• Aslan

    veckopendlande sambo och bf

    Min sambo ligger borta i veckorna, söndag till torsdag. När det närmar sig bf, hur gör man då? Han kan ju komma hem, men det tar ca 7-8h att köra. Vilket inte är ett alternativ för mig.

    Jag tänker att han kanske är hemma en vecka innan bf (kanske två?! Inte en aning!) och sen är hemma tills det är färdigt så att säga.

    Hur har ni gjort?

  • Svar på tråden veckopendlande sambo och bf
  • Annelie 76

    Jag födde 10 dagar innan BF båda gångerna. Normalt är att barnet föds nånstans BF +-14 dvs från 14 dagar före till 14 dagar efter BF. Tänkte du att han ska vara hemma en månad? Och efter, ska han inte få umgås nåt med bebis?
    Jag hade ordnat nån annan som kan vara med mig och sen hoppas att han hinner och kan ta över.

  • zupermorsan

    Jag tror att bästa alternativet är att göra som Annelie 76 gjorde. Han kanske jobbar i närheten av en flygplats?. Va i samma situation som du och bad att få bli igångsatt då det stressade mig så mycket i slutet av graviditeten men blev nekad. Födde 2 veckor för tidigt fast som tur va på en söndag ( han åker också till jobbet på söndag). Så det slutade på bästa sätt för oss.

Svar på tråden veckopendlande sambo och bf