• kvinna16780

    Någon som har blivit gravid tidigt i ett förhållande?

    Hej! Som ts lyder så undrar jag om det finns fler som jag som har blivit gravid tidigt i ett nytt förhållande. Jag och min pojkvän har dejtat sen i januari och nu väntar vi barn. Vi har valt att behålla barnet men jag är super nervös över hur allt kommer att gå. Vi fungerar jätte bra tillsammans och han är guld! Jag har inte berättat till någon att vi väntar barn för det känns som folk kommer att döma oss, jätte löjligt jag vet. Ville bara ha någon att prata med :)

  • Svar på tråden Någon som har blivit gravid tidigt i ett förhållande?
  • Skroenan

    Jag och min sambo blev tillsammans 23 oktober och nu väntar vi första barnet :) jääävligt fort har det gått men för oss känns det naturligt och underbart! Bor ihop sen 1 december. Flyttade inte ihop tack vare barnet utan vi hade planerat det sen tidigare :)

  • Anonym (mm)

    Japp träffades i mars. Gravid i oktober samma år. Planerat  


    Känns det rätt så äre ba köra. 

  • Anonym (burt)

    Blev gravid efter 2 månader tillsammans, vi körde på och 5 år senare är vi fortfarande tillsammans och olyckan har fått ett syskon :)

  • Anonym (!!!)

    Jag blev gravid efter 6månader med min man men pga att han gick i skolan och jag var arbetslös valde vi att göra abort vilket var jobbigt men även en självklarhet pga ekonomin. Nu är vi inne på 8 år tillsammans och väntar våran lilla som kommer i april :)

  • Anonym (Lycka)

    Jag och min kille flyttade ihop i Januari och blev ihop i Januari (lite speciellt I KNOW), plussade i Maj fick tyvärr missfall i Juni, men är nu gravid igen i v8 (7+1) och hoppas allting går bra denna gången. 

  • Iowhannah
    Anonym (Lycka) skrev 2015-12-11 22:55:15 följande:

    Jag och min kille flyttade ihop i Januari och blev ihop i Januari (lite speciellt I KNOW), plussade i Maj fick tyvärr missfall i Juni, men är nu gravid igen i v8 (7+1) och hoppas allting går bra denna gången. 


    Är det rätt så är det! Jag tycker inte att det är så konstigt att flytta ihop tidigt. Vi resonerade lite så att vi ändå bara var i min lägenhet och vi tyckte inte om att vara ifrån varandra, så då var det väldigt logiskt att han flyttade hem till mig (plus att jag bodde närmare jobbet).

    Det finns alltid de som kommer tycka att det "går för fort", men det är bara du och din partner som vet om det är för fort. Vi fick upp ögonen för varandra i början av november, blev tillsammans i början av december, jag blev (planerat) gravid i början av januari och plussade i mitten av februari. Visst gick det fort, men allt kändes så rätt så vi såg ingen mening med att vänta.

    Nu är vår bebis nästan två månader och sedan en och en halv månad bor vi i vårt alldeles egna hus och allt känns fortfarande helt rätt! Och häromdagen firade vi vår ettårsdag :)
  • Anonym (Många barn)

    Jag och maken blev gravida efter ca 2 mån, han hade en son sedan tidigare och jag 2 döttrar nu väntar vi vårt 6:e gemensamma barn. Bor i villa har varit tillsammans i 12 år i februari och gifta i snart 3,5 år och vi är lika kära ännu!

  • Linnis92

    Min sambo och jag blev tillsammans och flyttade ihop i april i år, 4 månader plussade jag på Stickan och är nu gravid i v16. Vi längtar oerhört efter våran bebis!

  • dendär89

    Jag och min sambo har varit tillsammans i ungefär ett år, vi började försöka skaffa barn efter ett halvår och igår plussade jag! Tog ca sju månader av försök.

    Vet inte om det räknas som tidigt egentligen, men de flesta jag har pratat med tycker det. De flesta av mina vänner har varit tillsammans i många år innan en prat om barn dykt upp som samtalsämne.

  • Zuzanne

    Blev gravid efter ca 6 mån. Fick missfall. Nu 7,5 år senare är vi fortfarande tillsammans och har barn.

  • lillefröe

    Jajamän! Vi träffades i mars, förlovade oss i april, gifte oss i juni och blev gravida oktober. Samma år Vi kände att vi klickade och var helt rätt för varandra så varför inte köra? ingen vet ju ändå hur allt ser ut om 40 år? