• Anonym (äckla­d)
    Äldre 2 Oct 14:12
    23425 visningar
    111 svar
    111
    23425

    Stånd

    Min sambo får ofta stånd när barnen leker på honom, alltså texnär spädbarnet ligger på hans mage och försöker krypa så kommer småfötterna ofta i kontakt med sambons skrev och då blir han hård. Jag blir rätt äcklad av det och har påpekat det och då blir han lite småsur för han tror väl att jag antyder att han skulle vara pedofil eller nått. Han säger att han inte kan styra det och att det är så för alla. Men har killar verkligen så lätt att få stånd? Har aldrig sett det på någon annan när de har barnet i knät och de trampar runt eller "hoppar". Fast jag kanske bara inte kollar på deras skrev heller..

  • Svar på tråden Stånd
  • Anonym (äckla­d) Trådstartaren
    Äldre 2 Oct 21:55
    Anonym skrev 2012-10-02 21:36:04 följande:
    TACK!

    Det är som sagt inte det att det hänt som är konstigt.
    Det är sättet han hanterar det på som är konstigt. Att han skyller på att det är fullt normalt (fast det inte är det) samt att han låter det fortgå. 

    ja det var just reaktionen jag inte väntat mej, som jag tidigare skrev.. nu har det inte hänt sen sist jag sa något, i alla fall inte då jag sett det. han kanske börjar hålla på ett annat sätt. Fast jag är ju inte i samma rum 24/7.

  • Anonym (Hm)
    Äldre 2 Oct 22:18
    Anonym skrev 2012-10-02 21:39:04 följande:

    Får inte det, även om jag inte skulle kunna hjälpa det så skulle jag tycka att det va jobbigt och väldigt ovanligt om jag alltid fick stånd. När någon rörde vid mig, hoppas  att du inte har en cyckel lite jobbigt att alltid cyckla med stånd
    Ja det är säkerligen väldigt jobbigt, speciellt när det finns människor som tycker att man är sjuk i huvet och tror att ma alltid kan kotrollera sin kropp. Ja alltså jag är ju en kvinna så jag får inte stånd på samma sätt även om kvinnor också får stånd. Du vet väl att kvinnor kan få orgasm av just att tex cykla ha för tighta byxor eller bara av att gå? 
  • Äldre 2 Oct 22:22

    MIn sambo får endast stånd på morgonen när blåsan är full eller nått sånt, samt om han själv är sugen på sex. Aldrig att han skulle få stånd i en situation då ett barn eller djur var ens i närheten. Har vi sex och hunden gör sig till känna slaknar han direkt.

    Jag vet inte hur vanligt det är, jag kan bara säga att ingen kille jag någonsin mött har någonsin fått stånd så lätt, inte ens tonåringar.

  • Äldre 2 Oct 22:29
    Anonym (nänä) skrev 2012-10-02 20:55:10 följande:
    Jag tycker att det är askonstigt. För att:

    1) Det räcker med ett tramp från en unge för att han ska bli stenhård men är inte så känslig i andra fall. Tex när det gäller hans fru.
    2) Han säger att det är så för "alla" (det kan väl ändå inte han veta? Han fattar väl att folk är olika? Vem försöker han lura?).
    3) Han låter det fortgå. Han lär sig inte att rör sig på så vis tillsammans med barnen så att de inte "trampar rumt" i skrevet på honom. Och ja, det GÅR. Det går alldeles utmärkt. När jag var gravid senast och hade enormt mkt brock i benen och underlivet samt ont i ljumskarna så lärde jag mig att leka och mysa och vara nära mina barn utan att de behövde trampa runt i skrevet på mig.

    Så nog hanterar han det på ett högst märkligt sätt.
  • Anonym (disci­plin)
    Äldre 2 Oct 22:58

    min sambo hade nog snarare fått ont där nere speciellt pungen ska aktas av allt sparkande och trampande, han hade vikt sig dubbelt och tagit bort barnet. Stånd nääää aldrig.

