  • Svar på tråden Gravid och INGEN sexlust ?
  • saralu­nd
    Äldre 20 May 14:20
    #11

    Och jag är i vecka 35 och har inte heller haft någon sexlust, dessutom så har det gjort ont när vi försökt (för torra slemhinnor). Vi har pratat om det öppet hela tiden så det känns ok, även om jag får dåligt samvete ibland. Vi har sagt att vi får försöka hitta tillbaka till lusten efter bebisen kommit...

  • Äldre 20 May 23:13
    #12

    I början hade jag inte jättestark lust på sex, men för mig var det inte någon "kemisk" anledning utan mer psykisk, var så skraj att få missfall och jag tror det även smittade av sig på sambon. Minns att vi pratade om det och tog det lugnt för ett tag, hade lite sex men inte som innan jag blev gravid. Men en bit in i graviditeten hade vi sex regelbundet igen.

    Jag tror det varierar jättemycket från person till person. Personligen har en av anledningarna till att jag gillat att ha mkt sex under grav varit att utdelningen varit mycket bättre, orgasmerna alltså! {#lang_emotions_laughing}

  • Äldre 21 May 14:43
    #13

    Jag har jättemycket lust, men inte så mkt ork :P

  • Äldre 24 May 06:24
    #14

    Jag går snart in i v.22 och har fortfarande INGEN sexlust och tror inte heller att den kommer komma tillbaka under graviditeten. Trist.

  • BettyB­oop85
    Äldre 29 Jun 16:01
    #15

    Hej!

    Är i v 11 och har ä'ven jag svårt att finna sexlust. Sambon tycker det är jätte jobbigt och jag förstår honom =( Jag VILL ha sexlust, för innan jag blev gravid så va sex det bästa jag visste och det kunde vara mer JAG som "tjatade" om sex  =)....

    Längtar och hoppas sexlusten kommer tillbaka snart så vi kan få njuta tillsammans igen innan jag blir större och kanske inte orkar =) HAHA

    Skönt att veta att man inte är ensam om att mista sexlusten under en graviditet!

  • Nilsso­nBrobe­rg
    Äldre 29 Jun 19:01
    #16

    Du är inte ensam, Jag är nu i vecka 12 går in i 13 imorgon.  Jag och min sambo hade aktivt sexliv innan. Han tycker förstås att detta är jätte jobbigt, men jag kan verkligen inte. Fattar inte vad som hände eller varför men jag har hört att den brukar komma tillbaka lite senare i graviditeten. Får väl hålla tummarna på det kanske?

  • Linda8­601
    Äldre 29 Jun 19:21
    #17

    Ja du är verkligen inte ensam,jag hade jätte mycket sexlust i början av min gradivitet,men sen runt vecka 18-21 då va den som bort blåst.Är nu i vecka 22. Nu har den börjat komma tillbaka men inte alls i lika stor utsträckning.hoppas det kommmer tillbaka lite här mera sen senare. Men viktigt att ni pratar om det så ska det nog inte va några problem för han att förstå dig.

    Du ska absolut ej ha om du ej känner för det för om du ej blir tillräkligt kåt så kan det ju göra att du får typ som skavsår,det fick jag tyvärr för att jag ej va tillräkligt kåt,va för torr så hade sen i nästan 2veckorstid jätte ont och kunde inte ha sex och det sved när jag kissade,det tor jag ej att du vill få. Hoppas det löser sig och grattis till bebben.Skrattande

  • Äldre 8 Jul 14:51
    #18

    MIna förra graviditeter har jag haft världens sexlust och tröttade ut karln.Flört
    Denna graviditet är sexlusten som bortblåst. Rynkar på näsan


    Elin 040907 Malin 070809 BF 101107
  • untens­yu
    Äldre 12 Jul 23:57
    #19

    Är nu i vecka 26+2, fortfarande noll tillstymmelse till sexlust, och jag kan inte minnas den senaste kyssen. Obestämd Jag tycker synd om gubben, men vi har pratat om det flera ggr och han förstår mig och är bara glad att vara tillsammans med mig och uppleva hela graviditeten med mig. Känns väldigt skönt och lättande! Glad Jag var helt tokig i sex innan också, men så fort jag blev gravid så sa det bara *POFF* och den var puts väck!


