• Äldre 30 May 17:44
    17677 visningar
    8 svar
    8
    17677

    Hör sämre efter orgasm?

    Tänkte höra om det är någon mer som upplever detta. 

    Efter sex, och ju längre akt (mer "jobb", (är man)) desto kraftigare blir symptomet:

    När jag går upp och ska tvätta mig som jag ofta gör direkt efter så hör jag sämre, allt blir dovt, det håller i sig ca 1-2 minuter. Som om man hade hört en hög smäll på nära håll och blir lite smått döv efter? 

    Är <30 och har ok kondition, har bara upplevt detta efter sex, aldrig annan träning :)

  • Svar på tråden Hör sämre efter orgasm?
  • linjes
    Äldre 30 May 18:25
    #1

    Aldrig hört talas om,kanske efterskakning från orgasmen

  • Äldre 30 May 18:52
    #2

    Eftersom jag aldrig får det från annan tung fysisk träning, eller om jag fixar orgasm på egen hand så undrar jag om det är antingen något psykiskt, eller om det är några signalsubstanser som frigörs efter riktig sex, eller någon slags mix på fysisk utmattning och orgasm i ett som ger detta :) Hoppas att någon själ känner igen sig i alla fall ;)

    Kanske blodstrycksfall förresten? Man pumpar hårt och sen väldig avslappning direkt efter? Men då borde fler känna igen sig tycker jag... 

  • Anonym (Lock)
    Äldre 30 May 18:59
    #3

    Samma här. Får som lock för öronen och blir lite yr.

    Oftast är det ju efter just bra sex. Men det går ju över.

  • Äldre 30 May 19:03
    #4
    Anonym (Lock) skrev 2013-05-30 18:59:44 följande:
    Samma här. Får som lock för öronen och blir lite yr.
    Oftast är det ju efter just bra sex. Men det går ju över.
    Exakt så!

    Jag är inte ensam!! Whoohooo! 
  • Äldre 30 May 19:29
    #6
    sara66 skrev 2013-05-30 19:15:37 följande:
    Samma här.har aldrig funderat över det Cool
    Och du är kvinna? 
    Märker du någon skillnad på hur mycket du får jobba fysiskt, alternativt hur bra sexet är? 
  • Mon 20 Jun 2022 15:12
    #7

    Jag upplever samma sak. Nästan så tungt så det upplevs som dövhet. 

  • Anonym (MR kliste­r)
    Wed 22 Jun 2022 13:47
    #8

    Första kanske 10 gångerna jag fick en avsugning av två tjejer blev  orgasmen så intensiv att jag fick lock för, och tillfälligt pip i, öronen. Blev ganska yr dessutom. 

    Känslan har sedan bara återkommit när jag haft ögonbindel och öronproppar när jag blivit omhändertagen av minst 2 personer som för mig eventuellt var okända. Min flickvän var nog närvarande, vet inte då jag varken såg eller hörde. 

Svar på tråden Hör sämre efter orgasm?