• Anonym (brist­ande sexliv­)
    Äldre 23 Jan 16:00
    10975 visningar
    30 svar
    30
    10975

    Hunden förstör vårt sexliv..

    Vi har en hund som är nyss fyllda ett år. De senaste två månaderna har vi inte kunnat ha sex pga honom. Enkelt fixat tänker nog många, men det är hemskt. Så fort vi börjar mysa så kommer han springandes (även om han låg och sov innan). Han vaknar alltså av allt! Vi har försökt att ta ner honom från sängen, stänga ut honom och så vidare men ingenting funkar. 

    Han blir så frustrerad och panikslagen så han bara skäller och skäller när vi har sex. Slutar alltid med att  vi får sluta med det vi håller på med för att han sätter sig emellan oss och bara skäller.

    Behöver konkreta tips, snabbt! 

  • Svar på tråden Hunden förstör vårt sexliv..
  • Äldre 23 Jan 20:36
    #11

    Självklart ska ni inte sälja eller "skjuta" hunden! Kära nån, vilka insiktsfulla kommentarer!

    Jag tror i och för sig att du har lagt din tråd lite fel, det här är inget sexproblem, det är ett hundproblem, så jag tror du skulle fått bättre tips i ett hundforum istället.

    Ni har ett uppfostrings- och ledarskapsproblem med er hund, och det är väldigt typiskt det du beskriver med en hund som i tio-månadersåldern börjar bli lite "besvärlig". Hunden är inte en gullig liten valp längre, utan har kommit upp i "tonåren", vilket även för hundar är en omtumlande tid där gränser testas och det visar sig rätt klart hur väl man har lyckats med sin grundläggande fostran och hantering av hunden.

    Att ni låter hunden bestämma över ert sexliv berättar också väldigt mycket om er osäkerhet i rollen som ägare/fostrare.

    Jag tror att ni verkligen behöver ta hjälp av en duktig hundtränare som kan hjälpa er hitta rätt balans i relationen mellan er och er hund och lära er bra sätt att sätta gränser för just er hund.

    Först av allt måste ni bestämma er för hur ni vill ha det, därefter hitta strategier för hur ni ska nå dit. Utifrån den förvirring som lyser fram mellan raderna i din trådstart tror jag att det absolut är viktigt att ni tar hjälp av en kunnig utomstående. Att ha hand om och fostra unga djur är en jätteansvarsfull uppgift som kan avgöra hela djurets framtid, och att vara osäker i sin roll som matte/husse i den situationen är inte att rekommendera! Det är olika från hundras till hundras hur mycket marginal man har att spela på,vissa raser är mer "tillåtande" än andra och kan tåla att man gör fel fler gånger, men med andra raser kan man rasande snabbt förvandla en söt valp till ett ohanterligt monster med bara några enkla felgrepp...

    Ta hjälp utifrån på en gång, det är mitt främsta råd!

    Sedan måste ni omgående börja sätta gränser för er hund! Det är ju helt ohållbart att ha en hund studsande och skällande omkring sig när ni vill vara ifred, och så länge ni inte har fostran hos hunden så att den klarar att vara närvarande runt omkring er när ni har sex osv. utan att blanda sig i, så får ni avgränsa den fysiskt precis som andra i tråden varit inne på.

    Ni brukar stänga in hunden i köket annars- fine, då är ju det något som hunden är bekant med redan. Då är det bara att beväpna er med is i magen och stänga in hundis i köket när ni vill vara i fred. Det är inget konstigt med det, hundar är flockdjur och mår som bäst när de har en trygg och bestämd ledare som visar dem var skåpet ska stå.
    Viktigt för att det ska funka är er egen attityd. Ni måste klara att vara beslutsamma i allt ni gör med hunden och aldrig lämna utrymme för tvivel och tvekan. Att stänga in en känslig hund någonstans och samtidigt känna och tänka att "åh, stackarn! Nu kommer han vara ensam och ledsen!", kan göra att hunden uppfattar dina tveksamma vibbar och får känslan att "nu blir jag instängd här och det är nåt som inte är bra med det!" och ni får en reaktion med protester. Hundar läser känslor och tankar, och känsligare och intelligentare raser allra mest. Därför är det otroligt viktigt att man när man handskas med hundar -särskilt unga!- är oerhört medveten om sina egna signaler. Det är här jag tror ni behöver hjälp av en tränare, för att hitta ett bättre språk för er människor att använda så att ni kan lyckas med att fostra er unghund till att bli en bra vuxen!

