• Anonym (Nyfiken på Voxra)

    Någon som har erfarenhet av Voxra?

    Jag skulle vilja höra vad ni har för erfarenheter av Voxra. Blir man verkligen piggare av den. Det vore ju fantastiskt. Just nu äter jag Cymbalta och jag tycker att den är bra men jag är fortfarande så himla trött. Har läst att Voxra kan hjälpa mot tröttheten. Har ni samma erfarenheter?

  • Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Voxra?
  • sidenband

    Jag har provat allt,Zoloft,Efexor,Mianserin m fl. Ingenting har hjälpt. Nu tar jag Voxra sedan en kort tid. Jag är glad.
    Jag kan stå i kö utan att få ångestsymptom och svettas. Jag kan koncentrera mig så att jag klarar av att bli medlem i Familjeliv. Jag kan tömma diskmaskinen på en gång och ställa in glasen och kopparna i skåpet.

  • Anonym (börjat)

    Jag har precis börjat och undrar hur det blir med denna. Märker inte så mycket fysiskt alls som jag brukar av vanliga ssri, då svettas jag massvis från första tabletten ex. Skönt att slippa det nu men jag vill ah en bar effekt med.

  • Anonym (Blääh!)
    Anonym (magpromblem) skrev 2011-11-16 17:38:14 följande:
    Jag fick hemska magproblem, gick o bajsade 6 ggr om dagen o måde tokilla. Satt i två v. efter att jag slutat ta medicinen.

    Nu har jag inte läst om ngn annan med detta problem men det står med på bipacksedeln under biverkningar.

    behöver inte hända dig men jag vill att du ska vet vad som hände mig o som påverkade mitt soiala liv o utbildning. Att gå på utbildning när du känner dig spyfärdig konstant är svårt o försämrade mitt resultat.     

    JO.... JAG!!! 

    Hade dessutom mardrömmar utan dess like... riktigt hemska saker.
     

    Finns ju de som aldrig känner nånting men... Fyy fasen för Voxra.. ALDRIG MER!!!    

    Bytte till Cipramil ist och ja jisses vilken skillnad...  LÄTTNAD för både mage och hjärna. 
  • Marionettdocka

    Nu har jag ätit Voxra högsta dosen ett bra tag och jag älskar den. Piggare, gladare mer motiverad Hjärta


    Man kan inte skörda liljor om man sår tistlar.
  • Anonym (börjat)

    Jag har ätit en vecka och kan inte alls sova. Jag barnen vakna nyss och jag hann inte få en blund.

  • Smitha

    Jag har ätit i 2 veckor nu, har ingen problem med sömnen, inte mer än vanligt iaf, har svårt att sova när jag har ångest men det hade jag ju innan med.
    Känner för övrigt en liten liten förbättring.. Är inte lika depp längre


  • Anonym (k)

    Jag fick tvångstankar om att skada mig själv när jag åt Voxra. Fick sluta efter en vecka. Jag hade dessutom liknande symptom när jag åt Efexor som är besläktat med Voxra, fast då var det inte så starkt och det var först i efterhand som jag satte dt i samband med medicinen.

    Detta är en sällsynt biverkning så jag skriver inte detta för att göra någon orolig, men det är bra att veta att risken finns. Se upp om ni börjar tänka eller bete er konstigt.

           

  • Anonym (Erfaren)

    Jag är erfaren av Voxra, sedan ett bra tag tillbaka.

    Kommer inte att säga vad "ni" ska göra och inte göra, då det är högst individuellt hur man svarar på medicin, hur utomstående faktor är och en rad andra faktorer som också spelar in.

    Voxra för mig, började med 150mg, som jag sedan ökade upp till 300mg (max dos). För mig så susar det något fruktansvärt i öronen. Jag blir pigg av den, men får även mer ångest av den. Men det har jag andra mediciner som reglerar....

  • gormic

    Har prövat Voxra men inte blivit hjälpt, läkemedelsindustrin övrdriver de positiva sidorna enormt!

  • Anonym (Logic)

    Jag undrar om det är farligt att ta voxra om man ej har fått det utskrivet av en läkare. Jag fick tabletterna av min kusin efter jag berättade att jag har varit deprimerad i 6 månader, nät han frågade hur jag sov o jag svarade att jag har insomnia blev har orolig. Kan nån hjälpa tack?

  • Ser0tonin

    Jag liksom andra har testat Voxra. Hur en psykiatriker kan skriva ut Voxra till en med ångestproblematik är för mig en gåta.

    Efter 8 dagar så var ångesten överjävlig.

  • Anonym (Anonym)

    Jag har tagit Voxra i 4 månader och innan dess har jag testat hela 19 sorter/varianter av antidep. Voxran var jättejobbig under insättningen och jag höll på att ge upp men så ökade vi dosen till 2 tabletter om dagen och allt förändrades då snabbt till det bättre. Jag känner att jag nu har ett psykiskt grundmående som aldrig förr. Att falla veckovis in i totalt mörker som tidigare känns långt borta. Rena lyckopiller finns inte. Vardagen innehåller för alla mer eller mindre upp och nedgångar. Jag rekommenderar starkt att man under insättningen har någon att prata med. Det är tyvärr inte lätt att få det stödet via vården idag men försök och ge inte upp!
    Stöd finns i detta och andra forum. Skaffa kanske någon som du kan chatta med. Någon som förstår och stöttar.
    Jag var verkligen i ett skede med många år bakom mig av depression och svår ångest. Sjukskrivningarna hopade sig år efter år och i och med det blev ångesten allt större och panikattackerna allt mer frekventa. Nu när jag stått ut med Voxrans tuffa start så har allt vänt. Jag trodde aldrig att jag kunde bli "normal" och "frisk". Inte jag. Det var helt kört.  
    Nu, efter 3 mån med Voxra mår jag så mycket bättre att jag orkat ta mig ur ett förhållande med psykisk misshandel i hemmet som pågått i ca 6 år.

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Voxra?