• Forumvärd

    Familjelivs julkalender: Lucka 24 God Jul!


    God Jul!
    Idag är det sista dagen på  julkalendern och jag vill önska er alla en God Jul!
    För att vara med och tävla idag vill jag att du tar en bild av er julgran eller något annat som betyder mycket för er så här i juletid.
    Skriv även en kort motivering till varför du vill vinna.

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 25/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras därefter här i tråden efter helgerna.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    God Jul!! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 24 God Jul!
  • Wintersun


    det bästa med julen e allt pyssel o julmys med barnen. Att varje morgon höra barnen springa till granen o titta så att deras pepparkakshus står kvar e lycka. eller som våran 2 åring sa igår - våran gran e jättefin :) en o annan legogubbe har fått flytta in i pepparkakshuset o ibland står det en traktor eller en annan liten bil framförhuset.

    motivering: våra legogubbar blir snart hemlösa när pepparkakshuset åker ut, kanske legot i denna låda kan bli ett nytt hem :) god jul
  • 880215

    Här är granen:



    Motivering:

    Jag läste att där finns två öppningsbara duplofönster med i detta paket och det är något som min son velat ha väldigt länge (fönster till Duplo, alltså). Han har en dörr och ett fönster sedan innan, men han menar på att det inte räcker med endast ett fönster i ett hus - och det har han ju rätt i. Glad

  • Aprildimma


    Här är en bild på vår gran och det bästa vi har :) Lite nyfiken på julgranskulorna...

    Den här julen blev inte riktigt som vi tänkt. Mitt i julstressen blev mamma (jag) magsjuk, några dagar innan jul när ALLT ska fixas. Allt blev lite kaos och nu har jag dåligt samvete över att den här lilla tjejen kom lite i skym undan.

    Nu vill vi verkligen ta igen det och leka så mycket som det bara går med dottern utan några måsten och med en piggare mamma.
    Därför skulle vi så gärna vilja vinna den fina duplo-leklådan! Den hade passat perfekt att sitta och pilla med i flera timmar. Hon skulle bli jätteglad, speciellt över den söta hunden som fanns med :D 

    God jul och Gott nytt år till alla!
  • kexan

    En viktig sak är när jag förvandlar mig till tomten och gör min kompis barn glada . Traditionen har hållit i 7 år och barnen misstänker inte mig än . Att få glädja andra är det finaste med julen är det finaste man kan göra . Trots att jag är nervös och hellre vill va hemma så är det så skönt efteråt ?????? Motivering jag vill vinna och göra någon glad med denna present , någon noga utvald . Kanske min guddotter som inte har så många klappar och leksaker . God jul och tack för fin adventskalender

  • Maliqi

    Vi vill fortfarande vinna!!!!!

    Oooh vad jag önskar att jag kunde vinna så jag kan ha roligt med min dotter med detta lego

  • Forumvärd

    God fortsättning!
    Nu har tomten säkert varit och hälsat på. Granen lär ha barrat ut och det mesta av julpyntet är säkert bortplockat.
    Hoppas ni får ett underbart 2015 Solig

    Vinnare är:


    Aprildimma skrev 2014-12-25 11:58:48 följande:
    Här är en bild på vår gran och det bästa vi har :) Lite nyfiken på julgranskulorna...

    Den här julen blev inte riktigt som vi tänkt. Mitt i julstressen blev mamma (jag) magsjuk, några dagar innan jul när ALLT ska fixas. Allt blev lite kaos och nu har jag dåligt samvete över att den här lilla tjejen kom lite i skym undan.

    Nu vill vi verkligen ta igen det och leka så mycket som det bara går med dottern utan några måsten och med en piggare mamma.
    Därför skulle vi så gärna vilja vinna den fina duplo-leklådan! Den hade passat perfekt att sitta och pilla med i flera timmar. Hon skulle bli jätteglad, speciellt över den söta hunden som fanns med :D 

    God jul och Gott nytt år till alla!
    Ett stort grattis till Aprildimma! Skål
    Inboxa din adress, mejladress och mobilnummer till mig.
    Berätta gärna vilken lucka du vann Solig
  • Maliqi
    Forumvärd skrev 2015-01-07 10:00:49 följande:

    God fortsättning!

    Nu har tomten säkert varit och hälsat på. Granen lär ha barrat ut och det mesta av julpyntet är säkert bortplockat.

    Hoppas ni får ett underbart 2015

    Vinnare är:

    Ett stort grattis till Aprildimma!

    Inboxa din adress, mejladress och mobilnummer till mig.

    Berätta gärna vilken lucka du vann


    Forumvärden!

    Bryter du inte mot reglerna nu? På hella kalendern så ska Tävlingarna avslutas midnatt. Så om denna tävling började den 24/12 enligt reglerna ska den avslutas kl 23:59. Den du valde till vinnare skrev inlägget ca 10 min efter midnatt. Jag vill inte vara taskig eller så. Men regler är regler. !!!
  • Aprildimma
    Maliqi skrev 2015-01-07 13:35:33 följande:
    Forumvärden!

    Bryter du inte mot reglerna nu? På hella kalendern så ska Tävlingarna avslutas midnatt. Så om denna tävling började den 24/12 enligt reglerna ska den avslutas kl 23:59. Den du valde till vinnare skrev inlägget ca 10 min efter midnatt. Jag vill inte vara taskig eller så. Men regler är regler. !!!
    Tävlingen pågick 24 dec till midnatt 25.e dec. Jag skrev mitt inlägg 11:58 på dagen den 25.e december vilket är inom tidsgränsen. 
  • Aprildimma
    Forumvärd skrev 2015-01-07 10:00:49 följande:

    God fortsättning!
    Nu har tomten säkert varit och hälsat på. Granen lär ha barrat ut och det mesta av julpyntet är säkert bortplockat.
    Hoppas ni får ett underbart 2015 Solig

    Vinnare är:


    Ett stort grattis till Aprildimma! Skål
    Inboxa din adress, mejladress och mobilnummer till mig.
    Berätta gärna vilken lucka du vann Solig
    Tack så jättemycket! Vi blev superglada här hemma :D Nu ska det byggas med duplo!
  • 880215
    Aprildimma skrev 2015-01-07 15:14:10 följande:
    Tävlingen pågick 24 dec till midnatt 25.e dec. Jag skrev mitt inlägg 11:58 på dagen den 25.e december vilket är inom tidsgränsen. 
    Grattis!
Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 24 God Jul!