• Eclaire

    Frustrationen bara växer, längtan efter ett syskon är så stor

    Nu har det gått 7 månader sedan vi förlorade vårt första barn i vecka 22. Menstrationen kom igång nästan på dagen en månad efter kejsarsnittet och vi har försökt att bli gravida igen sedan dess.


    Väntan på en ny graviditet är olidlig och det känns som hela mitt liv har sats på ”paus” under tiden. Även om vardagen rullar på så är sorgen och saknaden efter ett litet barn överväldigande och känslan av total maktlöshet eskalerar frustrationen för varje månad som går….

  • Svar på tråden Frustrationen bara växer, längtan efter ett syskon är så stor
  • virvel

    Håller med, bara går och vänta på ägglossning och sedan väntar på att kunna testa om det blivit nåt. Känns ganska stressande, det är svårt att  koncentrera sig på anda saker. Vårt babyrum står och väntar, det var klart för vår älskade dotter som kom till oss i mars i år och som inte kunde stanna. Ibland känns det som jag inte orkar vänta och längta mer utan bara vill strunta i alltihopa. Varje månads besvikelse är så tung=( Är ändå förvånad att jag kan vara så hoppfull varje gång och sen den eviga maktlösheten, känslan att det inte finns något man kan göra för att det ska fungera om inte kroppen vill.

     

Svar på tråden Frustrationen bara växer, längtan efter ett syskon är så stor