    Lycka tillGlad!

  • Anonym
    Äldre 23 Jan 21:03
    #12
    Anonym (hmm) skrev 2012-01-23 16:09:17 följande:
    Oj, hade våran 1 åriga hund gjort så, så hade jag nog funderat på att sälja eller avliva.. 

    Ett annat alternativ vore ju att sätta på han citronspray-halsband och stänga in honom i ett rum långt ifrån sovrummet.

    haha men och andra sidan så hade jag aldrig stått ut med att ha en sådan hund iallafall.

    Lycka till! :) 
    Jag hoppas verkligen inte att du har hund! Avliva eller sälja pga skällande?! Fy fan vilka människor det finns.
  • Anonym (flerh­undsäg­are)
    Äldre 23 Jan 21:07
    #13
    siamesia skrev 2012-01-23 20:36:49 följande:
    Självklart ska ni inte sälja eller "skjuta" hunden! Kära nån, vilka insiktsfulla kommentarer!

    Jag tror i och för sig att du har lagt din tråd lite fel, det här är inget sexproblem, det är ett hundproblem, så jag tror du skulle fått bättre tips i ett hundforum istället.

    Ni har ett uppfostrings- och ledarskapsproblem med er hund, och det är väldigt typiskt det du beskriver med en hund som i tio-månadersåldern börjar bli lite "besvärlig". Hunden är inte en gullig liten valp längre, utan har kommit upp i "tonåren", vilket även för hundar är en omtumlande tid där gränser testas och det visar sig rätt klart hur väl man har lyckats med sin grundläggande fostran och hantering av hunden.

    Att ni låter hunden bestämma över ert sexliv berättar också väldigt mycket om er osäkerhet i rollen som ägare/fostrare.

    Jag tror att ni verkligen behöver ta hjälp av en duktig hundtränare som kan hjälpa er hitta rätt balans i relationen mellan er och er hund och lära er bra sätt att sätta gränser för just er hund.

    Först av allt måste ni bestämma er för hur ni vill ha det, därefter hitta strategier för hur ni ska nå dit. Utifrån den förvirring som lyser fram mellan raderna i din trådstart tror jag att det absolut är viktigt att ni tar hjälp av en kunnig utomstående. Att ha hand om och fostra unga djur är en jätteansvarsfull uppgift som kan avgöra hela djurets framtid, och att vara osäker i sin roll som matte/husse i den situationen är inte att rekommendera! Det är olika från hundras till hundras hur mycket marginal man har att spela på,vissa raser är mer "tillåtande" än andra och kan tåla att man gör fel fler gånger, men med andra raser kan man rasande snabbt förvandla en söt valp till ett ohanterligt monster med bara några enkla felgrepp...

    Ta hjälp utifrån på en gång, det är mitt främsta råd!

    Sedan måste ni omgående börja sätta gränser för er hund! Det är ju helt ohållbart att ha en hund studsande och skällande omkring sig när ni vill vara ifred, och så länge ni inte har fostran hos hunden så att den klarar att vara närvarande runt omkring er när ni har sex osv. utan att blanda sig i, så får ni avgränsa den fysiskt precis som andra i tråden varit inne på.

    Ni brukar stänga in hunden i köket annars- fine, då är ju det något som hunden är bekant med redan. Då är det bara att beväpna er med is i magen och stänga in hundis i köket när ni vill vara i fred. Det är inget konstigt med det, hundar är flockdjur och mår som bäst när de har en trygg och bestämd ledare som visar dem var skåpet ska stå.
    Viktigt för att det ska funka är er egen attityd. Ni måste klara att vara beslutsamma i allt ni gör med hunden och aldrig lämna utrymme för tvivel och tvekan. Att stänga in en känslig hund någonstans och samtidigt känna och tänka att "åh, stackarn! Nu kommer han vara ensam och ledsen!", kan göra att hunden uppfattar dina tveksamma vibbar och får känslan att "nu blir jag instängd här och det är nåt som inte är bra med det!" och ni får en reaktion med protester. Hundar läser känslor och tankar, och känsligare och intelligentare raser allra mest. Därför är det otroligt viktigt att man när man handskas med hundar -särskilt unga!- är oerhört medveten om sina egna signaler. Det är här jag tror ni behöver hjälp av en tränare, för att hitta ett bättre språk för er människor att använda så att ni kan lyckas med att fostra er unghund till att bli en bra vuxen!