  • Äldre 3 Oct 09:16
    Anonym (äcklad) skrev 2012-10-02 20:20:30 följande:
    Kolla upp behövs kanske inte men just det där att han blir hård när den vidrörs, den borde ju bli det så fort jag rör vid den och det blir den ju inte.
    Fram till hit tyckte jag inte att det var något konstigt alls, det är så olika hur man reagerar vid berörning.

    Men just den här meningen bugga min hjärna.

    Han blir ordentligt hård om barnen råkar röra vid honom, men reagerar inte när du rör vid honom, korrekt uppfattat?
    Det är inte viktigt att vinna, det viktiga är att alla andra förlorar!
  • Anonym
    Äldre 3 Oct 09:51

    Hm. Min karl har då aldrig fått stånd när han är med våra barn, hade nog känts väldigt konstigt om han fick det må jag tro...

  • Anonym (äckla­d) Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 12:15
    HäxanSurtant skrev 2012-10-03 09:16:51 följande:
    Fram till hit tyckte jag inte att det var något konstigt alls, det är så olika hur man reagerar vid berörning.

    Men just den här meningen bugga min hjärna.

    Han blir ordentligt hård om barnen råkar röra vid honom, men reagerar inte när du rör vid honom, korrekt uppfattat?

    Ja alltså ibland blir han ju hård bara jag lägger handen där men då är det ju för att han blir upphetsad. Barnen måste ju röra på sej för att han ska bli hård, alltså trampa, sparka, "hoppa". Eller det är bara när de varit små, typ spädbarn, har ett nu. När de blir större gör det väl bara ont istället då de blir starkare och hårdhäntare.
  • Anonym (tjej)
    Äldre 3 Oct 12:23

    Well, jag har samma problem om en unge gnuggar fötterna i skrevet på mig. Nu syns det ju tur nog mindre på tjejer. Det är ju en fysisk reaktion, har inget med upphetsning att göra.

  • Anonym (äckla­d) Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 12:31
    +1

    Jag ska gå på min magkänsla när det gäller det här och den säger mej att det råkar bli skönt för honom när barnen kommer åt och inget mer. Han håller ju oftast för handen när det händer. Jag känner honom tillräckligt väl för att veta att även om han skulle ha några förbjudna tankar skulle det absolut aldrig gå över till gärningar. Sen är jag säker på att han skulle söka hjälp om det vore så att han kände något sådant. Det jag tyckte var konstigt var hans reaktion när jag påpekade det men det kan ju bero på att han trodde att jag menade att han skulle vara pedofil eller något sådant. Händer det igen (troligtvis) ska jag säga hur jag känner och be honom att kanske flytta upp barnet. Flyttar han barnet direkt så tänker jag inte nämna något.  

  • Sun 29 Jan 2023 15:36

    Hänt mig flera ggr så barn suttit i mitt knä och typ play sig fram
    och tillbaka och då känner jag att det händer grejer, då är jag snabb att avstyra det genom
    stt lyfta ner barnet från mitt knä. Ser inga som helst konstigt med det då iaf många män har problem med beröringar. Vi behöver inte vara peddos för det. Däremot skulle jag reager om
    kag såg en man ha rå stånd och endå låta barnet fortsätta sitta o gnida i knät. De känns bara väldigt fel. Ni tjejer kvinnor, tänk er att eran klitoris skulle vara prinsen och känna när den blir oskyldigt berörd av tex gnidande av ngt och tillslut kommer ni förr eller senare bli upphetsade i inderlivet med att bli våt. Det är helt normalt att ha känsliga punkter. Men som jag skrev tidigare så behöver inte allt relatera till sex. Men hållet mannen kvar barnet i knät med stånd så är de däremot fel i mina ögon. Man kan avhjälpa snabbt som jag skrivit. 

Svar på tråden Stånd