• madgun
    Äldre 15 Dec 13:24
    3730 visningar
    4 svar
    4
    3730

    Gravid igen efter att ha förlorat barn-2010

    Förlorade våran underbara lilla dotter i PSD när hon var re o en halv månad gammal, saknar henne så, är nu gravid på nytt och känslorna är verkligen som en berg och dalbana, jag är ju glad samidigt så himla ledsen tänker på våran saknade lilla gumma. Finns det fler i samma situation? skulle va skönt att få ubyta lite tankar och känslor som man har/ kram

  • Svar på tråden Gravid igen efter att ha förlorat barn-2010
  • Äldre 15 Dec 20:40
    #1

    Hej!
    Du är jättevälkommen in till gemenskapen här www.familjeliv.se/Forum-10-204/m51563226.html
    en tråd där vi är många som har samlats som har förlorat barn o nu väntar igen. Vi pratar om allt. oro till glädje. vi stöttar o tröstar. kom med så är du en i gänget på en gång!

    o beklagar att ni inte fick behålla er dotter.

  • obladi
    Äldre 16 Feb 20:19
    #2

    Min lilla tje två år lämnade oss i januari förra året och nu är jag gravid igen, förstår precis vad du menar med att denna graviditet är upp och ner.... Har det precis likadant, alla tankar och känslor går till min saknade lilla tjej.. MÅnga kramar!!

  • Äldre 16 Feb 23:53
    #3

    Hej! Jag har också en dotter som dog i plötslig spädbarnsdöd när hon var 2 månader och 10 dagar gammal. Hon togs ifrån oss den 22 december 2010.
    Egentligen vet jag inte om jag vågar skriva här men jag fick ett pluss på stickan idag. Är nog i vecka 5 bara tror jag så det är väldigt tidigt.
    Jag är överlycklig över detta men så fruktansvärt rädd.
    Jag är också rädd för vad alla andra skall tycka då många tror att jag ville ha barn igen för att ersätta min dotter, och så är det verkligen inte. Jag älskar min lilla Alizia så mycket så mitt hjärta blöder och det finns inte ord för hur ont hennes bortgång gör men jag VET att det inte är henne jag kommer att föda igen.
    Jag är så jäkla glad fast jag är så himla ledsen.

    Många kramar till er andra gravida änglaföräldrar

  • Younes
    Äldre 5 Mar 13:03
    #4

    Vet inte om jag platsar här? Blev brutalt avsnoppad på en anna sida, för att jag inte plussat än.

    Men jag har aldrig, då menar jag verkligen aldrig, längtat efter att bli gravid som nu.
    Jag har varit det 3 gånger. Första gången som 16-17 åring (Förträngt det mesta) slutade med abort. Den andra 2004, en pojke som blir 7 år den här månaden. 
    Den sista 2010, där pojken föddes hjärtsjuk och bara blev 7 veckor gammal.

    Sedan dess är jag besatt av bebisar, i princip. 
    Så ja, jag önskar bli gravid 2011.

    (Kan hända att jag är det.)

    Fick igen mensen den 2 februari, den 10/2 blödde jag en dag, men rikligt. Vilken dag ska man räkna som sista mens då? 2a eller den 10e?
    Nu har jag molverk... hoppas 

    (Titta gjärna in i min blogg) 


Svar på tråden Gravid igen efter att ha förlorat barn-2010