• LindaK­v
    Äldre 21 Oct 10:44
    3350 visningar
    6 svar
    6
    3350

    Gravida igen?

    Jag har en fundering..

    Hur snabbt har ni blivit gravida efter ha mist ert barn?
    Finns det dom som har 10 månader mellan sina änglar och nya bebisar?

    Ni som blev gravida så snabbt, hur blev ni de? slumpen eller hade ni hjälpmedel?

    Och ni som fick vänta ett tag, varför tog det sådan tid för er?

    Kan de vara så att längtan är så stor och man tänker på det för mkt så att man inte blir gravid istället?

  • Svar på tråden Gravida igen?
  • Äldre 21 Oct 11:33
    #1

    Jag har ju ej förlorat en bebis men däremot min dotter på 6 år. Ganska snart mest för hennes lillebrors skull också som redan är 3.5 år kände vi att vi måste vidare med livet fast sorgen är med oss dagligen.
    3 månader senare var jag gravid igen och vi hoppas på att slippa flera tråkigheter nu.

    Att vi blev gravida så snabbt är ändå ett under då vi levt under hård stress de sista 10 månaderna och med vetskapen att vår dotter skulle dö de 2 sista.


    Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget 2011
  • Äldre 22 Oct 14:48
    #2
    LindaKv skrev 2010-10-21 10:44:33 följande:
    Jag har en fundering..

    Hur snabbt har ni blivit gravida efter ha mist ert barn?
    Finns det dom som har 10 månader mellan sina änglar och nya bebisar?

    Ni som blev gravida så snabbt, hur blev ni de? slumpen eller hade ni hjälpmedel?

    Och ni som fick vänta ett tag, varför tog det sådan tid för er?

    Kan de vara så att längtan är så stor och man tänker på det för mkt så att man inte blir gravid istället?
    Freddy kommer hinna bli 1år och 2-3 månader när våran lilla kommer..
    Så jag blev alltså gravid 5månader efter att jag fått våran ängladotter..

    det var bara slumpen.. det var inte alls en planerad graviditet.. men man önskade ju eftersom Freddy var så van att han sin tvillingsyster med sig i magen..

    kramar från mig!! 
  • golla2­8
    Äldre 22 Oct 18:23
    #3

    Vi förlorade vår andra son den 6 maj 2009 och vår tredje pojke kom 21 maj 2010 så det är nästan precis ett år mellan.

  • Äldre 22 Oct 19:45
    #4

    Våran pojke föddes 11 september 2008 och är beräknad att föda syskonet 20 november 2010. Efter ängeln blev jag gravid efter 1år och 3 månader men det slutade med tidigt MF och efter det tog det en mens och blev sedan gravid igen med det här barnet jag nu hoppas på att få ta med mig hem från förlossningen snart. Anledningen att det tagit lång tid för mig är att jag har PCO (dock i en lindrig form), och då är inte den här tiden lång om man frågar andra med PCO så man skulle kunna säga att jag är "lyckligt lottad" som ändå lyckats bli gravid på egen hand 2ggr på "bara" 1år och 5 månader.
    Tror att kroppen måste vara motaglig för en graviditet, vet inte om  man kan blockera sig själv men tror att man efter att ha förlorat ett barn så tänker man på det så mycket så det kanske känns så. Jag tänkte själv så i början när det inte tog sig för mig...
    Däremot blev jag gravid bara en månad efter PCO beskedet så det kanske var något som "släppte" hos mig, vet ej. 
    Kram och hoppas det tar sig för dig oxå snart! 

  • Cretem­um
    Äldre 24 Oct 13:35
    #5

    Hej!

    Vi förlorade vår dotter i samband med förlossningen den 26 april 2009. Hela sommaren var kaotisk av det lilla jag minns.
    Efter begravning,lex Maria- och HSAN-anmälningar så kände vi att vi behövde komma bort. I september packade vi våra väskor och reste runt i Asien i 1 månad. I slutet på oktober visade stickan att jag var gravid igen.
    Idag har vi en liten kille på 4 månader.
    Det tog oss nästan på dagen 6 månader efter Nellies död att bli gravida igen. Resan gjorde sitt för oss,att få koppla bort stressen och byta lite miljö. Underbart.

  • Äldre 24 Oct 15:27
    #6

    Hej!

    Vi förlorade Wille för snart 2 år sedan. Det var så kaotiskt efter hans död så vi sa aldrig mer.. Aldrig mer fler barn. Men ca 6 månader senare tyckte vi att vi läkt såren hyffsat och att livet aldrig kommer bli sig likt utan fler barn. Så vi började försöka.. Och det tog tid lååååång tid för mig men inte för fertilitetsklininken. De gav rådet att ha sex på dag 10, 12 och 14 i äl och att jag skulle säkert bli gravid nu för det blev ALLA andra som ringde till dem... Men det gick inte då heller. Jag tyckte att jag var såååå cool och inte manisk eller fokuserad. Men det gick bara inte för oss. Så i februari i år gav jag upp. Skit samma, vi har syskonbarn och lilla hunden, det får gå bra ändå.. Och då blev vi gravida. Men med mf i v 7-8. Besvikelsen var stor men det var inte så jobbig som jag trott, har ju ändå gått igenom det värsta redan. Och då säger ju alla andra att jag blev gravid fort efter mitt mf.. Men det funkade inte för oss heller. Så i augusti gav jag upp igen. Och nu sitter jag och är i vecka 13. 9 och 15 månader tog det för oss att bli gravida. Vi tyckte vi gjorde allt rätt. Jag tog reda på min cykel och vilken dag jag hade äl och så hade vi sex  dag10 och 12.. Men det lyckades inte. Tills vi slutade försöka. Skulle säga att jag omöjligt kan vara gravid.. Vi hade ju inte ens sex den månaden... Men det  måste vi ju ha haft fast jag inte kommer ihåg det. 

    Lycka till. Kram Anna

Svar på tråden Gravida igen?