• Anonym (Chingchong)

    Asiatiska män med vita kvinnor?

    Tänkte fråga vad ni anser om asiatiska män som har förhållande med vita kvinnor? Eller ni som själv lever i ett sådant förhållande?

    Jag är tillsammans med en kinesisk (cantonese) man sedan 4 år tillbaka. Vi har ett barn tillsammans. Det händer ofta att folk glor (!) ibland stirrar de ögonen ur sig. Speciellt andra asiater. De kan bokstavligen vända sig om för att fortsätta stirra. I början brydde jag mig inte särskilt mkt om det men nu tycker jag det är irriterande!

    Min kille säger att det inte är vanligt att kineser har något seriöst med vita kvinnor utan att de mer leker av sig med dessa för att sedan "hämta hem någon från hemlandet".

    Mina "svärföräldrar" är emot vårt förhållande och har förbjudit min kille från att ta hem vår dotter till dom. Om de hade avskytt mig efter att de lärt känna mig hade jag kunnat ta det på ett annat sätt men de har inte ens velat ge mig en chans. De hatade mig redan innan de träffade mig eftersom jag har ett barn sedan innan. Notera att jag var singel sedan flera år när jag träffade min nuvarande. När jag förklarar situationen för andra blir de rent förskräckta men när jag sedan berättar om min pojkväns ursprung verkar folk vara mer förstående angående föräldrarnas agerande. Varför?

    Sorry vet att det blev rörigt nu men ville mest skriva av mig. Jag kommer inte lämna min kille pga detta, eller min man som jag kallar honom.

  • Svar på tråden Asiatiska män med vita kvinnor?
  • driver28
    Anonym (miss) skrev 2015-08-10 00:29:19 följande:

    Jag är ihop med en adopterad asiat. Hans föräldrar är blonda och blåögda och han har hår svart som natten och mörkt bruna ögon. Hans föräldrar hatar mig (?) ;) och folk glor fan ögonen ur sig. Inte att de glor på oss utan de ser MIG rakt i ögonen och släpper inte kontakten när jag ilsket glor tillbaka. 


    Va? Men det är väl inte samma sak egentligen? TS har ju problem med sina svärföräldrars inställning till henne som icke asiatisk kvinna och andras synpunkter. Jag ser så klart likheten när du nämner att folk glor på er, vilket är helt vansinnigt, men om din kille är adopterad så beror väl hans föräldrars känslor mot dig på något helt orelaterat?
  • Anonym (miss)
    driver28 skrev 2015-08-11 08:41:46 följande:

    Va? Men det är väl inte samma sak egentligen? TS har ju problem med sina svärföräldrars inställning till henne som icke asiatisk kvinna och andras synpunkter. Jag ser så klart likheten när du nämner att folk glor på er, vilket är helt vansinnigt, men om din kille är adopterad så beror väl hans föräldrars känslor mot dig på något helt orelaterat?


    Nej, det var ju därför jag gjorde en ";)". Tyckte det var en rolig slump bara. Mina svärfar avskyr mig pga den enkla anledningen att jag existerar.

    Vad gäller att alla glor har jag knappt reflekterat över det förens jag läste denna tråden. jag undrar VARFÖR folk glor :O
  • Anonym (Ja)
    driver28 skrev 2015-08-11 08:41:46 följande:
    Va? Men det är väl inte samma sak egentligen? TS har ju problem med sina svärföräldrars inställning till henne som icke asiatisk kvinna och andras synpunkter. Jag ser så klart likheten när du nämner att folk glor på er, vilket är helt vansinnigt, men om din kille är adopterad så beror väl hans föräldrars känslor mot dig på något helt orelaterat?
    Fast TS frågade ju redan i första meningen:  "Tänkte fråga vad ni anser om asiatiska män som har förhållande med vita kvinnor? Eller ni som själv lever i ett sådant förhållande?"

    Så TS inlägg och frågeställning handlade inte alls bara om problem med svärföräldrar...
  • driver28
    Anonym (Ja) skrev 2015-08-11 19:10:54 följande:
    Fast TS frågade ju redan i första meningen:  "Tänkte fråga vad ni anser om asiatiska män som har förhållande med vita kvinnor? Eller ni som själv lever i ett sådant förhållande?"

    Så TS inlägg och frågeställning handlade inte alls bara om problem med svärföräldrar...
    Nä precis, det var ju därför jag nämnde i mitt inlägg att deras erfarenheter med stirrande människor är lika men inte situationen med svädröfäldrarna.....
  • Anonym (Ja)
    driver28 skrev 2015-08-11 19:33:50 följande:
    Nä precis, det var ju därför jag nämnde i mitt inlägg att deras erfarenheter med stirrande människor är lika men inte situationen med svädröfäldrarna.....
    Ok, du menade så.  Då är jag med :)
  • Ardiinduu
    Anonym (Mamma) skrev 2015-08-07 15:17:04 följande:

    Först måste jag säga det önskar att min mans familj oxå kunde hålla sig bort som dina verkar göra jag hatar hans mamma o syskon. ..

