• Anonym (...)
    Äldre 30 Jul 13:25
    47637 visningar
    71 svar
    71
    47637

    Ni som använder kondom. Hur är det?

    Håller på att bli tokig när det gäller det här med preventivmedel. Funkar inte med hormoner. Har nu kopparspiral men sambon sticker sig på trådarna och jag själv har ofta molvärk som jag tror beror på den. Känns som att alternativen börjar sina och jag har funderat på att ta ut den helt och istället köra på kondomer. Har inte använt kondom mer än enstaka tillfällen förut. Vänjer man sig vid proceduren att ta på en varje gång? Ni som använder kondom regelbundet hur tycker ni att det är?

  • Svar på tråden Ni som använder kondom. Hur är det?
  • Anonym (Kådis­)
    Äldre 30 Jul 20:31
    #61

    Själva påsättandet av kondomen har vi vant oss vid. Men det är så himla oskönt, i alla fall med de vi har provat. Andra här verkar ha bra tips på bättre.

  • Anonym (Ok!)
    Äldre 30 Jul 20:35
    #62

    Kondom funkar bra för oss, inte lika kul som utan, men tillräckligt. Min kille har bra snits och trollar på den när han slickar mig eller gör något annat.

    Tipset är att testa olika sorters kondomer, det är skillnad på passform och tunnhet och förmåga att överföra kroppsvärme.

  • Anonym
    Äldre 30 Jul 20:54
    #63
    +1

    Jag tycker man vänjer sig. Har skippat hormonpreventivmedel för att jag precis som du inte funkar med det..

    Oftast är det inget störmoment, om man är riktigt kåt så försvinner inte tillståndet för att man tar på en kondom, det tar ju liksom en sekund. Vi brukar alltid ha dem nära till hands, och någongång undet förspelet öppnar vi en så att vi är redo sedan. Då tar det inte alls långt tid. Ibland kan det dock ta ner stämningen lite, men jag tycker det är värt det. En biverkning för mig när jag käkade hormoner var minskad sexlust, så kondomer vinner lätt! 

    Jag har även ganska bra koll på när jag har ägglossning, så ibland kör vi utan också, när det är safe. SJälv känner jag inte så stor skillnad med eller utan faktisk, och killen kan hålla sig längre med kondom också så det är ju ett plus ;)        

  • Anonym
    Äldre 30 Jul 23:42
    #64

    Både jag och maken tycker att kondom är oskönt. För min del känns det som om det skaver och så känns det konstlat. Jag gillar att känna penisens varma hud och jag älskar när mannen sprutar i mig.

  • Anonym (En till)
    Wed 26 Jan 2022 21:51
    #65

    Par 30+


    Vi har också vant oss, funkar kanon. Kör med olika smaker för att hetta upp det.

     Min sambo vill inte slicka mig, så vi klipper sönder en smaksatt kondom som slickslapp. Win-win.

  • Wed 26 Jan 2022 22:03
    #66
    Anonym (En till) skrev 2022-01-26 21:51:48 följande:

    Par 30+


    Vi har också vant oss, funkar kanon. Kör med olika smaker för att hetta upp det.

     Min sambo vill inte slicka mig, så vi klipper sönder en smaksatt kondom som slickslapp. Win-win.


    Haha, han vill inte slicka dig, men gör det gärna om han får ha en trasig kondom mot tungan? Vad är det för fel på folk?
  • Anonym (sexy)
    Mon 22 Aug 2022 00:56
    #67

    Jag och min sambo använde alltid kondom i bördan av vårat förhållande och det fungerade utmärkt , Vi brukade köra utan en stund först och sedan ta på kondomen .Men efter en tid ville hon att vi skulle köra med säkra perioder för hon ville känna när jag sprutade i henne.Jag var lite tveksam men hon sa att hon hade sten koll på sin mens cykel, De första gångerna vi körde med säkra perioder var jag minst sagt jätte nervös men det fungerade jätte bra. Kondom använder vi vid ÄL .


    Anonym skrev 2012-07-30 20:54:26 följande:

    Jag tycker man vänjer sig. Har skippat hormonpreventivmedel för att jag precis som du inte funkar med det..

    Oftast är det inget störmoment, om man är riktigt kåt så försvinner inte tillståndet för att man tar på en kondom, det tar ju liksom en sekund. Vi brukar alltid ha dem nära till hands, och någongång undet förspelet öppnar vi en så att vi är redo sedan. Då tar det inte alls långt tid. Ibland kan det dock ta ner stämningen lite, men jag tycker det är värt det. En biverkning för mig när jag käkade hormoner var minskad sexlust, så kondomer vinner lätt! 

    Jag har även ganska bra koll på när jag har ägglossning, så ibland kör vi utan också, när det är safe. SJälv känner jag inte så stor skillnad med eller utan faktisk, och killen kan hålla sig längre med kondom också så det är ju ett plus ;)        


  • Anonym (Ladyb­ug)
    Mon 22 Aug 2022 01:17
    #68

    Jag har använt kondom i 10+ år. Min erfarenhet är att det funkar om killen är med på det. Jag har träffat killar som gör en grej av det: de suckar och stönar och himlar med ögonen, och ja, då stör det jättemycket.

    Min man sedan flera år bara drar på den tyst och smidigt, och det stör inte alls 

  • Anonym (Ok om man ligger sällan­)
    Mon 22 Aug 2022 07:57
    #69

    Tycker kondom är helt ok om jag får ligga sällan. Skönt ändå. I perioder jag får ligga mer förstör kondom tyvärr helt och det blir inte så värst skönt. Är som att snoppen blir mindre känslig om den används ofta.

    Kondom använder jag främst för att jag vill inte göra någon gravid och jag litar inte på "Jag äter p-piller" "säker period" osv. Så utöver vasektomi vilket jag gjort så känner jag mig rätt trygg med kondom.

    Könssjukdomar oroar jag mig inte så värst för, får så sällan ligga ändå så jag är i motsatsen till riskgrupp.

  • Mon 22 Aug 2022 18:06
    #70

    Alla tycker olika. Jag tycker inte själv att kondomen är avtändande eller svår att få på (men så har jag väl inte en FL-penis utan är tämligen ordinär tydligen), men vi tycker båda att det är skönare utan kondom. Vid längre samlag speciellt, jag "domnar" fortare med kondom och min fru tycker att det kan bli direkt oskönt efter ett tag. 


    Kondom är dock oslagbart när man inte vill bli "kladdig", typ på båten eller liknande, det är så krångligt att tvätta dynor etc.

  • Tue 23 Aug 2022 22:27
    #71

    Jag har bara haft sex med kondom tyvärr så vet inget annat. Men det suger att hålla på med den.

Svar på tråden Ni som använder kondom. Hur är det?