• Blaahaa

    Är jag pappan?

    Enligt barnmorskan ska vi vara i vecka 12.

    Om jag räknar tillbaka 12 veckor så är det innan vi började ha sex (vad jag kan minnas iaf)...
    Ungefär 10 veckor sen gjorde hon ett ägglossningstest som visade att det var just då. Då hade vi sex flera gånger om dagen under några dagar.

    Men 12 veckor tillbaka vet jag inte alls om vi verkligen hade någon sex... Och jag vet att hon var otrogen kanske 15 veckor sen eller något i stil med det... men hon erkänner det inte. (Har dock 100% bevis).

    Kan man få ägglossning fast man redan är gravid? Verkar konstigt att hon är 12 veckor,  men hade ägglossning för 10v sen...?

    Fattar ingenting, och det känns inte ALLS kul att gå och tro att barnet inte är mitt. Hon säger det är det såklart, men med tanke på hennes tidigare lögner osv så tror jag inte ett smack på att hon verkligen talar sanning.

    Faderskapstest SKA jag göra när ungen ploppar ut. Men vad gör man om det visar sig vara någon annan? Jag kommer få totalt psykbryt.

  • Svar på tråden Är jag pappan?
  • Tjejen02

    Ok, first of all. Du har allvarliga problem om du har så dålig tillit till din tjej. Låter som att ni inte alls är redo att skaffa barn.


    Second of all, om ni precis börjat ha sex förstår jag VERKLIGEN inte varför ni redan nu skaffar barn. Hur vet ni att ni kommer hålla ihop.

    1+2 = stackars unge.

    Men nu för att besvara din fråga. Graviditetsveckor mäts från senaste mensen, inte ägglossningen. Är man gravid i 12e veckan var det 12 veckor sedan man sist hade mens, således cirka (kan variera 4-5 dagar) 10 veckor sedan man hade ägglossning och ägget befruktades. Är hon i 12e veckan skapades bebisen för cirka 10 veckor sedan.

    Undrar också om dina anatomikunskaper om hon hade ÄL för 10 veckor sedan, men du tror hon hade en till för 12 veckor sedan...?

  • Samacipa

    Det stämmer nog att hon då är 12 veckor gångna :) graviditeten räknas från den första dagen i hennes sista mens! Alltså borde hon haft sin första mensdag för 12 veckor sedan. Jag tycker verkligen det låter som du är pappan om ni hade sex för 10 veckor sedan!

  • Samacipa

    Det stämmer nog att hon då är 12 veckor gångna :) graviditeten räknas från den första dagen i hennes sista mens! Alltså borde hon haft sin första mensdag för 12 veckor sedan. Jag tycker verkligen det låter som du är pappan om ni hade sex för 10 veckor sedan!

  • Blaahaa
    Tjejen02 skrev 2015-08-05 10:01:56 följande:

    Ok, first of all. Du har allvarliga problem om du har så dålig tillit till din tjej. Låter som att ni inte alls är redo att skaffa barn.


    Second of all, om ni precis börjat ha sex förstår jag VERKLIGEN inte varför ni redan nu skaffar barn. Hur vet ni att ni kommer hålla ihop.

    1+2 = stackars unge.

    Men nu för att besvara din fråga. Graviditetsveckor mäts från senaste mensen, inte ägglossningen. Är man gravid i 12e veckan var det 12 veckor sedan man sist hade mens, således cirka (kan variera 4-5 dagar) 10 veckor sedan man hade ägglossning och ägget befruktades. Är hon i 12e veckan skapades bebisen för cirka 10 veckor sedan.

    Undrar också om dina anatomikunskaper om hon hade ÄL för 10 veckor sedan, men du tror hon hade en till för 12 veckor sedan...?


    Lång historia... orkar inte ta upp det.

    Hmmm ok. Men hos barnmorskan när de mäter barnet osv, beräknar de inte veckor utifrån hur stort det är? Det var alltså bvc som sa 12 veckor... Aja.

    Men säg att hon hade ÄL för 10 veckor sen. Om hon hade sex med någon annan för säg 11-12 veckor sen finns chansen att hans spermier levat kvar till ÄL? Kan väl simma omkring där inne eller ligga och mysa i x antal dagar?
  • Samacipa
    Tjejen02 skrev 2015-08-05 10:01:56 följande:

    Ok, first of all. Du har allvarliga problem om du har så dålig tillit till din tjej. Låter som att ni inte alls är redo att skaffa barn.

    Second of all, om ni precis börjat ha sex förstår jag VERKLIGEN inte varför ni redan nu skaffar barn. Hur vet ni att ni kommer hålla ihop.

    1+2 = stackars unge.

    Men nu för att besvara din fråga. Graviditetsveckor mäts från senaste mensen, inte ägglossningen. Är man gravid i 12e veckan var det 12 veckor sedan man sist hade mens, således cirka (kan variera 4-5 dagar) 10 veckor sedan man hade ägglossning och ägget befruktades. Är hon i 12e veckan skapades bebisen för cirka 10 veckor sedan.

    Undrar också om dina anatomikunskaper om hon hade ÄL för 10 veckor sedan, men du tror hon hade en till för 12 veckor sedan...?