    Vit kvinna o asiatisk man inget jag ens reflekterar över men vit man o asiatisk tjej då tycker jag synd om henne om manen är överviktig gammal el en ung vit som inte kan få en sv tjej......

    Men sen hade jag nog skrattat o skojat med vänner om jag såg er på stan o sakt stakars henne hennes man har en liten k*k

    För i alla pfilmer o så alla pratar så har ju asiater mini k*kar......


    Var har du hämtat dina källor??
    Hört många gångar att en stor del av svenskar är rena rasister, ska jag lita på det?
    Du som är mamma till ett barn borde ha större förståelse kring vi människor är olika .
     
    Det är mjöligt att många asiater nog har små och smala kukar men jag tror inte att du vald din partner på grund av han har en stor kuk, eller vad säger du??
    Kuken är mest viktig eller kärleken till en människa precis som du fast född på andra sidan av jorden.


    Sluta med era fördomar och avhumanisering kring asiater.

  • Ardiinduu
    Ardiinduu skrev 2017-09-26 00:05:42 följande:

    Var har du hämtat dina källor??
    Hört många gångar att en stor del av svenskar är rena rasister, ska jag lita på det?
    Du som är mamma till ett barn borde ha större förståelse kring vi människor är olika .
     
    Det är mjöligt att många asiater nog har små och smala kukar men jag tror inte att du vald din partner på grund av han har en stor kuk, eller vad säger du??
    Kuken är mest viktig eller kärleken till en människa precis som du fast född på andra sidan av jorden.


    Sluta med era fördomar och avhumanisering kring asiater.



    Är Kukens storlek mest viktig eller kärleken till en människa precis som du fast född på andra sidan av jorden mest viktig??

     

  • Anonym (Lil)
    Mina fästman är från Syd Korea, blickar och människor som stirrar tillhör vår vardag. Speciellt från andra asiatiska turister.
    I början av vårt förhållande var detta irriterande och fick mig att undra/näst inpå ledsen (vissa stirrade på ett helt oförskämt och ohumant sätt), nu för tiden så bryr jag mig inte överhuvudtaget. Det är snarare så att jag fått mer självförtroende, och håller huvudet högt när vi går hand i hand.

    Däremot så älskar hans föräldrar mig så jag har ingen erfarenhet i det området. De bor I seoul och har till och  med börja lära sig lite svenska för att kunna kommunicera mer (Även om jag pratar nästan flytande koreanska)

    Jag skulle väl bara säga när det gäller blickarna på stan från främlingar: Bry dig inte. Håll huvudet högt och se hur de kommer strunta i dig.. Ger du dem uppmärksamhet så blir det bara värre, precis som med bråkiga barn haha! 

    Jag hoppas det blir bättre för dig snart!

    Lev ditt liv med din man och barn precis som du vill!
  • Anonym (puff)

    Puffar denna gamla tråd, då jag är i en liknande situation.

    Hur har det gått TS? Hoppas du finns kvar.

    Jag har bestämt mig för att skita i mina svärföräldrar. Jag har en vit dotter sedan tidigare och är gravid med min nya man, som är filipin. Svärföräldrarna tål inte mig, dessutom är jag 5 år äldre än min man, så de tycker han ska träffa en ung filippinska. Det finns dagar då jag verkligen tvivlar, och känner mig gammal och konstig och tänker att vi gör fel, men de flesta andra dagar är jag lycklig, för min man är verkligen mitt livs kärlek och min dotter tycker om honom också. 

    Hur var det för dig TS med dina barn, blev det konstigt att ena är vit och andra halvt kinsesisk? Liksom, kände de tillhörighet ändå?

  • Anonym (puff)

    Min är ledsen över sina föräldrars trångsynthet, och överväger att bryta med dem. Jag har sagt att han inte behöver bryta med dem för min skull, försöker inte fokusera på dem. Men det är svårt då det påverkar min man mycket, men han har sagt att han alltid gått sin egen väg och att det inte är enbart på grund av vår relation han överväger att bryta med dem, att det funnits konflikter längre bak i tiden.

    Trodde inte det skulle påverka mig så mkt. Jag är liksom 42 år och vet vem jag är. 

  • Anonym (Tune)
    Anonym (Chingchong) skrev 2015-08-07 14:57:10 följande:
    Asiatiska män med vita kvinnor?

    Tänkte fråga vad ni anser om asiatiska män som har förhållande med vita kvinnor? 


    Om två människor hittar varann och klickar, det är bara kul tycker jag.
Svar på tråden Asiatiska män med vita kvinnor?