• Forumvärd

    Familjelivs julkalender: Lucka 11


    För att vara med och tävla vill jag att du berättar i tråden vilken julblomma som är din absoluta favorit.
    Vad är det som doftar jul hemma hos dig? Är det den frodiga hyacinten eller den röda julstjärnan?
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du ska vinna och ett foto på din julblomma ökar chansen för att just du ska vinna.



    Tävlingen öppnar 11/12 och pågår fram till midnatt 11/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 12/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet i sin inbox inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 11
  • Bebislycka

    Min absoluta favorit julblomma är amaryllis, i år hittade jag en ny färg vit/röd randig. Blev så himla fin när den slog ut. Finns fortfarande lite "knoppar" kvar så hoppas den håller till jul!

    Skulle gärna vinna detta duplotåg med siffror till min son som föddes i början av året. Vi har köpt ett litet paket med duplo i julklapp men aldrig sett denna variant innan. Skulle vara kul att lära honom alla siffror med denna!

  • liizz83

    Min favoritjulblomma är julstjärna men har tyvärr inte köpt någon än.

    Skulle vilja vinna tåget till min lilla dotter. Blir perfekt då hon ska lära sig siffror

  • Annojj

    Då både jag och min man är allergiska så kan vi inte ha någon julstjärna som annars är favoriten. Min favoritlukt är konstigt nog doften av släckta ljus på julen .

    Skrev en liten dikt:

    Trots att jag inte har någon blomma

    Låt mig inte denna tävling bomma

    Näsan rinner ögonen röda

    Men jag låter ändå fantasin flöda

    För många år sen hade jag en dröm

    Att på familjeliv få hänga

    För två år sedan blev drömmen sann

    Och alla tårar försvann

    Nu den lille visar intresse för att bli ett snille

    Så snälla hjälp min duktiga kille

    Att få räkna med ett tåg skulle vara en dröm för min påg

    Nu håller jag alla tummar och tår

    Att turen äntligen får bli vår

  • KatjaKaj

    Min man och jag köpte denna krukan när jag var gravid med vår son förra året, det var första gången jag planterade något levande helt själv och jag blev väldigt nöjd.
    Doften av dessa blommor blev en konstig gravidcraving och det var med stor glädje jag plockade upp krukan i år och planterade dessa blommor som luktar så gott.
    Krukan med dessa hyacinter är verkligen jul för mig och jag kommer nog alltid tänka tillbaka på min jul som höggravid när jag gör detta arrangemanget.

    Vår son fyller snart 1 år och detta hade varit en rolig klapp till honom, syrran på 5 år hade garanterat också gillat den :)

  • weasley


    Min favoritblomma såhär i juletid är faktiskt Suckulent (den där lilla stjärnliknande saken där i framkant). Gärna tillsammans i ett arrangemang med lite annat smått och gott, just i det här fallet blev det med Murgröna, miniorkidéer, kottar och kanel :)

    Jag vill vinna eftersom min dotter precis börjat räkna! Idag började hon dagen med att sömndrucket säga "ett, två, fyra, sju, åtta!"
    Blev helt chockad, hon kan ju flera stycken (dock är det sämre med ordningen men det kommer ju det också).
  • maaliin88

    Röda hyacinter är favorit julblomman hos oss. Doften är fantastisk. Ingen jul utan dom.

    Önskar vinna detta tåg set till min 1 1/2 åriga son. Då han verkligen älskar både tåg och duplo lego. Hade varit världens bästa julklapp till honom.

  • Jennyorust

    Hyacinten är min favorit, den har ju en underbar doft!

    Skickar en bild på min lilla blomma , blev så nöjd med krukan då den är smutsig med betong, passar jätttefräckt in i mitt vardagsrum! Allt behöver inte vara rött bara för att det är Jul!!

    Min kille på snart tre år kommer att få detta om jag vinner. Han har börjat räkna men i helt fel ordning, lek och lär med siffror vore en bra start. Har en litten dotter på 7 och vi är hemma allihopa varje dag så bygga duplo gör vi varje dag, det är kanon då hon inte kan få in bitarna i munnen!

  • FrökenFryken

    Förförra vintern levaxin
    Förra vintern d-vitamin
    Nu en bebis som vaknar i ett
    Leva på minisömn är inte lätt
    Jag sliter dagligen som ensam mamma
    Kan ej lägga fokus på att pynta och damma
    Men med doften av en blå hyacint
    Gör det inget att livet är vint
    Då når julefriden våning sju
    Och jag kan vila i detta nu
    (Men om jag helt carpe diem ska hinna
    måste jag detta Duplo vinna!)

  • Forumvärd

    Mmmm det blomstrar fint i tråden! {#emotions_dlg.flower}
    Många fina blomster och berättelser. Tack alla!

    Dagens vinnare är:


    Annojj skrev 2014-12-11 20:08:36 följande:
    Då både jag och min man är allergiska så kan vi inte ha någon julstjärna som annars är favoriten. Min favoritlukt är konstigt nog doften av släckta ljus på julen smile1.gif .

    Skrev en liten dikt:

    Trots att jag inte har någon blomma
    Låt mig inte denna tävling bomma
    Näsan rinner ögonen röda
    Men jag låter ändå fantasin flöda
    För många år sen hade jag en dröm
    Att på familjeliv få hänga
    För två år sedan blev drömmen sann
    Och alla tårar försvann
    Nu den lille visar intresse för att bli ett snille
    Så snälla hjälp min duktiga kille
    Att få räkna med ett tåg skulle vara en dröm för min påg

    Nu håller jag alla tummar och tår
    Att turen äntligen får bli vår smile1.gif

    Ett stort grattis till Annoj Skål

    Mejla din adress och dina kontaktuppgifter till redaktionen@familjelivmedia.se
    Skriv Vinnare i julkalendern i ämnesraden och glöm inte att berätta för oss vilken lucka du vunnit och vad.

    Vann du inte idag?
    Var icke nedslagen för det för det kommer fler chanser! Julkalendern i samarbete med Lego fortsätter ända fram till julafton.
    Här hittar du dagens lucka:
    www.familjeliv.se/forum/thread/74411379-famil...

    Lycka till! Tomte
Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 11