    Lycka tillGlad!
    TS, läs ovanstående ordentligt. Det är inte frågan om hur ni ska vänja er hund med att ni har sex, ert problem är att ni gett hunden intrycket att han har något med det att göra över huvudtaget.
  • Äldre 23 Jan 22:14
    #14

    Hehe djur kan vara lika stora sexdödare som barn. Har varit med om ett tillfälle när hunden hoppade upp och la sig bredvid och tittade konstigt mitt i akten. Det var en definitiv coitus interruptus


    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Anonym (träna­)
    Äldre 23 Jan 22:41
    #15
    Anonym (bristande sexliv) skrev 2012-01-23 16:21:25 följande:
    Vi har inte haft detta problem tidigare, så är det nu det uppstått och vi behöver hjälp. Vi brukar bara låta honom vara i köket när vi inte är hemma och funderar på att prova med att ha han där medan vi vill ha lite privatliv..
    Träna hunden att vara själv i köket eller på annan plats i hemmet när ni tex tittar på tv eller gör nåt annat än att ha sex. Det är bra att träna dem att vara för sig själva när ni är hemma.
  • Äldre 23 Jan 22:42
    #16

    Skjut hunden

  • Äldre 24 Jan 00:21
    #17

    Har ni ingen dörr till sovrummet?

  • blackr­ibbon
    Äldre 24 Jan 00:43
    #18

    låter inte som ett sexproblem. utan ledarskaps problem som redan påtalats.
    vissa hundar kan hålla på så bara två människor sitter i en soffa för nära varandra. 
    Sen om hunden tror han bestämmer över er eller en av er. alltså står över er i rang i hans värd. så är det han som bestämmer vad som ska hända med flocken. Vad andra hundar gör, dvs ni. 
    han kan också känna sig otrygg och nervös och det leder till aggression i stället.

    han kanske tror ni bråkar när ni stönar och skriker och tolkar som att han som är chef i hemmet måste avbryta det. 
    Köp en bok i ämnet. finns mycket att lära sig som man kanske inte tänkt på.
    Som att han känner av vad ni tänker och känner er. Känner ni er nervösa när ni är ute ohc går med honom känner han det och föröker då ta ledarskapet. eftersom ni inte gör det.
    Går hunden genom trånga passager först så betyder det att han är flockledare.
    Går han ut genom porten till huset först. Är det han som är chef.

    Så i tanke psyke och uppträdande måste ni bli ledare och få hunden att lite på er och vara undergiven. Utan att behanda honom illa. Men ändå vara otroligt bestämda. oftast. Säga sitt till hunden innan mat och varsågod så att ni bestämmer. inte hunden. Stressar hunden när ni ska göra något. stanna upp och vänta tills han lugnat ner sig. om ni t.ex ska gå ut och han blir överlycklig och vill kasta sig genom dörren.
    klä på er kanske men vänta till ni besämmer och väljer att gå. då hunden inte är stressad eller uppjagad och ni bestämmer när hur och varför

               

       
            

  • Anonym (brist­ande sexliv­) Trådstartaren
    Äldre 24 Jan 09:41
    #19

    Oj vad mycket jag fått att läsa nu på morgonen, är så glad att många av er verkligen lagt energi på att försöka hjälpa mig med mitt problem! Igår kväll stängde vi faktiskt in han i köket, gick in i sovrummet och stängde dörren. Han skällde och gnällde i fem minuter, sen la han sig och sov :)... vilket innebar att vi kunde ha sex utan problem! Ett väldigt framsteg, trots att det såklart inte är målet i framtiden att behöva stänga in honom när vi vill vara ifred. 

    Vi har faktiskt funderat på att ta privatlektioner med vår vovve (som ett par av er tipsade om), framförallt för hans skällande som aldrig tar slut.   

