• Kevlar­själ
    Äldre 5 Jan 21:54
    9847 visningar
    50 svar
    50
    9847

    Söker nya vänner Ängelholm/Helsingborg

    Hejsan! Jag har just flyttat till Ängelholm och känner ingen överhuvudtaget här. Är intresserad av att knyta nya kontakter. Jag är 21 år, och har en son på 18 månader. Det skulle vara roligt om det fanns någon/några i Ängelholm eller Helsingborg som hade lust att ordna lekträffar eller bara träffas och fika osv :) Hoppas på svar från någon/några som vill ha en ny vän!

  • Svar på tråden Söker nya vänner Ängelholm/Helsingborg
  • Äldre 26 Jan 19:03
    #31
    knivskrik skrev 2015-01-26 17:33:34 följande:

    Det gör det definitivt! :) Såg att ni bor på Västergård, vi bor på Olympia. Mitt emot idrottens hus! :)


    Härligt, det är ju inte långt alls. Olympia är ju som ett andra hem för mig (HIF-nörd!)! Vi bodde i en lägenhet mitt emot mcneil tidigare, mysigt område med bra avstånd till stan ju! :) saknar att bo nära thai-stället och Torino ;) (fast kanske egentligen ganska bra haha)
  • Äldre 26 Jan 20:17
    #32
    Aniroma skrev 2015-01-26 19:03:52 följande:
    Härligt, det är ju inte långt alls. Olympia är ju som ett andra hem för mig (HIF-nörd!)! Vi bodde i en lägenhet mitt emot mcneil tidigare, mysigt område med bra avstånd till stan ju! :) saknar att bo nära thai-stället och Torino ;) (fast kanske egentligen ganska bra haha)
    Ja, det är precis lagom! Brukar dock svära lite över att man nästan alltid har uppförsbacke hem ;) Torinos pizzor är fantastiskt goda! Thai-stället har vi inte testat än, men sambons bror sa att det också var bra så det är bara en tidsfråga.

    Ah, min sambo är också HIF-nörd. Och Rögle. För mig som östgöte är det LHC och Åtvidaberg som gäller. :) Är du där varje match? Sitt- eller ståplats? :)
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Äldre 26 Jan 20:29
    #33
    knivskrik skrev 2015-01-26 20:17:28 följande:

    Ja, det är precis lagom! Brukar dock svära lite över att man nästan alltid har uppförsbacke hem ;) Torinos pizzor är fantastiskt goda! Thai-stället har vi inte testat än, men sambons bror sa att det också var bra så det är bara en tidsfråga.

    Ah, min sambo är också HIF-nörd. Och Rögle. För mig som östgöte är det LHC och Åtvidaberg som gäller. :) Är du där varje match? Sitt- eller ståplats? :)


    Thaistället är såååå bra! Ska vi äta thai så kör vi fortfarande dit och hämtar! :)

    Höll rätt bra koll på LHC när vi bodde i Östergötland, annars är jag inget jättehockeyfan. Mer fotboll för mig :) jag har haft säsongskort de senaste två säsongerna på sittplats, men har än så länge inte köpt nåt. Men jag lär vara där de första matcherna ändå :)
  • Äldre 26 Jan 20:48
    #34

    Hej hej! Får man lov att hänga på här? :)

    Heter Anna och är uppväxt i Helsingborg men bor numera i hus i Åstorp sen ett år tillbaks.

    Har en son som är född i februari 2013 som, precis som sin mamma, verkligen hade gillat att träffa lite nytt folk :)

  • Äldre 26 Jan 21:21
    #35
    Anna Hbg skrev 2015-01-26 20:48:13 följande:

    Hej hej! Får man lov att hänga på här? :)

    Heter Anna och är uppväxt i Helsingborg men bor numera i hus i Åstorp sen ett år tillbaks.

    Har en son som är född i februari 2013 som, precis som sin mamma, verkligen hade gillat att träffa lite nytt folk :)


    Visst får man hänga på! Ju fler desto roligare! :)
  • Äldre 26 Jan 21:36
    #36
    Aniroma skrev 2015-01-26 20:29:54 följande:
    Thaistället är såååå bra! Ska vi äta thai så kör vi fortfarande dit och hämtar! :)

    Höll rätt bra koll på LHC när vi bodde i Östergötland, annars är jag inget jättehockeyfan. Mer fotboll för mig :) jag har haft säsongskort de senaste två säsongerna på sittplats, men har än så länge inte köpt nåt. Men jag lär vara där de första matcherna ändå :)

    Det låter ju definitivt lovande! :)

    Jag är tvärt om, mer hockey än fotboll. Men kul att vi har ett gemensamt sportintresse! :)


    Anna Hbg skrev 2015-01-26 20:48:13 följande:

    Hej hej! Får man lov att hänga på här? :)

    Heter Anna och är uppväxt i Helsingborg men bor numera i hus i Åstorp sen ett år tillbaks.