    En annan jag känner sa att hon hade det bästa sexet NÅGONSIN under månad 5-6... Men nähä, ingen lust för mig! Det är veeeerkligen olika.


    Jag hoppas att ni också har bra gubbar som förstår! Solig

  • PetraH­elena
    Äldre 4 Sep 13:09
    #20

    underbar tråd, trodde jag var den enda som tappat sexlusten!!!


    Den kommer ibland, men det faktum att man är gravid och inte sexig gör att den försvinner. Stackars sambon kämpar och förösker och jag är alltid medgörlig men aldrig helhjärtat.


    Men ett tips är iallafall att ha sex då och då ändå.. låter dumt att säga "för hans skull", men det blir för er egen också. 10 grav, månader är en evighet för avhållsamhet och att inte ha sex alls leder enbart till att det ännu mer sällan blir av..


    låt det ske ibland! Någon gång i veckan åtminstone! Gör det till en mysig grejj, förklara för er älskling hur ni vill ha det, det kommer kännas mcyket bättre än att aldrig ha sex! =) det går alltid att avbryta om det inte känns rätt!


     


    lycka till !

  • Äldre 4 Sep 13:25
    #21

    v.25 imorgon och vi tillhörde de där sexgalna paren som efter 8 under samma tak hade sex minst 2-3 ggr i veckan men ICKE sens jag blev gravid...det finns inte.... ibland ,har vi försökt men då känns det bara jobbigt och smärtsamt och sambon så fort han hör aj aj tappar lusten helt... precis som jag ...
    skit trist för vi båda saknar närhet men så som det är just nu vågar vi inte... jag har haft problem med totta slemhinnor, då finns det jo glidmedel att köpa men sen fick jag blåskattar och svamp och diverse... nopp mitt underliv vägrar samarbeta helt enkelt.... och  jag  hoppas av hel amitt hjärta att när babysarna är födda att vi hittar tillbaks till den fysiska delen av oss

  • Mammas­klumpa­r
    Äldre 9 Sep 08:32
    #22

    Jag har noll sexlust. Däremor så drömmer jag ofta  ( mer tidigare i grav) livliga sexdrömmar.  Kan då på morgonen känna att det kanske vore lite trevligt med lite umgänge ändå.. men så är kvällen där och jag somnar kl 21... Men, som sagt, tycker nästan synd om min karl, och vet ju att jag tycker om det när det väl är igång.

    Men känner mig grymt osexig och svullen och uschig..

  • Äldre 12 Sep 18:18
    #23

    Jag hade noll sexlust med sonen, den kom tillbaka när sonen var ca 1½ år, nu är jag gravid med nr 2 och sexlusten har varit borta i några veckor redan.. man kan säga att min sambo inte e så glad ;), han hade hoppats på tvärt om denna gången


    beccastina.blogg.se - mamma till Theodore 080805
  • Angeli­ca 007
    Äldre 17 Oct 21:28
    #24
    Idaar skrev 2010-02-09 20:14:15 följande:
    Jag går in i v.7 imorgon och sen en månad tillbaka har jag ingen sexlust, inte ens för att vara snäll, ja snäll låter dumt men ni vet hur jag menar.. Jag klarar inte ens av tanken. Innan brukade vi ha det varannan dag om inte varje dag! Men det är bara puts väck! Jag mår inte illa eller känner något speciellt som gör det jobbigt att ha sex men bara själv tanken av det är som bortblåst.
    Jag tycker så synd om min sambo.