  • Äldre 24 Jan 09:51
    #20
    Anonym (bristande sexliv) skrev 2012-01-24 09:41:05 följande:
    Oj vad mycket jag fått att läsa nu på morgonen, är så glad att många av er verkligen lagt energi på att försöka hjälpa mig med mitt problem! Igår kväll stängde vi faktiskt in han i köket, gick in i sovrummet och stängde dörren. Han skällde och gnällde i fem minuter, sen la han sig och sov :)... vilket innebar att vi kunde ha sex utan problem! Ett väldigt framsteg, trots att det såklart inte är målet i framtiden att behöva stänga in honom när vi vill vara ifred. 

    Vi har faktiskt funderat på att ta privatlektioner med vår vovve (som ett par av er tipsade om), framförallt för hans skällande som aldrig tar slut.   
    Jätte bra att han gav upp så snabbt. Då är han inte så otrygg som jag inbillade mig igår vilket gör det mycket lättare att träna honom
  • Anonym (brist­ande sexliv­) Trådstartaren
    Äldre 24 Jan 10:17
    #21
    Vissla skrev 2012-01-24 09:51:05 följande:
    Jätte bra att han gav upp så snabbt. Då är han inte så otrygg som jag inbillade mig igår vilket gör det mycket lättare att träna honom
    Ja, vi får hoppas att det går lika lätt nästa gång :) Har dock mkt träning framför oss, men alltid ett steg på vägen. Tyvärr har han fått ligga med oss i sängen det senaste halvåret, vilket satt sina spår... Började igårkväll pärsen med att få han att sova i sin egen bädd, vilket brukar funka bra ett par timmar.. problemet är att han kommer upp till oss i sängen nångång i  början av natten och då är man för trött för att orka lyfta ner honom. 
  • Äldre 24 Jan 11:35
    #22

    Jag tror definitivt inte att ni skall hålla på att belöna. "Här lilla vovven så får du en godbit när matte gnyr av kåthet" . Det lär bara leda till att hunden sitter och tigger godisbitar när ni har sex.

    Själv har jag en hund som kommer ylande så fort jag hånglar upp hustrun och stönar
    För det första försök vänja hunden att vara ensam när ni går in i sovrummet. ev avled den med att gömma godis etc. Men inte att ge godis under tiden.

    Så här skulle jag göra. En av er (el någon annan) håller sig gömd i närheten av hunden. Gå in i sovrummet och fejka lite sex ljud (alt spela in något). Så fort hunden är på väg att börja skälla, bege sig mot sovrummet etc så säg Nej, alt komplettera med att kasta något bredvid/på hunden(inte för att det skall göra ont utan för att  skrämma/bryta reaktionen.

    Fast nu är vi inne på något så känsligt som hunduppfostran. De som förespråkar endats mjuka metoder kommer att protestera. Men det här är inte en hård metod som jag ser det.


    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Anonym (sextö­rstand­e man)
    Tue 20 Sep 2022 14:14
    #23

    Efter småbarnsåren när det äntligen börjat lugna sig lite, vi hade börjat ha lite mer sex. Ja, då tjatade ungarna och frun i evigheter om hundar. Som vanligt har man ju ingen talan, så självklart har vi nu två hundar. Vi hade redan innan bestämt att hundarna självklart sover i sina egna sängar.

    Jaha, trodde jag. Regeln är nu att när vi går och lägger oss så lufsar hundarna efter och ligger i vårt sovrum båda två och drar timmerstockar. Eller så hoppar dom rentav upp i sängen. Frun verkar tycka att det är mysigt, javisst det kan det vara. 

    Men det blir inget sex. Alls.

  • Anonym (No proble­m with the dog)
    Tue 20 Sep 2022 15:09
    #24

    Jag levde själv när jag skaffade min pudel, en smart liten kille med utmärkta gener. Vi levde i symbios, tävlade agility osv. 

    Efter 2 år träffade jag en kvinna vi började ha sex. 

    Jag var tydlig med att detta var en viktig person för mig

    Han kollade lite på oss först gången, ville hopp upp i sängen. Jag var bestämd men stängde inte ut honom, han fick vara på golvet. Visade tydligt att han var inte i fokus nu. Skällde gjorde han inte alls. 

    Inga problem alls sen, han ligger och sover och bryr sig inte

    Så jag håller med de som säger att det beror på hur du som ledare är samt att det är en mentalt helt frisk hund du har. 

