• Forumvärd

    Familjelivs julkalender: Lucka 16


    För att vinna vill vi att du hjälper tomten att rimma! Han har tappat inspirationen och behöver alla tips han kan få! Välj själv vilken julklapp du vill rimma på för tomtens säck är djup och rymmer många klappar! Du får rimma fler gånger men lägg rimmen i olika inlägg.
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna. Det roligaste rimmet med en motivering vinner!

    Tävlingen öppnar 16/12 och pågår fram till midnatt 16/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 17/12.
    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 16
  • 880215

    Jag väljer att rimma på julklappen i dagens luck-vinst:

    Pirater är roliga saker
    Roliga grejer, även för tjejer
    Denna klapp från Lego, är inte med Dora och Diego
    Ty här vi finner en Disneyvän, bra mycket bättre än mattel's Barbie och Ken
    Slutligen ett högt "Ahoy" - denna klapp är fylld med skoj!

    Jag skulle så väldigt gärna vilja vinna detta Duplo-skepp till min son, då han fullkomligt ÄLSKAR "Jake och Piraterna".
    När han fyllde år för lite mer än en vecka sedan, så önskade han sig "Skutan" i födelsedagspresent. Sagt och gjort, vi köpte "Skutan". Vad vi inte visste då, var att det fanns en "Skutan" från Fisher-Price, samt en från Duplo. Givetvis så köpte vi fel (men sonen blev så klart jätteglad iallafall). Men ändå så känns det lite surt, för mig, att han inte fick den han faktiskt ville ha, vilket alltså var just Duplo-Skutan (den som är i dagens lucka).
    Jag skulle verkligen bli helt överlycklig om jag lyckas vinna i dagens lucka. Och min son skulle bli helt utom sig av lycka.

    Jag bifogar här en bild från sonens kalas. Här ser man klart och tydligt att det är Jake och hans Pirater för hela slanten. Eller ska jag säga; för hela gulddublonen!?

  • Zinjulu

    Rim på legot:

    Skydda din skatt
    och på med din hatt
    Ut på havet vi åker med båten
    glöm inte livbåten
    Skepp och hoj
    nu ska vi ha skoj
    Bygga med klossar i långa stunder
    detta är ett under!
    Spännande grejer i detta paket
    att du får kul med detta är vad jag vet.

    Motivering:
    Min lilla dotter älskar att bygga med lego. Dessutom är pirater hennes stora grej. Det klär hon ut sig till nästan varje dag.


    ♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • 880215
    880215 skrev 2014-12-16 21:37:58 följande:

    Jag väljer att rimma på julklappen i dagens luck-vinst:

    Pirater är roliga saker
    Roliga grejer, även för tjejer
    Denna klapp från Lego, är inte med Dora och Diego
    Ty här vi finner en Disneyvän, bra mycket bättre än mattel's Barbie och Ken
    Slutligen ett högt "Ahoy" - denna klapp är fylld med skoj!

    Jag skulle så väldigt gärna vilja vinna detta Duplo-skepp till min son, då han fullkomligt ÄLSKAR "Jake och Piraterna".
    När han fyllde år för lite mer än en vecka sedan, så önskade han sig "Skutan" i födelsedagspresent. Sagt och gjort, vi köpte "Skutan". Vad vi inte visste då, var att det fanns en "Skutan" från Fisher-Price, samt en från Duplo. Givetvis så köpte vi fel (men sonen blev så klart jätteglad iallafall). Men ändå så känns det lite surt, för mig, att han inte fick den han faktiskt ville ha, vilket alltså var just Duplo-Skutan (den som är i dagens lucka).
    Jag skulle verkligen bli helt överlycklig om jag lyckas vinna i dagens lucka. Och min son skulle bli helt utom sig av lycka.

    Jag bifogar här en bild från sonens kalas. Här ser man klart och tydligt att det är Jake och hans Pirater för hela slanten. Eller ska jag säga; för hela gulddublonen!?


    Jag har samma motivering som i tidigare inlägg, men slänger in ett ytterligare rim för att ev. öka mina vinstchanser (för jag vill ju så väldigt gärna vinna detta!!!).