    Har någon varit med om samma sak och när kom er sexlust tillbaka?
    Super jobbigt!!
    Med barn nr 2 försvann behovet av närhet, beröring och sex - sonen undantaget. Kysar var nog det värsta, bara tanken på att få in en annans tunga i munnen var förfärlig! Hade lite vad man kan kalla barmhärtighets sex någon gång ibland, mest för att minsk amitt eget dåliga samvete både vad det gällde avhållsamhet och humör! Dock försvann det i samma stund som barnet kom ut. Då var allt som vanligt igen, njöt av närhet och kel.

    Håll ut, både du och din partner - det är säkert bara övergående!
  • Äldre 27 Oct 09:13
    #25
    PetraHelena skrev 2010-09-04 13:09:07 följande:

    underbar tråd, trodde jag var den enda som tappat sexlusten!!!


    Den kommer ibland, men det faktum att man är gravid och inte sexig gör att den försvinner. Stackars sambon kämpar och förösker och jag är alltid medgörlig men aldrig helhjärtat.


    Men ett tips är iallafall att ha sex då och då ändå.. låter dumt att säga "för hans skull", men det blir för er egen också. 10 grav, månader är en evighet för avhållsamhet och att inte ha sex alls leder enbart till att det ännu mer sällan blir av..


    låt det ske ibland! Någon gång i veckan åtminstone! Gör det till en mysig grejj, förklara för er älskling hur ni vill ha det, det kommer kännas mcyket bättre än att aldrig ha sex! =) det går alltid att avbryta om det inte känns rätt!


     


    lycka till !


    Jag skulle aldrig ge rådet att ha sex om man inte VILL. Gjorde det tidigare, men det blev som en ond cirkel, bara värre och värre... Har alltid ökad sexlust i början av grav. innan den avtar. Tycker det växlar rätt mycket. Den här gången fick jag ont i magen kring v. 14-19 och det gick inte alls (fast jag ville)
    Bättre med lust och sex väldigt sällan än att "gå med på det". Då blir det en härlig lustfylld upplevelse för båda!! Oftare än en gång i veckan blir det inte nu, men då blir det bra!
  • Äldre 22 Dec 18:52
    #26

    Hej till alla

  • Äldre 22 Dec 19:33
    #27

    Har noll sexlust mår illa jämt o har en aktiv son som tröttar ut mig om dagarna. Så när det e kväll e det enda jag vill att sova. Min sambo känner tyvärr att jag inte älskar honom längre eftersom jag inte vill ha kroppskontakt med honom alls. Har försökt förklara att det beror på graviditeten.

  • Äldre 22 Dec 19:58
    #28

    Jag är i vecka 29 och har inte haft lust en enda gång. Jag äcklas av tanken på sex och en period när det var som värst kunde jag inte ens se paradise hotel på reklam på tvn.. Klarar inte av lukter alls och upplever även mig själv som jätteäcklig. Är fruktansvärt jobbigt men längtar så mycket tills detta är över och lusten kommer tillbaka.

  • Äldre 22 Dec 20:16
    #29

    Jag har gärna sex och har haft hela graviditeten. Av alla sorter.

    Sex måste ju inte heller innebära samlag. Finns massa andra sköna saker att göra med varandra ju! Man har kanske lite gått ifrån det lite hårdare och har lite mer varsamt, ömsint, umgänge med varandra.

    Är i v 37 nu och man får experimentera lite med ställningar, även om jag är oförskämt frisk så kan det kännas nu när huvudet är nere i bäckenet. Men lusten finns hos båda ich det känns skönt!

  • Äldre 23 Dec 13:51
    #30

    Mhmm, två månader utan sex här,den vi plussade. Först var det enbart för att jag var rädd att börja blöda (fick missfall några månader innan) och sen var det illamående och trötthet. Nu är brösten extremt känsliga också, så dom får han inte röra. Vi kramas och pussas dock, men pussas kan jag också tycka är jobbigt ibland :/ får hoppas det blir bättre då första trimestern är över!

Svar på tråden Gravid och INGEN sexlust ?