  • Anonym (sextö­rstand­e man)
    Tue 20 Sep 2022 15:13
    #25
    +2
    Anonym (No problem with the dog) skrev 2022-09-20 15:09:01 följande:

    Jag levde själv när jag skaffade min pudel, en smart liten kille med utmärkta gener. Vi levde i symbios, tävlade agility osv. 

    Efter 2 år träffade jag en kvinna vi började ha sex. 

    Jag var tydlig med att detta var en viktig person för mig

    Han kollade lite på oss först gången, ville hopp upp i sängen. Jag var bestämd men stängde inte ut honom, han fick vara på golvet. Visade tydligt att han var inte i fokus nu. Skällde gjorde han inte alls. 

    Inga problem alls sen, han ligger och sover och bryr sig inte

    Så jag håller med de som säger att det beror på hur du som ledare är samt att det är en mentalt helt frisk hund du har. 


    Du kan inte jämföra en pudel med vår hund. Pudlar är ju smarta.
  • Anonym (Hunde­n. Kvinna­ns bäste vän.)
    Tue 20 Sep 2022 15:36
    #26
  • Anonym (No proble­m with the dog)
    Tue 20 Sep 2022 15:36
    #27
    Anonym (sextörstande man) skrev 2022-09-20 15:13:24 följande:
    Du kan inte jämföra en pudel med vår hund. Pudlar är ju smarta.
    Ha ha. Jo men pudlar är nog extra bra på att läsa oss människor.

    Och nu är du ju gift men kan annars avslöja att jag har nog min 4benta vän att tacka för att jag fick kontakt med och uppmärksamhet från kvinnan som nu är i mitt liv. Det var hunden som charmade henne först.

    Hundtricket killar...... Säger bara det blink blink
  • Anonym (Hunde­n. Kvinna­ns bäste vän.)
    Tue 20 Sep 2022 15:38
    #28
    Anonym (No problem with the dog) skrev 2022-09-20 15:36:59 följande:
    Ha ha. Jo men pudlar är nog extra bra på att läsa oss människor.

    Och nu är du ju gift men kan annars avslöja att jag har nog min 4benta vän att tacka för att jag fick kontakt med och uppmärksamhet från kvinnan som nu är i mitt liv. Det var hunden som charmade henne först.

    Hundtricket killar...... Säger bara det blink blink
    Mmm... kvinnor vill ha hunden i sängen... hångla med hunden blink blink
  • Anonym (MN)
    Tue 20 Sep 2022 21:04
    #29

    Jag träffade en tjej ett tag men var tvungen att göra slut just på grund av hennes Rottweiler-hund. När vi började kyssas och skulle ha sex så blev hunden snudd på aggressiv. Började morra och resa ragg och även om hon stängde in hunden i ett rum med låst dörr började han krafsa på dörren och skälla och morra och ha sig. Det fungerade hur bra som helst med hunden nar jag och tjejen inte höll på med varandra fysiskt. Det räckte för mig att krama henne för att hunden skulle börja yla och låta om sig och att kyssas var som sagt inte att tänka på. Synd på en sån fin tjej men hon ville inte göra sig av med jycken. Det var som om hunden vaktade henne och att han inte ville att någon skulle ta henne ifrån honom.

  • Anonym (Hunde­n. Kvinna­ns bäste vän.)
    Tue 20 Sep 2022 21:29
    #30
    Anonym (MN) skrev 2022-09-20 21:04:23 följande:

    Jag träffade en tjej ett tag men var tvungen att göra slut just på grund av hennes Rottweiler-hund. När vi började kyssas och skulle ha sex så blev hunden snudd på aggressiv. Började morra och resa ragg och även om hon stängde in hunden i ett rum med låst dörr började han krafsa på dörren och skälla och morra och ha sig. Det fungerade hur bra som helst med hunden nar jag och tjejen inte höll på med varandra fysiskt. Det räckte för mig att krama henne för att hunden skulle börja yla och låta om sig och att kyssas var som sagt inte att tänka på. Synd på en sån fin tjej men hon ville inte göra sig av med jycken. Det var som om hunden vaktade henne och att han inte ville att någon skulle ta henne ifrån honom.


    Man kan aldrig konkurrera med hennes hund.
Svar på tråden Hunden förstör vårt sexliv..