    Mannen med kroken, känd från Disney-barnboken
    Han är denne figurs ärkerival, men Mr. "Herr Smey" är honom trogen och lojal.
    I detta paket finner vi vår hjälte, med svärdet redo i sitt bälte.
    Denna Skutan skall du ej vara utan.
    God Jul!, nu väntar timmar med massor av kul.

    Jag bifogar ytterligare en bild från kalasdukningen:


  • 880215
    880215 skrev 2014-12-16 21:37:58 följande:

    Jag väljer att rimma på julklappen i dagens luck-vinst:

    Pirater är roliga saker
    Roliga grejer, även för tjejer
    Denna klapp från Lego, är inte med Dora och Diego
    Ty här vi finner en Disneyvän, bra mycket bättre än mattel's Barbie och Ken
    Slutligen ett högt "Ahoy" - denna klapp är fylld med skoj!

    Jag skulle så väldigt gärna vilja vinna detta Duplo-skepp till min son, då han fullkomligt ÄLSKAR "Jake och Piraterna".
    När han fyllde år för lite mer än en vecka sedan, så önskade han sig "Skutan" i födelsedagspresent. Sagt och gjort, vi köpte "Skutan". Vad vi inte visste då, var att det fanns en "Skutan" från Fisher-Price, samt en från Duplo. Givetvis så köpte vi fel (men sonen blev så klart jätteglad iallafall). Men ändå så känns det lite surt, för mig, att han inte fick den han faktiskt ville ha, vilket alltså var just Duplo-Skutan (den som är i dagens lucka).
    Jag skulle verkligen bli helt överlycklig om jag lyckas vinna i dagens lucka. Och min son skulle bli helt utom sig av lycka.

    Jag bifogar här en bild från sonens kalas. Här ser man klart och tydligt att det är Jake och hans Pirater för hela slanten. Eller ska jag säga; för hela gulddublonen!?


    880215 skrev 2014-12-16 21:49:28 följande:
    Jag har samma motivering som i tidigare inlägg, men slänger in ett ytterligare rim för att ev. öka mina vinstchanser (för jag vill ju så väldigt gärna vinna detta!!!).

    Mannen med kroken, känd från Disney-barnboken
    Han är denne figurs ärkerival, men Mr. "Herr Smey" är honom trogen och lojal.
    I detta paket finner vi vår hjälte, med svärdet redo i sitt bälte.
    Denna Skutan skall du ej vara utan.
    God Jul!, nu väntar timmar med massor av kul.

    Jag bifogar ytterligare en bild från kalasdukningen:
    Jag satsar på ett tredje och sista rim (återigen ett rim för Duplo-Skutan, samt med samma motivering som tidigare).

    "Ahoy" - denna klapp är skoj!
    Med besättningen på Skutan, tvingas mannen med kroken att skatten vara utan.
    Guld, skatter och kanoner - med lagskattkistan full av gulddubloner.
    Juveler, pärlor och guld - dags för Kapten Krok att betala sin skuld.

    Jag bifogar även en bild på tårtan (där jag retuscherat bort namnet för att försöka hålla mig (eller iaf sonen) något så när anonym). Flört
  • Min lycka

    Hemliga skatter o spännande äventyr,
    kan du finna när du denna skutan styr.
    Segla över de sju haven o dundra med skeppets kanoner,
    ja det är kul med Jakes sjörövarfasoner.
    Alle man på däck, nu sätter vi piraterna i skräck.

    Blev moster idag, så detta hade varit kul att ge som julklapp till storebror från lillasyster.

  • vampyria2

    Hej! Ja van tävlingen på lucka 3 och undrar över en sak, det står att man ska svara på ett vinar mail inom en vecka, jag har inte fått något, jag har skickat mina uppgifter till mailadressen som står i TS, räcker det eller? 
    Jag har inte fått min vinns och det skulle vara väldigt tråkigt om det blev något fel, jag hade tidigare vunnit biljetter till Mummin som jag aldrig fick trotts att jag hade mailat mina uppgifter, så jag hoppas det inte händer igen.
    MVH Vampyria2/Charlotte

  • Stelrid

    Tänkte jag slänger med ett litet rim om hörlurar innan sista timmen är slagen!

