• Anonym (hemsk gravid kvinna­)
    Äldre 15 Oct 23:21
    10001 visningar
    40 svar
    40
    10001

    vill röka för att inte få en stor bebis

    Jag känner mig hemsk. Rökt 5 år innan graviditeten, när jag blev gravid slutade jag. jag blev lämnad efter några v och hade det väldigt tungt och började röka lite då och då. (hemsk är jag, jag vet.) nu är jag helt rökfri.

    ibland kan jag känna för att börja igen.. För jag inte vill ha en stooor bebis som kommer ut. jag vet inte hur jag kan tänka så egentligen..

  • Svar på tråden vill röka för att inte få en stor bebis
  • 3 barns mamma8­4
    Äldre 24 Oct 09:10
    #21
    Guld Nougat skrev 2012-10-23 22:44:31 följande:
    Att BM sa så till dig var nog pga du skulle få mindre barn vilket hade varit bättre för dig (mamman)
    Hahaha ja eller hur ska tänk på det nästa gång när jag blir gravid att jag ska röka för mitt bästa
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Guld Nougat
    Äldre 24 Oct 12:25
    #22

    Att röka är inte bra för dig men att få mindre barn är däremot bra.

  • Anonym
    Äldre 24 Oct 12:32
    #23
    Anonym (Rökte) skrev 2012-10-16 07:25:55 följande:
    Motvilligt erkänner jag att jag rökte när jag väntade mitt första barn..
    Sonen vägde 4030 gram vid födseln. Skärpte till mig och rökte inte en cigarett när jag väntade mitt andra barn, dottern vägde 4020 vid födseln.
    Med andra ord, offra inte ditt och ditt barn välbefinnande av den korkade anledningen! Det är inte alls säkert att barnet inte blir stort för att du röker!!! Ångrar mig så brutalt mycket att jag var så otroligt ansvarslös när jag väntade sonen och är extremt glad att han inte fått några men av min dumhet!!!

    Snälla, inga påhopp för att jag var otroligt korkad och egoistisk när jag väntade sonen, det vet jag!!! Skriver endast här för att försöka få Ts att inse hur korkat hon tänker och att in kanske kan lära dig av minst misstag!
    Du har insett att det du gjorde var dumt och du har tänkt om. Kudos till dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Äldre 7 Nov 01:16
    #24

    Kan förstå hur du känner inför detta, jag rökte med båda mina barn i magen ( inte alls bra JAG VET) men alla är vi olika och jag försökte att sluta men gick inte.. men det "värsta" va att jag fick min första dotter 35+5 så det blev 2 veckor på sjukhus eftersom hon åt dåligt. Barn nummer 2 gick jag 36+2 höll på att föda i bilen hann inte ens tänka överhuvudtaget eftersom det gick så himla snabbt, och det blev 3 månaders sjukhus så hon kunde växa till sig. att röka för att inte ha så stora barn kan jag inte rekomendera. 
    Men har bara en liiten ynka fråga vad är det för fel att få ett stort barn?? Kan ju nästan lova att det kommer inte du tänka på när du väl ligger där å inga andra rädslor heller..  förstår inte varför man inte vill ha ett stort barn..

  • Äldre 7 Nov 01:20
    #25

    förstår att det kan kännas jobbigt på ett sätt med själva rökningen asså men förstår inte varför ett stort barn skulle vara fel..  menade jag med det allra första jag skrev...

  • Anonym (Anna)
    Äldre 7 Nov 01:34
    #26

    Hur kan man vara så egocentrisk? Ditt barns bästa borde ju vara nummer ett i din tanke. Ditt barns bästa är inte att du röker.

    Jag har fött fyra barn. Ett av dom var "stor" (4120 gr). När jag väntade henne var jag sjukskriven/sängliggande i 8 månader. När jag väntade mina andra barn gick jag väldigt mycket, de barnen var alla under 3500 gr.

    Snälla rök inte!!

  • Anonym
    Äldre 15 Nov 02:14
    #27

    Förstår hur du tänker ts och är oxå livrädd för en stor bebis denna gången. De andra har vägt mellan 3-3,5 kg och det var lagom i mina ögon. Jag vägde strax över 3100 gr när jag föddes. Men pappan till detta barnet vägde över 4 kg och det får mig att tro detta barnet kommer väga så med. Tjuvröker ibland för att jag får sån ångest över stort barn. Man tänker nog inte alltid så logiskt när man är rädd faktiskt

  • 3 barns mamma8­4
    Äldre 15 Nov 08:41
    #28

    Det beror på allt iband bir barnen stora iband inte.
    Visst är det sjukt läskigt att få ett stort barn men 4000g är inte stort alls vi pratar om över 5000g det är stort.
    Dagens barn bir större nu för tiden.
    Du får alltid be om igångstättning eler snitt det är dit val men att röka är bara dumt.   


