• Anonym (undrar)

    Ni som kände er gravida direkt...

    Var ni det?

    Nu menar jag inte att ni tyckte att det stack till en timme efter samlaget och ni trodde att det var en bebis som blev till utan jag menar känslan av att "Nu tog det." Bara en självklarhetskänsla. Jag hade en sådan känsla direkt efter när han jag hade sex med fick utlösning senast och jag vet inte varför jag känner så.

    Blev bara nyfiken på om andra känt så och om de i så fall var gravida?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som kände er gravida direkt...
  • Lufsan

    Är gravid nu och kände mig gravid massor av gånger innan jag blev det. Var helt säker många gånger på att testen skulle visa plus. 
    När jag väl fick positivt så var jag helt hundra på att jag inte var gravid. Hade inte känt några tecken alls.  


    En dag i sänder.
  • Anonym (hm)

    nej inte samband med samlaget, men har kännt ett specifikt stick i livmodern någon vecka efter ägglossningen..
    nu senast drömde jag också att jag testade plus så jag tog ett test 3 dagar innan förväntad mensdag och jodå, gravid var jag allt! 

  • Blgebo

    Ja, de två senaste gångerna har jag känt direkt efteråt att det "tog". 
    Har dock vetat alla gånger att jag är gravid innan jag testat, får symtom tidigt, och testat + en vecka innan mens. 

  • L1ber

    Kände det nästan innan utlösningen tom. Som om att "kommer han nu så blir jag gravid". Sen kanske det bara var önsketänkande men hur som helst kände jag så och gravid blev jag. Enligt datumet för BF så blev jag gravid den dagen jag kände så också. Visste dock inte alls om jag hade äl eller så eftersom jag inte testat med stickor. Vet ju inte om det betydde något men känslan var stark och stämde med verkligheten iaf:)

  • Anonym

    Nej själva befruktningen går inte så där fort att man blir gravid medan man har sex utan efter killens utlösning simmar ju spermierna till ägget och det tar ett tag. Jag kände det efter tre dagar att det hade tagit sig.

  • L1ber

    Alltså jag kände mig ju inte gravid då och gjorde väl inte förrän illamåendet dök upp. Vad jag beskrev var mer en känsla. Som intuition liksom..

  • MissEofc

    Planerade inte barn, men kände när jag blev det. Kände mig konstig i kroppen. Gjorde test som visade minus och tänkte att jag nog inbillade mig. 4 dagar senare fick jag dock +

  • Anonym

    Kände efter ca tre dagar alla fyra gångerna och hadde rätt alla gånger.

  • Anonym

    Alltså jag hade inga symtom alls men jag kände bara att jag var gravid. Jag var helt säker. Och det var väl också det du frågade om TS, just den känslan snarare än symtomen? Och ja, jag var gravid. Båda (och enda!) gångerna jag känt så. Lite läskigt.

  • Anonym

    Precis så har jag kännt se gångerna jag blivit gravid också-aldrig annars!:)

  • Anonym (fenomenet)

    Började spy på mornarna tio dagar efter så det var inte mycket att tveka om. Men det var bara första gången när jag var 19 år och kroppen var hypertriggad.

    Gång två och tre var det inte alls lika dramatiskt även om jag mådde mycket illa då också.

  • Anonym (Diesel)

    Mina barns mamma har inte kännt något speciellt men när sista barnet blev till så knäcktes sängramen av "finalen".

  • Anonym (Ja)

    Jag känner så nu, återstår att se om det är något

Svar på tråden Ni som kände er gravida direkt...