    Mina hörlurar är gammla och slitna,

    Stora och klumpiga som lätt blir väderbitna,

    Volymen har hängt sig på något vis,

    Och dom sitter så hårt att man inte ens hör en fis,

    Varma öron får jag av dom och det slipper bli kallt,

    Dock ser jag ut som en hummer runt öronen och de är inte ballt,

    Tinnitus av dåliga hörlurar har jag fått,

    Men med ett par fräna hörlurar skulle öronen må bättre och samtidigt kännas flott!

    Min dotter älska duplo och i allmänhet allt hon kan bygga med får vara med! Ju högre torn ju bättre och ju fler som hjälper till då blir det kalas! Hon älskar alla typer av maskiner som rör på sig och tåg och fartyg är hennes stora favoriter!

  • Veladis

    Vyss lull lille palt
    -det var allt!

    /Påslakanset från svärmor första julen med (då blivande) maken.

    Riktigt bra påslakan f ö, de lever ännu. 12 år och fyra små paltar senare, så att säga.

    Palt nr 3 önskar sig Jake & gänget, som sagt. Jag tror pirat-setet skulle passa bra i hop med hennes prinsess-duplo (skitläskiga Duploprinsessfigurer med riktigt hår som jag köpte utan att kolla så noga, på loppis). Ser framför mig hur hon bygger rosa torn på "Skutan" och hur Prinsessan Guldlock på sin rosa enhörning räddar Jake ur Kapten Kroks klor. Eller, ja, typ.

  • Forumvärd

    Wohohoho Jag skickar över mina paket till er alla för rim inför jul Solig
    Tack alla!

    Dagens vinnare är:


    TapetKlister skrev 2014-12-16 12:34:35 följande:

    Med denna kan du skapa magi,
    använd bara din fantasi.
    Lite av det ena och det andra,
    som sedan blandas med varandra.
    Slå på lite värme där under,
    låt det inte stå still för långa stunder.
    Bjud hem finaste sällskapet,
    njut av det goda resultatet.

    Gryta/ kastrull/ stekpanna osv.


     


    Jag skulle vilja vinna detta till min son som opererade sig igår. Han var otroligt duktig och fixade sövningen och operationen galant. Jag skulle vilja ge honom detta för att han var så otroligt duktig :)


    Ett stort grattis till TapetKlister!Skål

    Mejla din adress, mobilnummer och dina kontaktuppgifter till redaktionen@familjelivmedia.se
    Skriv Vinnare i julkalendern i ämnesraden och glöm inte att berätta för oss vilken lucka du vunnit och vad.

    Vann du inte idag?
    Var icke nedslagen för det för det kommer fler chanser! Julkalendern i samarbete med Lego fortsätter ända fram till julafton.
    Här hittar du dagens lucka:
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/74411707-familjelivs-julkalender-lucka-17

    Lycka till! Tomte
  • 880215
    TapetKlister skrev 2014-12-17 10:14:28 följande:

    Åh vad roligt, tack! :) Skriver direkt!


    GRATTIS!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Wdw_2013
    Forumvärd skrev 2014-12-17 09:20:01 följande:

    Wohohoho Jag skickar över mina paket till er alla för rim inför jul Solig
    Tack alla!

    Dagens vinnare är:


    Ett stort grattis till TapetKlister!Skål

    Mejla din adress, mobilnummer och dina kontaktuppgifter till [email protected]
    Skriv Vinnare i julkalendern i ämnesraden och glöm inte att berätta för oss vilken lucka du vunnit och vad.

    Vann du inte idag?
    Var icke nedslagen för det för det kommer fler chanser! Julkalendern i samarbete med Lego fortsätter ända fram till julafton.
    Här hittar du dagens lucka:
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/74411707-familjelivs-julkalender-lucka-17

    Lycka till! Tomte
    Verkligen värdig vinnare ! Grattis!
Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 16