    Nu vet man ju inte när dom blev tillsammans men dom kan ju ha varit tsm ett tag? Han skriver ju att hon varit otrogen för 15 veckor sedan. För att vara otrogen behöver man väl vara ett par;) sen om dom just börjat ha sex är väl deras ensak..
  • Tjejen02
    Blaahaa skrev 2015-08-05 10:07:26 följande:
    Lång historia... orkar inte ta upp det.

    Hmmm ok. Men hos barnmorskan när de mäter barnet osv, beräknar de inte veckor utifrån hur stort det är? Det var alltså bvc som sa 12 veckor... Aja.

    Men säg att hon hade ÄL för 10 veckor sen. Om hon hade sex med någon annan för säg 11-12 veckor sen finns chansen att hans spermier levat kvar till ÄL? Kan väl simma omkring där inne eller ligga och mysa i x antal dagar?
    Som jag skrev så mäts graviditetsveckor från senaste mensen. Även av BVC. Av alla i hela universum.

    Men ja, en spermie kan överleva någon vecka i livmodern.
  • Voodoodoll
    Blaahaa skrev 2015-08-05 10:07:26 följande:
    Lång historia... orkar inte ta upp det.

    Hmmm ok. Men hos barnmorskan när de mäter barnet osv, beräknar de inte veckor utifrån hur stort det är? Det var alltså bvc som sa 12 veckor... Aja.

    Men säg att hon hade ÄL för 10 veckor sen. Om hon hade sex med någon annan för säg 11-12 veckor sen finns chansen att hans spermier levat kvar till ÄL? Kan väl simma omkring där inne eller ligga och mysa i x antal dagar?
    Man räknar alltid 2 veckor innan. Man säger hela tiden att barnet är 2 veckor äldre än det är. Säger hon 12 v är barnet 10 v. Du får googlea varför.
  • Voodoodoll
    Blaahaa skrev 2015-08-05 10:07:26 följande:
    Lång historia... orkar inte ta upp det.

    Hmmm ok. Men hos barnmorskan när de mäter barnet osv, beräknar de inte veckor utifrån hur stort det är? Det var alltså bvc som sa 12 veckor... Aja.

    Men säg att hon hade ÄL för 10 veckor sen. Om hon hade sex med någon annan för säg 11-12 veckor sen finns chansen att hans spermier levat kvar till ÄL? Kan väl simma omkring där inne eller ligga och mysa i x antal dagar?
    Ja, spermier kan överleva ett tag. Allra högst cirka 1 vecka tror jag.
  • Drottningen70
    Blaahaa skrev 2015-08-05 10:07:26 följande:

    Lång historia... orkar inte ta upp det.

    Hmmm ok. Men hos barnmorskan när de mäter barnet osv, beräknar de inte veckor utifrån hur stort det är? Det var alltså bvc som sa 12 veckor... Aja.

    Men säg att hon hade ÄL för 10 veckor sen. Om hon hade sex med någon annan för säg 11-12 veckor sen finns chansen att hans spermier levat kvar till ÄL? Kan väl simma omkring där inne eller ligga och mysa i x antal dagar?


    Geaviditeten börjar räknas två veckor INNAN man blir gravid konstigt nog. Så om hon är i 12:e veckan så tillverkades bebisen för 10 veckor sedan.
  • Cl4udio

    Hoppas du inte är pappan o att du kan fortsätta vidare med ditt liv utan nån anknytning till den här h**an. Lycka till

  • Cl4udio

    Hoppas du inte är pappan o att du kan fortsätta vidare med ditt liv utan nån anknytning till den här h**an. Lycka till

  • Cl4udio

    Hoppas du inte är pappan o att du kan fortsätta vidare med ditt liv utan nån anknytning till den här h**an. Lycka till

  • Drottningen70
    Cl4udio skrev 2015-08-05 10:27:08 följande:

    Hoppas du inte är pappan o att du kan fortsätta vidare med ditt liv utan nån anknytning till den här h**an. Lycka till


    Käkat karbonpapper?
  • choklad

    Är det bara jag som är nyfiken på varför man väljer att medvetet producera barn med någon som man vet varit otrogen mot en och förnekar det?

    Och som så många innan mig sagt, 12:e veckan betyder att barnet gjordes för ca 10 veckor sen. 

  • Blaahaa
    choklad skrev 2015-08-05 10:34:27 följande:

    Är det bara jag som är nyfiken på varför man väljer att medvetet producera barn med någon som man vet varit otrogen mot en och förnekar det?

    Och som så många innan mig sagt, 12:e veckan betyder att barnet gjordes för ca 10 veckor sen. 


    Man kanske inte ser så farligt på otroheten. Tänder faktiskt till och med på tanken. Lite cuckold eller nåt :P Sen att hon inte erkänner det är väl en annan femma och något att jobba på i relationen.
  • Aylae
    Cl4udio skrev 2015-08-05 10:24:43 följande:

    Hoppas du inte är pappan o att du kan fortsätta vidare med ditt liv utan nån anknytning till den här h**an. Lycka till


    Fast du vet ju ingenting om denna tjej mer än det lilla du kan utläsa hör och då får du komma ihåg att det enbart en sida av historien du får!
  • Cl4udio
    Aylae skrev 2015-08-05 13:25:45 följande:
    Fast du vet ju ingenting om denna tjej mer än det lilla du kan utläsa hör och då får du komma ihåg att det enbart en sida av historien du får!
    ja det är också sant
Svar på tråden Är jag pappan?