• fala6

    Tips och råd ang. crosstrainer.

    Hej,
    jag skulle behöva lite köpråd gällande crosstrainer..
    Budgeten är inte direkt stor, kan sträcka mig till 3000-3500:- absolut max. Crosstrainen måste ta en maxvikt på iallafall 120kg..
    Någon som har tips? Glad

  • Svar på tråden Tips och råd ang. crosstrainer.
  • Migas

    Jag har inga direkta tips om vilken modell som är bra eller inte, men jag skulle mer tipsa om att kolla blocket innan du bestämmer dig för att köpa någon i butik. Jag tror att du där kan hitta en bra crosstrainer och dessutom till ett betydligt billigare pris än samma maskin i butik. 

  • Elis73

    Jag skulle kolla på en begagnad!! Det finns massor att CT som köpts med god ambition och som sedan inte blivit använda mer än några timmar

    Köper man begagnad så kan man satsa på en dyrare modell som kommer kännas mycket mer behaglig att träna på. Billiga modeller kan vara rangliga och "hackiga". Googla modellen för annonserna du hittar och läs recensioner. 

    Sedan en fördel till: du slipper montera eländet! Jag köpte en ny CT på Intersport för några år sedan och har aldrig. Har ALDRIG sett så många skruvar i hela mitt liv och monteringsanvisningen var en enda stor bild med massor av pilar på = helt värdelös. 

Svar på tråden Tips och råd ang. crosstrainer.