• Anonym (Förvå­nad)
    Äldre 9 Jan 10:47
    29657 visningar
    90 svar
    90
    29657

    Är verkligen killar och män så osäkra på sig själva?

    Jag är lite förvånad, har varit gift i många år och är nyskild och ute på marknaden igen så att säga Tungan ute Trots att jag inte är speciellt gammal (41) så har jag varit gift i 20 år och bara under denna tid bara varit med två män i hela mitt liv Skäms Men det skall det bli ändring på nu Solig
    Har börjat dejta både på nätet och på krogen, men vad som slår mig är att nästan alla män och även killar som är yngre än mig är så osäkra! Man kan chatta och maila i all evighet utan att de ens för sex på tal, eller gå på flera dejter IRL utan att de ens kysser mig Gråter 
    Jag är ju singel och villig, OCH visar det, förstår inte varför män då fegar ut? Är det för att jag är för på? Hallå, jag är inte ute efter att gifta mig, utan lite skoj bara, och det låter jag dem förstå rätt snabbt, är det de som skrämmer dem?
    Läste i den andra tråden om att en tjej tyckte killar var för mycket på om det sexuella och deras preferenser, det har nästan aldrig hänt mig!
    Nä, det verkar bli till att slänga ut en annons på bodycontact, där finns det säker män att träffa som inte är pryda!

  • Svar på tråden Är verkligen killar och män så osäkra på sig själva?
  • Anonym (sådär­)
    Mon 16 May 2022 09:57
    #72
    Odd Even skrev 2022-05-03 19:25:42 följande:
    Var går gränsen mellan att flirta och att trakassera?
    Den går dör varje enskild kvinna känner för att sätta den och givetvis ska män kunna veta exakt var just hon sätter gränsen genom tankeläsning Cool
  • Anonym (XY)
    Mon 16 May 2022 13:35
    #73
    Anonym (Lotta) skrev 2022-05-16 09:29:40 följande:
    Ja, utifrån vad du säger fattar jag att jag tråkade ut mannen jag i själva verket väldigt intresserad av. Vet du. När killen berörde vår starka attraktion oss emellan blev "mitt samspel" ett snack om tillvaron för lemurer på ön Madagaskar... baserat på en naturfilm jag precis kollat på... Tala om avtändande kommunikation!  Verkligen malplacerat ämne. Inte att undra på att killen till sist gav upp, men han var otroligt tålmodig och inkännande över tid. Visst svenska killar kan agera mot mig som i vissa kulturer. Varför jag fick extra svårt att läsa Mannens passivitet IRL rätt, ställd mot förförelsen i mejl.
    Asgarv!
    Fast lemurer på Madagaskar kan ju vara ganska intressant och oväntat.
    Hellre ett oväntat ämne än det gamla vanliga -vad jobbar du med??
    sååå förutsägbart
    Har också varit med om het mailväxling för att sedan falla pladask i det fysiska mötet.
  • Anonym (XY)
    Mon 16 May 2022 13:39
    #74
    Anonym (sådär) skrev 2022-05-16 09:53:19 följande:
    Vadå modiga?
    I andra kulturer riskerar inte män att hamna i fängelse, förlora jobbet etc om de visar intresse för fel kvinna så då är det ju klart att de kommer våga ta mer risker. Men att göra så i ett feministiskt land där kvinnor och samhället tydligt visat att det är helt fel och till och med kriminellt att göra det och där man bedrivit häxjakt på män som gjort så så är det inte en fråga om mod utan en frågan om intelligens. 
    Nja, du måste vara extremt klumpig, okänslig och gränslös för att hamna i finkan eller något annat om du visar intresse för en kvinna.
    Det är inte alla kvinnor som tar en hand i skrevet som en komplimang på första träffen vet du
  • Anonym (sådär­)
    Mon 16 May 2022 14:18
    #75
    +1
    Anonym (XY) skrev 2022-05-16 13:39:00 följande:
    Nja, du måste vara extremt klumpig, okänslig och gränslös för att hamna i finkan eller något annat om du visar intresse för en kvinna.
    Det är inte alla kvinnor som tar en hand i skrevet som en komplimang på första träffen vet du
    Det beror helt och hållet på vilken kvinna du har att göra med. Det kanske kommer som en överraskning för dig men alla kvinnor är inte friska i huvudet, har schyssta värderingar och förståelse, det finns precis lika många kvinnliga knäppgökar som det finns manliga. Och i motsats till vad många tyvärr verkar tro så är män inte tankeläsare och kan med 100% säkerhet förstå att när en kvinna säger nej så betyder det egentligen en uppmaning om att vara "modigare".

