• Fantastic 4

    Bebisar födda oktober 2007, del 11

    Här pratar vi vidare om våra små troll som föddes i oktober 2007{#lang_emotions_heart}, om deras syskon, om ev nya syskon och allt mellan himmel och jord!!! Välkomna nya som gamla !!!


    Mamma till 4 underverk!!!
  • Svar på tråden Bebisar födda oktober 2007, del 11
  • trazzlan


    Ha en härlig sommar själv F4! Herregud vad stora våra små bebisar har blivit...men ser det mer på andras barn i samma ålder! Laddar upp en bild på min stora tjej med tillhörande lillasyster
    Fyra fina flickor och en trött mamma
  • Line79

    Hej alla mammor Minns ni mig:-O Det var vääääldigt länge sedan jag kikade in på fl, men nu fick jag ett ryck. Härligt att se bilder på alla stora "bebisar"! Cornelia har vuxit upp till en liten prinsessa som älskar att pyssla, leka & klä ut sig Ha det bra & njut av det sista av sommaren

  • MrsFreckles

    Eftersom det ar oktober sa tankte jag kika in och saga grattis till alla 5-aringar har inne! Tank att det gatt 5 ar! Maya fyllde den 4 oktober, och vi hade forsta riktiga barnkalaset har hemma i helgen, fast vi holl oss till 6 barn totalt - de gamla kompisarna. M borjade ju "riktiga" skolan nu i september - har i UK borjar de ju nar de ar 4-5 ar, saM hor till de aldsta i klassen. Hon har borjat pa ny skola ocksa, da vi inte kom in pa samma skola dar hon gick pa forskola forra aret. Men hon verkar trivas bra, aven om det ar lite jobbigt att borja om igen med att lara kanna nya kompisar mm. Men skolan verkar jattebra och det ar ju viktigt. Har har de ju uniform och allt - mycket smidigt maste jag saga for det ar inget tjafs pa morgnarna om vad man vill och inte vill ha pa sig! Hon hade unifrom forra aret ocksa.

    Hoppas allt ar bra med era 5-aringar!  

  • trazzlan

    Allt bra här...eller så bra det kan vara ...har inte kommit mig för med att logga in på fl sedan i somras då min laptop blev stulen. Hänger mest på fb nuförtiden...


    Fyra fina flickor och en trött mamma
  • Solrosen82

    Här e också allt toppen! Har börjat hänga här igen, på Juni Bebisar 2013 ;) Barnen är så glada att vi ska ha en bebis. Känns lite overkligt än faktiskt. Vi har ju inte varit säkra på om vi ville ha fler barn. Iaf så bestämde vi oss för det och det tog sig direkt så jag var lite chockad först.

    Vår 5-åring Zack växer så det knakar och e fortfarande en stor kille, som han var när han föddes. Han börjar vara uppe i strl.134 och sko strl 33. Syrran som e 06:a är också stor. Äntligen så bråkar de mycket mindre med varandra och sitter mycket vid datorn och surfar runt.

    Fler syskon på G?? ;)

  • Träz

    Här är det också bra!!!
    Men Solrosen! Grattis, vi väntar oxå smått igen i juni!! :-P

  • Solrosen82

    Ja visst är det!!?? Ni har ju ungefär samma åldersskillnad som vi har.

    Har ni tagit reda på vad det är? och vilket bf har du?

  • Träz

    Har inte varit på ul än, vi ska dit på måndag!! Vi har sagt att vi inte ska kolla vad det blir.... Men man vet ju aldrig hur vi gör när vi väl är där!! Enligt mina beräkningar har jag bf 22/6, får se vad som sägs på ul!! När har ni bf? Vet ni va det blir?

  • Solrosen82

    träz: Vi har bf 11/ 6 och vet inte vad det blir. Vi har gjort fostervattensprov också då det är det enda, förutom moderkaksprov, som erbjuds i vårt landsting. Med det hade vi kunnat få veta kön till 100%, men jag vill ha det som en överraskning på förlossningen Hur gick det på erat UL?

    trazzlan: Tack så mycket! Det ska bli så spännande, samtidigt har vi lite småångest över att "börja om". Barnen e ju så stora nu.

  • Solrosen82

    Det tror jag också trazzlan Har ju fått träna lite smått med min systers 1-åring. Hur går det för er då? Längtar din 5-åring till skolan?

  • trazzlan
    Solrosen82 skrev 2013-02-08 09:47:43 följande:
    Det tror jag också trazzlan Har ju fått träna lite smått med min systers 1-åring. Hur går det för er då? Längtar din 5-åring till skolan?
    Ja nu börjar storasyster att bli sugen på förskoleklass. Hon börjar träna på massor med saker bara för att det kan vara bra att kunna nu när hon ska börja förkoleklass, säger hon själv.  

    Det är lika stort för mamman i huset även om jag försöker lägga band på mig och inte stirra upp det massor Men tack och lov fick vi tillslut plats på den skola vi önskade. En ur och skur skola som ligger på gångavstånd från oss och förutom en som vi tycker det verkar som, vettig pedagogik, bra storlek på klassen. 10-15 barn. Så nu kan även den hysteriska mamman vila i att det ska gå bra och att hon kommer att vara nöjd. Hon är ju ett lite försiktigt barn... 
    Fyra fina flickor och en trött mamma
  • Solrosen82

    Låter som en smart liten dam. Kul att ha lite valmöjligheter, samtidigt som man då också kan få ett att de sämre valen. Skönt att ni fick erat förstahandsval. Det känns ju extra viktigt om barnen är försiktiga av sig. Vi var lite oroliga nu i höst när dottern började förskoleklassen, men det har gått bra och hon trivs jättebra! Dagis var hon färdig med, det märktes tydligt.

    Skolan som Zack går på är rätt nära oss och det andra alternativet som finns, friskolan, är också när. Men vi väljer den "vanliga", samma som dotterns. Vi har fått höra att många föräldrar med problembarn väljer friskolan för att de tror att de ska få mer hjälp där och så är det inte, snarare tvärtom!

    Om alla väljer skolan vi valt så kommer de sammanlagt att vara 49 barn som börjar förskoleklass och de delas då upp i 3 grupper. Lite skillnad mot för eran skola med 10-15 barn Zack är inte lika känslig som sin syster så jag tror bara att det är en chans för honom att få massor av nya kompisar.

  • trazzlan

    Ja har man en bra kommunal skola i sin närhet tror jag att det kan vara det mesta.....som sagt friskolor har sina fördelar men också väldigt mycket nackdelar...och som du skriver så kan de ha svårigheter att hjälpa barn som har det svårt. 

    Härligt att allt gått bra med dotterns skolstart  


    Fyra fina flickor och en trött mamma
  • Solrosen82

    Ja, mamma berättade att de inte ens hade en egen kurator. Så det känns som att den skolan försöker göra så mycket vinst det bara går.

    Jo det var skönt att det gick bra. Det gör det väl för de flesta. Men såklart finns det barn som inte riktigt är redo för det. Hon är ju född tidigt på året, så hon hade väl lite fördel av det också. Våra barn är ju fortfarande 5 år när de börjar. Men det går säkert hur bra som helst!

Svar på tråden Bebisar födda oktober 2007, del 11