    Har en son som är född i februari 2013 som, precis som sin mamma, verkligen hade gillat att träffa lite nytt folk :)


    Som sagt, ju fler desto roligare! :)


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Äldre 26 Jan 22:10
    #37

    Tack Aniroma och knivskrik :)

    Kul att jag får hänga på :D

  • minnah­88
    Äldre 27 Jan 11:39
    #38
    Aniroma skrev 2015-01-26 10:48:05 följande:

    Vi bor i Helsingborg! Har ett litet hus på västergård :) var bor ni?


    Hej igen!

    Vi bodde också på Västergård innan nu har vi flyttat till Husensjö. Trivs ni?
  • minnah­88
    Äldre 27 Jan 11:40
    #39
    Anna Hbg skrev 2015-01-26 20:48:13 följande:

    Hej hej! Får man lov att hänga på här? :)

    Heter Anna och är uppväxt i Helsingborg men bor numera i hus i Åstorp sen ett år tillbaks.

    Har en son som är född i februari 2013 som, precis som sin mamma, verkligen hade gillat att träffa lite nytt folk :)


    Hej Anna! Har för mig att vi skrivit lite innan, var väl då jag var gravid skulle jag tro haha. Trivs ni i Åstorp? Vår dotter är förr juni 2014
  • minnah­88
    Äldre 27 Jan 11:41
    #40
    minnah88 skrev 2015-01-27 11:40:50 följande:

    Hej Anna! Har för mig att vi skrivit lite innan, var väl då jag var gravid skulle jag tro haha. Trivs ni i Åstorp? Vår dotter är förr juni 2014


    Född såklart
  • Äldre 27 Jan 11:49
    #41
    minnah88 skrev 2015-01-27 11:39:15 följande:

    Hej igen!

    Vi bodde också på Västergård innan nu har vi flyttat till Husensjö. Trivs ni?


    Jaha va spännande! Var på västergård? Vi bor i villaområdet!
  • Äldre 27 Jan 18:08
    #42
    minnah88 skrev 2015-01-27 11:40:50 följande:

    Hej Anna! Har för mig att vi skrivit lite innan, var väl då jag var gravid skulle jag tro haha. Trivs ni i Åstorp? Vår dotter är förr juni 2014


    Tycker att jag känner igen ditt alas så det är inte alls omöjligt :)

    Jadå, tog ett tag innan man vande sig vid att bo på "landet" men nu tycker vi att det är rätt skönt och sonen älskar att bo i hus och att ha en trädgård att leka i och det är det som betyder mest :)
  • Äldre 24 Apr 21:36
    #43

    Hej, jag har bott i vejbystrand i ca 2 år nu. Jag träffar gärna nya vänner! Har en son på snart 2 år. Vart ifrån flyttade du ?

  • Äldre 24 Apr 21:45
    #44

    Om det är mg du menar Fridaså flyttade vi till Åstorp från centrala Helsingborg :)

  • Äldre 24 Apr 21:51
    #45

    okej, där är jag varje dag! Jobbar mitt i stan????

  • Zerc
    Äldre 24 Apr 21:54
    #46

    Jag har bott i Helsingborg i typ 5 år (är inte skåning från början) och känner ingen förutom min pojkvän :P


    Tycker att det har varit svårt att få "grepp" om människor här faktiskt, så det är bra att en sån här tråd startas! =)

  • Äldre 24 Apr 21:57
    #47

    Inte meningen med alla mina frågetecken. Ja jag håller med det är inte helt enkelt, jag är glad att jag har min sambo????

  • Äldre 24 Apr 21:59
    #48

    Jag träffar mer än gärna nya människor att umgås med :)

    Känns som om man tappat en del vänner på äldre dar :P

  • Äldre 24 Apr 22:18
    #49

    Vad kul att läsa att det är flera som är i från Växjö ! Grattis till oss och vårt SM guld måste jag ju säga då

  • Äldre 8 Jun 17:28
    #50

    jag  är 25 och bor i helsingborg med min sambo och 2åriga son, även en liten på väg :)
    Jag är sjukskriven på grund av dålig rygg och har väldigt mkt fritid. hittar gärna på nått någon dag om du vill :) 

Svar på tråden Söker nya vänner Ängelholm/Helsingborg