    Nånstans måste du väl ändå förstå att om man tydligt markerar att man INTE är intresserad så är det oxå precis så det kommer tolkas. Det är inte upp till andra att läsa dina tankar, och tvärtom-signaler. Vill du att andra ska förstå dig så är det du som får kommunicera tydligt.
  • Mon 16 May 2022 14:24
    #76

    Gäller det att ta initiativ så blir man ju säkrare på sig själv ju mer erfarenhet man får. Härom året var det en kvinna som gav mig signaler. Men så undrade jag hur mycket som var sex, hur hon såg på förhållanden osv. Så det tog ett par månader innan hon fick mig i säng. :) Nu är jag lite säkrare på mig själv på det området än tidigare.

  • Anonym (XY)
    Mon 16 May 2022 16:56
    #77
    Anonym (sådär) skrev 2022-05-16 14:18:42 följande:
    Det beror helt och hållet på vilken kvinna du har att göra med. Det kanske kommer som en överraskning för dig men alla kvinnor är inte friska i huvudet, har schyssta värderingar och förståelse, det finns precis lika många kvinnliga knäppgökar som det finns manliga. Och i motsats till vad många tyvärr verkar tro så är män inte tankeläsare och kan med 100% säkerhet förstå att när en kvinna säger nej så betyder det egentligen en uppmaning om att vara "modigare".

    Nånstans måste du väl ändå förstå att om man tydligt markerar att man INTE är intresserad så är det oxå precis så det kommer tolkas. Det är inte upp till andra att läsa dina tankar, och tvärtom-signaler. Vill du att andra ska förstå dig så är det du som får kommunicera tydligt.
    Jag är inte kvinna och definitivt ingen tankeläsare.
    Men det finns oändligt många sätt att kommunicera som jag nämnde ovan.
    Är jag intresserad så är jag betydligt mer lekfull i kommunikationen, ser hur hon rör sig, rättar till frisyren, tar lätt på min arm och så vidare.
    Jag svarar naturligtvis på det på liknande sätt, utmanar och om vi känner för det så leder det vidare. Det viktiga är att det är en interaktion, att vara passiv är inte alls roligt för den andre.
    Drev aldrig vidare något där jag var det minsta tveksam på hur hon kände oavsett hur attraherad jag var från början.
    När jag dejtade så råkade jag absolut ut för knäppgökar men dessa sorteras snabbt bort även om jag ibland upptäckte det lite väl sent.
  • Mon 16 May 2022 17:07
    #78
    Anonym (Lotta) skrev 2022-05-16 09:29:40 följande:
    Ja, utifrån vad du säger fattar jag att jag tråkade ut mannen jag i själva verket väldigt intresserad av. Vet du. När killen berörde vår starka attraktion oss emellan blev "mitt samspel" ett snack om tillvaron för lemurer på ön Madagaskar... baserat på en naturfilm jag precis kollat på... Tala om avtändande kommunikation!  Verkligen malplacerat ämne. Inte att undra på att killen till sist gav upp, men han var otroligt tålmodig och inkännande över tid. Visst svenska killar kan agera mot mig som i vissa kulturer. Varför jag fick extra svårt att läsa Mannens passivitet IRL rätt, ställd mot förförelsen i mejl.
    Dejtade du Jonas Wahlström...??
  • Anonym (sådär­)
    Mon 16 May 2022 17:28
    #79
    Anonym (XY) skrev 2022-05-16 16:56:46 följande:
    Jag är inte kvinna och definitivt ingen tankeläsare.
    Men det finns oändligt många sätt att kommunicera som jag nämnde ovan.
    Är jag intresserad så är jag betydligt mer lekfull i kommunikationen, ser hur hon rör sig, rättar till frisyren, tar lätt på min arm och så vidare.
    Jag svarar naturligtvis på det på liknande sätt, utmanar och om vi känner för det så leder det vidare. Det viktiga är att det är en interaktion, att vara passiv är inte alls roligt för den andre.
    Drev aldrig vidare något där jag var det minsta tveksam på hur hon kände oavsett hur attraherad jag var från början.
    När jag dejtade så råkade jag absolut ut för knäppgökar men dessa sorteras snabbt bort även om jag ibland upptäckte det lite väl sent.
    Ja det finns många sätt att kommunicera men samma princip gäller i samtliga, oavsett om du kommunicerar verbalt, i skrift, teckenspråk, röksignaler eller brevduvor så är det ju bra om det du skickar är det du menar och vill framföra och inte raka motsatsen till vad du vill ha sagt. Vill du ha en pizza så är det ju bra om du skriver pizza och inte köttbullar. Och skrev du köttbullar så är det kanske inte så förvånande om det var just det du oxå fick, eller hur?