    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Anonym (Wildr­at)
    Äldre 15 Nov 08:45
    #29

    Det finns ett nyttigare sätt att inte få en för stor bebis. Låt bli att äta socker och stärkelse under graviditeten.

  • 3 barns mamma8­4
    Äldre 15 Nov 10:06
    #30
    Anonym (Wildrat) skrev 2012-11-15 08:45:14 följande:
    Det finns ett nyttigare sätt att inte få en för stor bebis. Låt bli att äta socker och stärkelse under graviditeten.
    Jaha oki då kan man också sluta äta massa sallad med för det gör så barnen oxå blir större
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • La Lola
    Äldre 15 Nov 10:15
    #31
    +1

    Fin ursäkt för att få fortsätta röka.
    Skit i bebisen och dennes hälsa, huvudsaken är att du får suga på din cancerpinne.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • 3 barns mamma8­4
    Äldre 15 Nov 10:19
    #32
    La Lola skrev 2012-11-15 10:15:43 följande:
    Fin ursäkt för att få fortsätta röka.
    Skit i bebisen och dennes hälsa, huvudsaken är att du får suga på din cancerpinne.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Äldre 15 Nov 10:31
    #33

    Rökare drabbas har större risk att drabbas av graviditetsdiabetes, och DÅ kan vi snacka hög risk att få stora barn.

    Rör på dig regelbundet, undvik socker, försök äta nyttigt och börja verkligen inte röka igen.

    Då minskar du risken att föda ett för stort barn.

  • Äldre 15 Nov 10:35
    #34

    Fattar inte mig på dina argument TS Lägg av med de idiotiska saker. Du har faktiskt en liten människa i magen som inte vill få i sig ditt sikt. Bra att du slutat. Men börja INTE.

  • Äldre 15 Nov 10:49
    #35

    Alltså hur fan tänker man när man slutat röka och funderar på att börja igen när man är gravid?!
    Det vore att jämställa med en misshandel, allra minst. Och framför allt, det är ju tur att du själv inser att det är förbannat korkat och att du är dum i huvudet som tänker så här, annars hade jag berättat det för dig.
    GAH!
    Blir galen på såna här trådar. Det är inte värt risken att röka, särskilt som det kanske inte ens "hjälper", det finns inga som helst garantier för att du "uppnår önskat resultat" med rökningen, så varför utsätta din ofödda lilla bebis för en massa gifter?
    Egoist deluxe.


    jessicae.blogg.se -Du måste inte gilla mig men det underlättar
  • Anonym (beroe­nde)
    Äldre 15 Nov 10:52
    #36

    Det är ditt beroende som försöker rättfärdiga rökandet! Gå inte på det! 

  • Äldre 15 Nov 10:52
    #37

    Vilket rationellt tänkande. Min mamma rökte genom både min och min brors graviditeter, men vi vägde båda runt 4 kg. Jag har aldrig rökt, och min yngsta son vägde 4,2kg. Så det där argumentet håller inte. Men det fattar du säkert själv.


    The reason I swear so much, is because fuck you
  • Anonym (allva­rligt)
    Äldre 23 Jan 00:25
    #38

    Säger bara att somliga inte skall ha barn!! att tanken ens finns!

    Klart det är bättre att födda ett litet barn med astma eller leverskador än att födda ett friskt stort barn!

    Inför tvångsstelerisering för faan !!!! åh blir vannsining!

  • Anonym (8)
    Tue 17 Jan 2023 22:17
    #39
    -1

    Jag slutade röka direkt jag fick veta att jag vänta min son, före graviditeten hade jag redan +10 kg övervikt. Under graviditeten gick jag upp 20 kg till, pga att jag ersatte ciggen med en massa mat och godis. Under graviditeten hade jag även graviditetsdiabetes. Trodde då jag skulle få ett barn över 4 kg men han vägde 3,5 kg.

  • Anonym (2012)
    Wed 18 Jan 2023 02:15
    #40
    Anonym (hm) skrev 2012-10-15 23:24:59 följande:

    är det ditt 1a barn???

    det är väl inte sååå vanligt att få en bebis som väger över 4,5kg liksom...
    jag tycker att du ska tala med din BM om det här, din rädsla över att få ett stort barn och sedan kan hon remittera dig till mvc's psykolog för vidare samtalshjälp, det kan nog göra dig gott oavsett...

    att röka för att inte få ett stort barn är ju skitdumt.. dessutom så ger ju rökandet i sig mycket större risker för barnet än att bara sänka dess födslovikt.. risken för att avlida i psd ökar ju markant för bebisen t.ex.... :(( och det tror jag knappast att du vill..

    stor kram! 


    Tråden är mer än 10 år gammal.
Svar på tråden vill röka för att inte få en stor bebis