• Forumvärd

    Familjelivs julkalender: Lucka 12


    Var med och öppna luckan den 12 december i Familjelivs julkalender!

    Bakom lucka 12 döljer det sig en stor härlig bondgård från Duplo.

    För att vinna vill vi att du delar med dig av ett barns önskelista till tomten! Det kan vara ditt eget barn eller ett barn du känner. Ladda gärna upp ett foto på önskelistan, så ökar du dina vinstchanser.
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna bondgården.

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 14/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 15/12.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 12
  • Vanilla ice queen

    Min filmgalna autistiska dotter gav mig en önskelista med massor av siffror den såg ut typ så här

    1679545

    3759376

    5834540

    Osv...

    Det tog ett bra tag innan vi förstod att det var ordernummer ur ginzakatalogen (som man hade för några år sedan). Det tog ännu längre tid att hitta vad alla nummer stod för...

    Vi vill vinna lego då det står på alla mina barns önskelistor särskilt de med djur, så att vinna det vore inte helt fel...

  • TapetKlister

    Min son är ännu för liten för att skriva då han bara är 3 år.
    Han önskar sig bilar och Lego men han nog inte riktigt förstått det här med tomten så det blir kul att se hur han reagerar när han kommer på julafton.


     


    Min son är lite sen med talet och vi försöker hela tiden hjälpa honom att utveckla det genom lek. Just nu är han väldigt intresserad av djur och djurläten och vi övar för fulla muggar. Han blir stolt som en tupp då vi berömmer honom då han säger rätt. Ännu har han inte fått till alla riktigt utan säger luuuu och lauu men med lite övning med hjälp av dessa får han nog till det rätt till slut :)


    Mille & Nattis
  • Elsa11

    Här lämnar min 4-åring sin önskelista till tomten.

    På den står det barbiehus, lego och att alla barn ska få julklappar. :)

    Jag vill vinna detta till min guddotter på 2 år då hon fullkomligt avgudar duplo och djur! :)

    Varken guddotterns föräldrar eller jag har så mycket över till klappar i år och detta hade vart drömmen!

  • Minna1982
    Den här underbara önskelistan skrev åttaåringen till mig och pappan. Jag har pixlat namnet innan "...tomten" för hennes skull, men det är alltså hennes namn som står där. Det börjar bra men urartar i ett hot, haha... Klart hon måste få det hon vill ha, man vill ju inte riskera att stå där utan julklappar Skrattande

    Hennes lillasyster försöker alltid sno hennes Lego Friends-grejer, så båda skulle vinna på att lillasyrran fick detta fina paket. Lillan är tokig i att bygga, hon bygger med allt, och det här lär hålla henne sysselsatt fram till påsk så vi håller tummarna!
  • annawall

    Kusinens önskelista; Duplobitar och BRIO-tågbitar.

    Vi har redan köpt en brio-bit så att vinna de här duplogrejerna vore toppen.

  • FrökenFryken

    Femåringen skriver inte mycket mer än sitt namn ännu och lillebror äter bara upp kritorna. Men på önskelistan står förstås lego och duplogrejer (en långvarig kärlek), sopbil, skylandersfigurer och skidor. Som ensam mamma är jag dock ingen jättegivmild tomte, men hittills har ingen blivit besviken. Jag siktar in mig på något jag vet att han verkligen vill ha och som samtidigt är möjligt att förverkliga med liten budget. Små barn kan bli lika glada för ett par batmankalsonger och en fin ficklampa som för nåt dyrt spel. Sen kan man alltid chansa på att delta i en tävling och hoppas att tomten ser en

  • Karra1

    Såg att motiveringen inte kommit med!


    Många kusiner har det blivit senaste två åren och nu vore det roligt att överraska familj två med Duplo eftersom familj ett redan tagit över allt vi hade.

  • hjärtemamma

    Min dotter på 6 år har precis börjat knäcka skrivkoden och skrev sin önskelista själv igår. Hon satt länge och kämpade med lyckades till slut få ihop den. Hon önskar sig mycket monster high saker, men den allra sista saken hon önskade sig fick mitt hjärta och smälta och inse (än en gång) vilken underbar person som finns i hennes kropp. Hon önskade sig kärlek eftersom att alla behöver kärlek. Men efter att ha suttit och tänkt en stund så sa hon att det kan vara svårt att slå in kärlek i ett paket så jag önskar mig en kärleksbok istället.

    Min motivering:
    Jag frågade dottern vem hon skulle vilja ge legot till om hon vann. Och ytterligare en gång visade hon mig vilket stort hjärta hon har när hon svarade att vi behöver inte legot utan vi kan väl ge det till kyrkan som sedan kan ge det till någon som inte har så mycket pengar och kan köpa julklappar till sina barn. Alla är värd en julklapp...

  • wadeleine
    När dottern lämnade sin önskelista till tomten förra helgen, 
    fick man välja en önskeklapp från katalogen att tävla om. 
    Dottern hoppades på denna och kryssade i önskerutan på just denna bondgård 
    (hon ritade lite utanför så jag fick hjälpa henne att fylla i rutan så tomten skulle förstå). 
    Hon vann inte önskeklappen, men hoppas att "tomten kommer med den sen på julafton", 
    eller i födelsedagspresent om den skulle komma efter jul!
    Jag Hoppas så att hon vinner denna bondgård! Lyckan vore total!


    // Madeleine
  • Liljan77

    Sonens önskelista.

    Sonen gillar lego på alla sätt o vis.
    Just för att det är så kul o han är så fantasifull.


  • puckow

    Dottern visste tydligen inte vad hon önskade sig mer än att stora tomten kommer :)

    2,5 år gammal.

  • Forumvärd

    Nu vet tomten vad det är som ska läggas i paketen
    Härliga listor och jag hoppas att tomten hittar allt.
    Tack för att ni har delat med er!

    Dagens vinnare är:


    Minna1982 skrev 2014-12-12 22:30:19 följande:
    Den här underbara önskelistan skrev åttaåringen till mig och pappan. Jag har pixlat namnet innan "...tomten" för hennes skull, men det är alltså hennes namn som står där. Det börjar bra men urartar i ett hot, haha... Klart hon måste få det hon vill ha, man vill ju inte riskera att stå där utan julklappar Skrattande

    Hennes lillasyster försöker alltid sno hennes Lego Friends-grejer, så båda skulle vinna på att lillasyrran fick detta fina paket. Lillan är tokig i att bygga, hon bygger med allt, och det här lär hålla henne sysselsatt fram till påsk så vi håller tummarna!
    Ett stort grattis till Minna1982Skål

    Mejla din adress och dina kontaktuppgifter till redaktionen@familjelivmedia.se
    Skriv Vinnare i julkalendern i ämnesraden och glöm inte att berätta för oss vilken lucka du vunnit och vad.

    Vann du inte idag?
    Var icke nedslagen för det för det kommer fler chanser! Julkalendern i samarbete med Lego fortsätter ända fram till julafton.
    Här hittar du dagens lucka:
    www.familjeliv.se/forum/thread/74411379-famil...


    Lycka tillTomte
  • 880215
    Minna1982 skrev 2014-12-15 12:00:31 följande:

    Tjoho vad kul Skrattande

    Mailade er precis, tusen tack!


    GRATTIS!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Minna1982

    Har inte sett skymten av nån vinst än, är det på gång? :)

Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 12