    Om man envisas med att leka tvärtomleken där man säger en sak men menar motsatsen så får man oxå tolerera att det kommer missuppfattas väldigt ofta för ingen kan som sagt läsa andras tankar och veta vad personen menade egentligen, de flesta utgår ifrån att det en person säger eller visar är vad personen vill.

    Personligen avskyr jag mindgames och tappar intresset totalt, finns inget mer avtändande. Så även om jag skulle förstå vad personen vill egentligen så låtsas jag inte fatta och går vidare till något bättre.
  • Anonym (Lotta­)
    Mon 16 May 2022 20:10
    #80
    prospicientia skrev 2022-05-16 14:24:50 följande:

    Gäller det att ta initiativ så blir man ju säkrare på sig själv ju mer erfarenhet man får. Härom året var det en kvinna som gav mig signaler. Men så undrade jag hur mycket som var sex, hur hon såg på förhållanden osv. Så det tog ett par månader innan hon fick mig i säng. :) Nu är jag lite säkrare på mig själv på det området än tidigare.


    Yes, övning ger som bekant färdighet! Good for you. Flört
  • Anonym (Lotta­)
    Mon 16 May 2022 20:32
    #81
    exandthecity skrev 2022-05-16 17:07:42 följande:
    Dejtade du Jonas Wahlström...??
    Nix. Glad.. Dagens skratt här även om jag tycker om Jonas vetgiriga inslag. ... Fnissade av din koppling mellan Jonas och Madagaskar lemurer. Ingen koppling till zoologi med mannen jag innerst inne kär i. Tala om turn off.
    Ändå vill jag ärligt påstå att jag aldrig någonsin körde med mindgames... Mannen imponerande tålmodig efter mitt snack om lemurer när han precis fört upp vår attraktion till den andre på bordet.  

    Befann mig i en het mejlkontakt med en ex handledare. Bör tilläggas när metoo rörelsen stundtals går till överdrift. Ex vis när en kontakt är klart och tydligt ömsesidig. Och när det professionella kontraktet avrundat bör väl "kusten vara klar" enligt mig. Vad anser ni?
  • Anonym (A)
    Mon 16 May 2022 20:34
    #82
    prospicientia skrev 2022-05-16 14:24:50 följande:
    Gäller det att ta initiativ så blir man ju säkrare på sig själv ju mer erfarenhet man får. Härom året var det en kvinna som gav mig signaler. Men så undrade jag hur mycket som var sex, hur hon såg på förhållanden osv. Så det tog ett par månader innan hon fick mig i säng. :) Nu är jag lite säkrare på mig själv på det området än tidigare.
    Sant
  • Anonym (Lotta­)
    Mon 16 May 2022 20:42
    #83
    Anonym (XY) skrev 2022-05-16 16:56:46 följande:
    Jag är inte kvinna och definitivt ingen tankeläsare.
    Men det finns oändligt många sätt att kommunicera som jag nämnde ovan.
    Är jag intresserad så är jag betydligt mer lekfull i kommunikationen, ser hur hon rör sig, rättar till frisyren, tar lätt på min arm och så vidare.
    Jag svarar naturligtvis på det på liknande sätt, utmanar och om vi känner för det så leder det vidare. Det viktiga är att det är en interaktion, att vara passiv är inte alls roligt för den andre.
    Drev aldrig vidare något där jag var det minsta tveksam på hur hon kände oavsett hur attraherad jag var från början.
    När jag dejtade så råkade jag absolut ut för knäppgökar men dessa sorteras snabbt bort även om jag ibland upptäckte det lite väl sent.
    Mmm, så gick det till mellan min handledare och mig i vår icke verbala kommunikation.
    Jag fegade ur av skäl trots starkt intresse. Är inte tappad bakom en vagn - och inte i avsaknad av erfarenheter. Thi, hi. Fixar "läsa av" mannens intresse korrekt. I det här specifika fallet blev jag häpen och rätt tagen på sängen när attraktionen uppstod (min egen, brukar inte reagerar så) i ett professionellt sammanhang. Därför visste jag varken ut eller in vad gällde nästa steg... ?
  • Thu 9 Jun 2022 23:41
    #84
    +1
    Anonym (Förvånad) skrev 2014-01-09 10:47:09 följande:
    Är verkligen killar och män så osäkra på sig själva?

