• Anonym

    Hur ofta har ni sex?

    Vi fick vårt första barn för nio månader sedan, och sambon tycker vi har alldeles för lite sex just nu. Vi får till det ca 3-4 gånger i månaden, alltså nästan en gång i veckan. Jag tycker det räcker, för ofta är man för trött, man blir störd av en bebis som vaknar stup i kvarten eller så är det annat som ska fixas på kvällstid när barnet somnat.
    Men ni andra småbarnsföräldrar, hur ofta har ni sex?

  • Svar på tråden Hur ofta har ni sex?
  • Anonym

    Vi hade sex lika ofta under småbarnsåren som vi hade innan vi fick barn. Varje eller som minst varannan dag. Jag tycker att det ger energi att ha sex, inte tvärtom. 

  • Anonym
    Anonym skrev 2011-11-22 16:02:47 följande:
    Vi har en 3 åring + att jag är gravid nu. Vi har väl sex en gång i veckan, i bland mer och i bland mindre. Nu  i slutet av graviditeten har de bara blivit 3-2 gånger i månaden då man inte känner sej allt för sexig just nu.

    Är man trött och sover dåligt så är lust de sista man har. Om din sambo vill ha mer sex så kanske han kan ta hand om lillan/lillen om nätterna  när han/hon vaknar så du får sova mer och kanske åter få lite kraft och lust. Han kanske kan fixa med middan och duka av och även natta barnet så du får vara i fred ett tag. Avlastning är vägen till mer sex, i alla fall när de gäller mej ;)
    Precis, är man trött så har man inte lust! I alla fall inte jag. Det jobbiga är att lillen inte låter pappan natta eller ta nätterna, är det han som kommer så skriker han ännu mer och tystnar inte förrän jag går dit. Middan gör jag gärna för då är han med lillen, då får jag en paus där. Jag hoppas bara lillen börjar sova bättre snart, för det skulle göra all skillnad på humör och mående, för oss båda :)
  • Anonym (jojjon)

    3-4 ggr/månaden, vår son är 8 månader.
    Jag skulle gärna ha sex oftare, men min man prioriterar annat. suck.

  • Anonym

    Vi har sex varje dag... Ibland 2 gånger... Och vi har många barn....

  • Anonym (ledsen)

    Ja hur ofta har vi sex? Nästan aldrig. Kanske fem gånger under hela året.

    Jag är kvinna med två barn, är snart 40 år. Vi har det så dåligt i vår relation sedan ett par år tillbaka vilket gått ut över vårt sexliv.

    Min sexlust är egentligen mycket hög. Jag skulle vilja ha sex flera gånger i veckan men nu var det fyra månader sedan. Då var det tyvärr uruselt.

    Innan vi fick barn var det väl i alla fall 1-2 gånger i veckan.

  • Anonym (nyfiken)

    Jag tycker det var mycket lättare att ha sex när våra barn var små nu är det ena i tonåren och den andra på väg in och de sover aldrig och så har vi fått en sladdis visst försöker vi att alltid gosa och leder det till sex så hoppas man varje gång att tonåringarna inte kommer ner till bottenvåningen...Min man gillar inte att ha sex mer än i ett sovrum har försökt att uppmuntra honom till andra ställen men har ej  lyckats - än så länge... Ibland så kommer vi senare på jobbet bara för att få vara i fred utan att behöva bli avbruten det är ju det som är värst tycker jag att bli avbruten... Vi försöker att ha våra stunder varannan dag..

    Ni som lyckas med sex varje dag fast ni har barn i olika åldrar även tonåringar får man fråga hur ni gör för att vara i fred ....är det bara snabbisar eller..

  • Anonym
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-01-06 15:56:15 följande:

    Jag tycker det var mycket lättare att ha sex när våra barn var små nu är det ena i tonåren och den andra på väg in och de sover aldrig och så har vi fått en sladdis visst försöker vi att alltid gosa och leder det till sex så hoppas man varje gång att tonåringarna inte kommer ner till bottenvåningen...Min man gillar inte att ha sex mer än i ett sovrum har försökt att uppmuntra honom till andra ställen men har ej  lyckats - än så länge... Ibland så kommer vi senare på jobbet bara för att få vara i fred utan att behöva bli avbruten det är ju det som är värst tycker jag att bli avbruten... Vi försöker att ha våra stunder varannan dag..

    Ni som lyckas med sex varje dag fast ni har barn i olika åldrar även tonåringar får man fråga hur ni gör för att vara i fred ....är det bara snabbisar eller..



    På kvällen när vi går o lägger oss.. Barnen sover ju i sina rum då=)  Vi har inga problem att få till sexet...

    Ändå har vi 6 barn i ålderna 6 år -15 år.. Ofta massa kompisar här...

    Vi kan även ibland smyga in i badrummet medans barnen leker... Men då blir det ju mera en snabbis...

    Vi har sex varje dag...         
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-06 16:14:24 följande:

    På kvällen när vi går o lägger oss.. Barnen sover ju i sina rum då=)  Vi har inga problem att få till sexet...

    Ändå har vi 6 barn i ålderna 6 år -15 år.. Ofta massa kompisar här...

    Vi kan även ibland smyga in i badrummet medans barnen leker... Men då blir det ju mera en snabbis...

    Vi har sex varje dag...         

    Du säger att ni har sex varje dag. Men hur många gånger av dessa gånger ni har sex får du orgasm då?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-06 16:16:34 följande:

    Du säger att ni har sex varje dag. Men hur många gånger av dessa gånger ni har sex får du orgasm då?

    Jag får orgasm varje gång vi har sex... Varför skulle jag inte få det??? 

    Har man en man som kan sin sak är det inga problem.  
  • Anonym (kvinna)

    Vi har sex SÄLLAN!

    De senaste halvåret har vi nog haft sex 9-12 ggr, ingenting på dom senaste månaderna...
    Trotts de lyckades jag bli gravid, nu är vi i början på 4e kalendermånaden...

    Min man är inte intresserad längre verkar de som 

  • Underhill

    Vi låg ung där vi med under småbarnsperioden...ibland mindre om nu en jämförelse är viktig!?...förstår att det inte alltid klaffar och funkar när det är olika lätt under bebisåldern...bra är om du och ni kan se till era förutsättningar och eventuellt lägga om rutiner och vardag för att ändra dem till det bättre om så är möjligt. Sen behöver det ju nödvändigtvis inte handla om penetrerande sex. Går ju att tillfredsställa varandra på olika sätt. O är man inte så på själv kan det ju tänkas finnas såpass med energi och ork att lite smek och orala lekar kan "avlasta"så att säga. Frustrerande åt båda håll det där är min erfarenhet. Tror det är viktigt att försöka förstå varandras situationer och försöka underlätta för båda.


    E vi överens så kör vi
  • yagge

    Jag 35 min sambo 55. Tillsammans 3år. Inga barn ihop. Jag har en 13 åring från tidigare förhållande. Han har inga egna barn.


    Har vi sex 4 ggr i månaden får jag tacka gudarna. Han, mycket låg sexlust. Trött på att be om sex. 
    Jag är attraktiv, fin stil, tar hand om mig, ren och luktar gott, klär mig elegant och alltid redo att ha sex med honom. Förstår inte hur han inte vill ligga med mig oftare. Jag blir inte klok....
Svar på tråden Hur ofta har ni sex?