• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jag tänker inte rösta i valet!
  • Anonym (Demokritos)
    DeadMexican skrev 2014-06-25 17:42:48 följande:
    Ja, PRECIS samma sak som att rösta blankt.

    Javisst. Jag har aldrig påstått något annat.
  • Koppkaka
    SpanskaFlugan skrev 2014-06-25 18:58:42 följande:
    DeadMexican skrev 2014-06-25 18:16:05 följande:

    Ja det blir knas eftersom du uppenbarligen inte kan läsa.


    Grattis till att ha tjafsat sönder hela tråden som ett par småungar i sandlådan. Väx upp för fan båda två!
    Tack! Känns bra! Det är ju så synd också att tråden är helt trasig och omöjlig att skriva i nu
  • Anonym (Glow)

    Nej, ska inte rösta. Gillar inte det system vi har idag och det kommer ändå inte göra någon större skillnad om man röstar eller ej. Synd att så många blir ilurade annat.

  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Glow) skrev 2014-06-27 00:11:45 följande:

    Nej, ska inte rösta. Gillar inte det system vi har idag och det kommer ändå inte göra någon större skillnad om man röstar eller ej. Synd att så många blir ilurade annat.


    Vilket system vill du ha? Diktatur? Oligarki? Feodalism?
  • ölburk2

    Tveksamt om jag kommer att rösta, det blir iaf inte på något riksdagsparti, inte så länge blockpolitiken tillåts..
    Nää, bojkotta riksdagspartierna, Sverige behöver nya å bättre politiker, å dom finns inte i riksdagshuset idag.
    Idag finns det mest bara gummiryggar å kappvändare i riksdagshuset, å sånna ska bort från makten.


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Anonym (Annis)

    Malin Wollin, krönikör, författare och mamma till fyra är programledare i vår webbtv-serie samt verklighetsfrånvänd Miljöpartist och rabiat SD-hatare.

    En uppdatering vore på sin plats.

  • Aaglars
    Anonym (Hepp) skrev 2014-06-25 11:33:45 följande:

    Så många har kämpat för att vi ska ha demokrati och rösträtt. Så många i världen har inte denna möjlighet vi har.

    Självklart utnyttjar jag min demokratiska rättighet och röstar. Att inte göra det är som att spotta både tidigare generationers kämpar och alla de som inte lever i demokratier, i ansiktet!

    Om du inte gillar något parti över huvud taget, inte ens något litet småparti, kan du rösta blankt.


    Instämmer fullständigt!
  • Vägvalare
    ölburk2 skrev 2014-08-12 14:42:24 följande:

    Tveksamt om jag kommer att rösta, det blir iaf inte på något riksdagsparti, inte så länge blockpolitiken tillåts..

    Nää, bojkotta riksdagspartierna, Sverige behöver nya å bättre politiker, å dom finns inte i riksdagshuset idag.

    Idag finns det mest bara gummiryggar å kappvändare i riksdagshuset, å sånna ska bort från makten.


    Vägvalet är ett bra parti. de är inte som alla andra. gå in och läs om deras program.ställer upp i riksdagsvalet.
  • vampyria2

    Jag har redan röstat, jag gillar att gnälla och har jag inte röstat så har jag tusan inte heller någon rätt att gnälla på hur samhället ser ut sen heller :p

  • SaltSkalle

    Jag kommer definitivt rösta. Andra valet jag får rösta i, och även om mitt favoritparti är litet och förmodligen inte superhett är det alltid spännande att se hur det går :) 

  • tomtensahej

    Jag har en fundering jag önskar att få svar på!

    Orkade inte läsa igenom hela tråden och vet därför inte om det kanske redan tagits upp.

    Kan därför inom de närmsta tre minuterna få mig själv att framstå som ett pucko (något som många vill anse oavsett pga mitt val inom politiken) men here it goes anyway.

    Min tanke är att oavsett om man röstar blankt alt. Ger blanka fan i att rösta tordes procentsatsen för div. Partier bli densamma även om man medverkar eller ikke.

    Det är ju då mycket snack om att man hjälper sd till mer mandat genom att avsäga sig sin röst så att andra kan använda ens tystnad, men om man nu då röstar blankt så påverkar väl ändå detta alla partiers mandat och inte bara ett enskilt, så att rösta blankt kontra ge blanka fan i att rösta borde i slutändan ge samma resultat?

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Jag kan ju vara helt ute och cykla men de va bara en tanke jag fick, då jag INTE själv röstar så blir ju min åsikt enligt andra oavsett meningslös då man bara tycks ha rätt till att tycka så länge man infaller i led och bidrar med sin del till en fördärvad demokrati med hopp om människors fria vilja och lika värde...att rösta på något, vad som helst i en "demokrati" blir för mig således ett väldigt svårt val då alla de som röstar bidrar till världen vi lever i idag som bygger på...makt? Hur man än vrider och vänder på steken så bygger den alltid på makt. Hur godhjärtad du än själv tror du är så bidrar du som röstar till det skeva system vi har idag där vi önskar å förkasta allt som är olikt oss själva. Vem du nu än är...

    Vem är egentligen den största "soffliggaren" den som inte röstar, eller den som reser sig ur soffan för att gå till vallokalen för att sedan gå hem till soffan och fortsätta följa politiken framför tv'n på TV4 non the less.

    Att kommersiell tv överhuvudtaget ens får ha något med politik att göra,

    och förlöjliga allt de som bygds upp med sin skräptv skiter väl du i så länge det kommer en reklampaus i mitten och du hinner gå och kissa samt reflektera över vad som skett.

    Vilket du ändå inte gjorde, eftersom du snabbt skulle inse att politiken är en drös schimpanser som står och smutskastar varandras partier istället för att diskutera våra verkliga problem.

    Men det är jobbigt att tänka för mycket samt skrämmande då du,

    vem du än är mest förmodligen inte klarar av det, och blir rädd och vill förkasta det, för att du inte själv kan nå ut lika långt eller kort i ditt sinne, beror ju helt på vem man frågar.

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Vi vill och är alla olika så sluta försök tro att ditt eller mitt sätt är mest rätt i en värld med typ sju miljarder människor....sluta bråka så jävla mycket med varandra om skitsaker som att rösta kontra ikke rösta, vi är alla betydelselösa i det stora hela så försökt inte paddla så hårt under ytan va en filbunke istället, tredje kriget kommer nog sinom tid hur eller hur, och då kan man ju stå och klia sig i huvudet och fråga sig hur då allt ganska nyss gick så bra, men akta de "goda" människorna är bara "goda" fram tills sd (sorgligaste ursäkten ever till parti) fått lite mer makt, då går det inte längre att vara "god". But we all did it for the greater good.....?

    Fin.

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Sorry för ett så meningslöst inlägg. Summakardemumma = jag röstar inte alls, någonsin, vill inte påverka dig från att vara fri, röstar du? Du är fin vilket som för du är ett väsen på denna jord.

    Fin.

  • manmanne
    enånittitre skrev 2014-08-15 17:29:51 följande:

    Ni som inte tänker rösta kan gå in på denna sidan, www.svt.se/votetrade/
    Skrattande


    En nedlagd röst är en röst för ett demokratiskt samhälle. På vilket sätt skulle någon annan kunna använda den rösten?

    Bara när röstdeltagandet är mycket lågt inser politikerna att låtsas-demokratin är värdelös.
    Skulle ingen rösta, skulle vi säkert kunna införa riktig demokrati!
Svar på tråden Jag tänker inte rösta i valet!