    Jag är lite förvånad, har varit gift i många år och är nyskild och ute på marknaden igen så att säga  // Tungan ute Trots att jag inte är speciellt gammal (41) så har jag varit gift i 20 år och bara under denna tid bara varit med två män i hela mitt liv Skäms Men det skall det bli ändring på nu Solig
    Har börjat dejta både på nätet och på krogen, men vad som slår mig är att nästan alla män och även killar som är yngre än mig är så osäkra! Man kan chatta och maila i all evighet utan att de ens för sex på tal, eller gå på flera dejter IRL utan att de ens kysser mig Gråter 
    Jag är ju singel och villig, OCH visar det, förstår inte varför män då fegar ut? Är det för att jag är för på? Hallå, jag är inte ute efter att gifta mig, utan lite skoj bara, och det låter jag dem förstå rätt snabbt, är det de som skrämmer dem?
    Läste i den andra tråden om att en tjej tyckte killar var för mycket på om det sexuella och deras preferenser, det har nästan aldrig hänt mig!
    Nä, det verkar bli till att slänga ut en annons på bodycontact, där finns det säker män att träffa som inte är pryda!


    Det korta svaret på frågan i rubriken är: JA! 
    OM man generaliserar grovt?
    Nu kan jag inte utläsa i tråden hur tydlig TS varit med vad hon vill och det går inte att veta om TS har något som gör att männen blir avvaktande. Men de flesta Svenska män är fostrade att se visat manligt sexuellt intresse som antingen fult, perverst och hotfullt eller löjeväckande. Från tidig ungdom får vi lära oss den sexuella Jantelagen: Du ska inte tro att någon kvinna vill ha sex med dig.. Du ska inte tro att du kan visa sexuellt intresse för en kvinna utan att förolämpa henne grovt. Du ska inte tro att du kan visa sexuellt intresse för en kvinna utan att göra dig själv till åtlöje. Du ska inte tro att du kan ge en kvinna sexuell njutning. Osv..

    Därför är det självklart att det måste vara kvinnan som initierar sexet och även styr hur, var och när sexet ska ske, om det ska bli något. ( OM hon till mannens stora förvåning skulle vilja ha sex med honom frivilligt!!)
  • Anonym (Kaffe­draken­)
    Fri 10 Jun 2022 05:24
    #85

    Man i norr:
    Snarare så att kvinnor kan trycka ner och förlöjliga män på det sättet.
    Sen är det ändå han som förväntas ta initiativen.
    Han måste Man Up, tycker kvinnor.

  • Anonym (sådär­)
    Fri 10 Jun 2022 12:59
    #86
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-10 05:24:34 följande:

    Man i norr:
    Snarare så att kvinnor kan trycka ner och förlöjliga män på det sättet.
    Sen är det ändå han som förväntas ta initiativen.
    Han måste Man Up, tycker kvinnor.


    Samtidigt som man påpekar för honom att manlighet är urlöjligt, föråldrat och jättefarligt. Typ... manlighet är en produkt av patriarkatet och samhällsfarligt, men man upp för helvete om du vill att jag ska bli intresserad av dig... inte alls förvirrande....Drömmer
  • Anonym (Lotta­)
    Sat 11 Jun 2022 17:13
    #87
    +1
    Man i norr skrev 2022-06-09 23:41:14 följande:
    Det korta svaret på frågan i rubriken är: JA! 
    OM man generaliserar grovt?
    Nu kan jag inte utläsa i tråden hur tydlig TS varit med vad hon vill och det går inte att veta om TS har något som gör att männen blir avvaktande. Men de flesta Svenska män är fostrade att se visat manligt sexuellt intresse som antingen fult, perverst och hotfullt eller löjeväckande. Från tidig ungdom får vi lära oss den sexuella Jantelagen: Du ska inte tro att någon kvinna vill ha sex med dig.. Du ska inte tro att du kan visa sexuellt intresse för en kvinna utan att förolämpa henne grovt. Du ska inte tro att du kan visa sexuellt intresse för en kvinna utan att göra dig själv till åtlöje. Du ska inte tro att du kan ge en kvinna sexuell njutning. Osv..

