• Anonym (öm)

    Snittad sen fem månader, obehag vid sex

    Som rubriken. Blev akutsnittad för fem månader sen och nuförtiden har jag en del problem med sex. Jag ammar inte så slemhinnorna är inte sköra pga det åtminstone. Det går bra att ha sex om jag är superupphetsad, men är jag inte det blir det ömt/ont i slidöppningen och det håller gärna i sig ett tag. Någon med erfarenheter kring det...?

  • Svar på tråden Snittad sen fem månader, obehag vid sex
  • Anonym04

    Jag har samma problem.

    Jag blev snittad för 1 år sen och har fortfarande ont.. Nu har jag dock inte haft sex på länge men när det hänt så har jag haft ont, det känns mest besvärligt vilket är väldigt tråkigt.. Jag har själv funderingar varför det är så. I början så kunde det ju ha varit för att jag ammade men jag ammade bara i 3-4 månader sedan började jag med ersättning. Man tycker att efter ett år så borde det ha återgått till det normala eller vad man ska säga. ????

  • Anonym (öm)
    Anonym04 skrev 2015-04-12 11:09:53 följande:

    Jag har samma problem.

    Jag blev snittad för 1 år sen och har fortfarande ont.. Nu har jag dock inte haft sex på länge men när det hänt så har jag haft ont, det känns mest besvärligt vilket är väldigt tråkigt.. Jag har själv funderingar varför det är så. I början så kunde det ju ha varit för att jag ammade men jag ammade bara i 3-4 månader sedan började jag med ersättning. Man tycker att efter ett år så borde det ha återgått till det normala eller vad man ska säga. ????


    Jag delammade i två månader innan jag fick lägga ner. Det konstiga är att medan jag ammade och inte hade mens så var det helt ok i underlivet, om ään lite torrare. Och sexet gjorde inte ont alls. Jätteskumt. Funderar om det är menscykeln som ställer till det. Under ägglossning går det jättebra men sen är det genast mycket svårare... Men vad gör man mot mens liksom? Den har man ju oavsett...

    Har funderat på att testa replens. Det ska vara lika bra som östrogenkräm/tabletter men är hormonfritt och ställer i ordning ph-balansen också, vilket gärna kan svaja när man mensar och har sig. Har du testat något liknande själv? Ovesterintabletterna börjar bara svida för mig, krämen går bättre men den kommer inte åt så bra.
  • Anonym04

    Jag hade ont även när jag ammade och jag har varit torrare.. Så nu har jag liksom tappat lusten lite och vågar inte ge mig ut i sexlivet pga detta och jag tycker det är såå jobbigt..

    Nej jag har inte testat några krämer eller tabletter med det känns som att det kanske vore en idé?! Replens? Har jag aldrig hört talas om.. Finns det på Apoteket receptfritt eller?

  • Anonym (öm)
    Anonym04 skrev 2015-04-12 17:46:29 följande:

    Jag hade ont även när jag ammade och jag har varit torrare.. Så nu har jag liksom tappat lusten lite och vågar inte ge mig ut i sexlivet pga detta och jag tycker det är såå jobbigt..

    Nej jag har inte testat några krämer eller tabletter med det känns som att det kanske vore en idé?! Replens? Har jag aldrig hört talas om.. Finns det på Apoteket receptfritt eller?


    Ja, om du inte hittar så finns det på apotea.se. Annars finns ovesterin på alla apotek, östrogentillskott liksom. Det bygger upp slemhinnan och replens ska göra typ samma men tänker att den kanske är bättre när den funkar på ph-värdet också. Fast det kanske ovesterin också gör, det vet jag inte riktigt.
  • Anonym04

    Okej.. Jag får kolla upp det :)

    Jag hoppas det blir bra för dig så småningom och att det slutar göra ont :)

    Jag har haft väldiga problem med detta då jag tillslut inte alls hade lust med sex.

Svar på tråden Snittad sen fem månader, obehag vid sex