• Klaramor

    Ett Klarasyskon kanske?

    Hej! Jag såg precis att den här tråden kanske passar mitt inlägg bättre -vet inte om jag skall skriva i änglarummet eller riskgraviditeter eller vad. Vi förlorade vår Klara vid förlossningen 2004 (IVF-gravid-urakut snitt-syrebrist överburen moderkakan gammal och HF) och har sedan fått två pojkar, en adopterad 2007 och en från magen 2008 (spontant gravid). Men det har inte varit lätt för mig att bli gravid. 10 års barnlöshet innan vi fick vårt levande barn och många IVF. När jag väntade lillkillen 2008 hade jag föreliggande moderkaka och fick akutsnitt pga av blödningar. Nu är jag 42 och har överraskande blivit gravid igen efter 3 år utan preventivmedel. Men jag bara väntar -vilka komplikationer skall komma denna gången -något nytt eller alltihop på en gång? Har förlorat IVFtvillingar med MA pga av GBS i vecka 11 tidigare också (2005). Risken för förebyggande moderkaka är stor att få igen, tror jag. Och det är som att gå med en tidsinställd bomb, man vet aldrig när man börjar blöda -om det är sent i graviditeten. Men det är det jag få ta om jag vill ha chansen till ett syskon till. Men nu är jag bara i vecka 8+3 så mycket kan hända. Har haft lite småblödningar men det känns ändå som att det nog inte var någon fara med just det. Men jag vill så gärna att detta ska gå vägen. Ska på ett första besök till SPECmvc nu och kan inte koncentrera mig på att jobba. Hoppas på att få se ett hjärta slå -något jag aldrig trodde mig få vara med om igen. Klara är alltid med mig, men sorgen har varit rätt vilande ett tag nu. Jag har inte tänkt så mycket på vår 8-åriga Klara på slutet, men nu kan jag inte låta bli att plocka fram förlossningsjournalen för att visa den nya läkaren och annat och då känns det jobbigt -det kommer tillbaka. Men jag ska försöka koncentrera mig på jobbet ska doktorera i höst (hur det nu blir med det om jag får barn då?) Klaramor

  • Svar på tråden Ett Klarasyskon kanske?
Svar på tråden Ett Klarasyskon kanske?