    Därför är det självklart att det måste vara kvinnan som initierar sexet och även styr hur, var och när sexet ska ske, om det ska bli något. ( OM hon till mannens stora förvåning skulle vilja ha sex med honom frivilligt!!)
    Okej...... Vilket gör, om det du säger om Svenska män stämmer, att första steget kvinnans eller mitt ansvar? Drömmer... Fastän männen i vårt land inte direkt fostrade till att visa sexuellt (annat intresse oxå?) eller till att vara initiativtagare, upplever jag trots allt killarna vågar och gör relativt bra ifrån sig. Men men, med min handledare... Var det upp till mig att ta första steget?? När situationen något komplicerad pga vårt sammanhang?
  • Anonym (Lotta­)
    Sat 11 Jun 2022 17:19
    #88
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-10 05:24:34 följande:

    Man i norr:
    Snarare så att kvinnor kan trycka ner och förlöjliga män på det sättet.
    Sen är det ändå han som förväntas ta initiativen.
    Han måste Man Up, tycker kvinnor.


    Låter mycket tråkigt om alla kvinnor trycker ner och förlöjligar män i första steget i en kontakt. Hoppas verkligen det inte förhåller sig så. Vet med mig att jag behandlar alla ungefär likadant. Är vänligt artig mot dem där kemin inte klickar.

    Ja, våra könsroller är relativt cementerade trots allt. Oftast förväntas nog mannen ta initiativet. 
  • Anonym (KD)
    Sun 11 Dec 2022 10:06
    #89
    +1
    Anonym (Förvånad) skrev 2014-01-09 10:47:09 följande:
    Är verkligen killar och män så osäkra på sig själva?

    Jag är lite förvånad, har varit gift i många år och är nyskild och ute på marknaden igen så att säga Tungan ute Trots att jag inte är speciellt gammal (41) så har jag varit gift i 20 år och bara under denna tid bara varit med två män i hela mitt liv Skäms Men det skall det bli ändring på nu Solig
    Har börjat dejta både på nätet och på krogen, men vad som slår mig är att nästan alla män och även killar som är yngre än mig är så osäkra! Man kan chatta och maila i all evighet utan att de ens för sex på tal, eller gå på flera dejter IRL utan att de ens kysser mig Gråter 
    Jag är ju singel och villig, OCH visar det, förstår inte varför män då fegar ut? Är det för att jag är för på? Hallå, jag är inte ute efter att gifta mig, utan lite skoj bara, och det låter jag dem förstå rätt snabbt, är det de som skrämmer dem?
    Läste i den andra tråden om att en tjej tyckte killar var för mycket på om det sexuella och deras preferenser, det har nästan aldrig hänt mig!
    Nä, det verkar bli till att slänga ut en annons på bodycontact, där finns det säker män att träffa som inte är pryda!


    Ja, dom flesta tjejer/kvinnor säger samma: att män bara pratar sex, är för på, och bara tänker på en sak.
    Så det är uppfriskande att höra en kvinna säga att män inte alls är så.
    Jag brukar inte börja prata sex. Det är kvinnorna som har gjort det.
    Och jag brukar ta det lugnt på dejterna, gör inga närmanden.
    Kvinnor har olika syn på det här. Många tycker att mannen ska våga ta för sig lite.
    Sen finns det dom som föredrar om mannen inte är för på.
  • Spigge­r86
    Sun 11 Dec 2022 10:50
    #90
    +1

    Tror me too kan vara en del av orsaken. Man vill vara 100% säker på att kvinnan är med på det innan man försöker med något. När man har sex så fungerar det ju inte riktigt så att man frågar rakt ut "får jag kyssa dig" eller " får jag ta på dina tuttar?" men frågan är varför inte du kan ta det första steget om du så gärna vill att det ska hända något?

Svar på tråden Är verkligen killar och män så osäkra på sig själva?