• Choppen

    Utebliven vinst från FL...

    Är det någon mer som deltog och vann i tävlingen "Julkalendern" som gick varje dag i december och inte fått sitt Pris? Eller har alla utom jag fått?

    Kan F.ö. tillägga att jag vann första dagens tävling, d.v.s. 1/12 så det har funnits god tid att skicka iväg det...


    Jag har tagit upprepad kontakt med forumvärden och efterfrågat vart det har tagit vägen utan framgång, det senaste har inte ens besvarats. Därför blir jag lite nyfiken på hur många det är som faktiskt fått sina vinster?   

  • Svar på tråden Utebliven vinst från FL...
  • viseversa

    Ja kan mycket väl vara så att nikon tycker dom kan dra sig ur. Kanske dom inte tycker det är "så viktigt" och hoppas som sagt att det sk rinna ut i sanden. SJÄLVKLART är det FLs ansvar att se till så vinnaren FÅR sin kamera. Hon dom gör spelar ingen roll men dom ska se till så vinnaren får det pris hon/han är lovad.

  • puss
    UniqueSnowflake skrev 2014-04-01 00:37:24 följande:

    Lyssna på puss, vise.


    Gud så fint sagt.
  • blubbblubb
    viseversa skrev 2014-03-31 20:10:51 följande:
    Antagligen är det BÅDE nikon och gös tävling då nikon tydligen var med på att skicka ett pris till vinnaren. Man kan samarbeta med varandra vet du. Fl. håller tävlingen JA men nikon måste ju vara med på det eftersom det är därifrån priset ska skickas.
    Det kan finnas vilka leverantörsvägar som helst ut till kund, regeln är ändå glasklar på att det är företaget med kundkontakt (FL) som ansvarig. FL har därmed skyldighet mot kund att erbjuda en acceptabel ersättningsprodukt. Sen kan FL ta fram sitt avtal med Nikon och diskutera avtalsbrott med dem. Nikon kan diskutera avtalsbrott mot sin underleverantör osv.  

    Om du köper köttfärs på ICA kan du reklamera köttfärsen till ICA oberoende om deras underleverantör förvarat varan i ugnen. Om du vinner mat för 10 000 kr i ett lotteri är det den som sålt lotten som ansvarig för att skapa fram vinsten även om ICA drar sig ur, osv.  

    FL verkar för övrigt ha svårt att få fram priser i ett flertal tävlingar vilket förmodligen tyder på att hanteringen av priser är tämligen oseriös. Om man ens har en misstanke om att leverantören inte skakar fram priserna (vilket man borde ha efter flera misslyckade tävlingar) ser man naturligtvis själv till att ha varan i lager.
  • viseversa

    Har jag sagt annat? Nu har nikon uppenbarligen inte håller sitt ord och då får FL se till att hon får det pris hon är lovad. Hur dom gör spelar ingen roll men priset SKA till vinnaren.

  • blubbblubb
    viseversa skrev 2014-04-01 10:23:02 följande:
    Har jag sagt annat? Nu har nikon uppenbarligen inte håller sitt ord och då får FL se till att hon får det pris hon är lovad. Hur dom gör spelar ingen roll men priset SKA till vinnaren.
    Nä, jag kanske missuppfattade.  Den enda som verkar tycka att ansvaret är underleverantörens är oroväckande nog Familjelivs forumvärd eftersom "de enda de kan göra är att beklaga"
  • Forumvärd

    För att klargöra det tydligt och klart. Självklart ska den som vinner få sin vinst.
    Det löser vi alltid!
    Ingen ska bli utan. Ibland kan det dock ta en tid innan vinsten kan levereras i och med att det oftast är företagen som skickar ut vinsterna.
    Men- har man vunnit så har man vunnit

  • FrökenFryken

    Jag vann safariduplot i julkalendern den 13 december, men har inte fått något. Har mailat flera gånger och även skrivit i tråden, men ej fått svar. Mycket tråkigt då jag hade räknat med att kunna ge det i julklapp till min stora pojk. Har ni kontaktat Lego i frågan? Och varför svarar ni inte på mail så man åtminstone får veta vad som gått fel?

  • 880215
    FrökenFryken skrev 2015-01-06 23:24:19 följande:

    Jag vann safariduplot i julkalendern den 13 december, men har inte fått något. Har mailat flera gånger och även skrivit i tråden, men ej fått svar. Mycket tråkigt då jag hade räknat med att kunna ge det i julklapp till min stora pojk. Har ni kontaktat Lego i frågan? Och varför svarar ni inte på mail så man åtminstone får veta vad som gått fel?


    Det stod att de inte kan garantera vinsterna innan jul.
  • weasley

    Hej, jag vann också i en lucka och har inte fått något, har också varit i kontakt med forumvärd som har "skickat vidare" mina uppgifter. Sen har jag inte hört mer.

  • Forumvärd
    weasley skrev 2015-03-21 13:23:41 följande:
    Hej, jag vann också i en lucka och har inte fått något, har också varit i kontakt med forumvärd som har "skickat vidare" mina uppgifter. Sen har jag inte hört mer.
    Har du fortfarande inte hört något?
    Jag puffar igen!

Svar på tråden Utebliven vinst från FL...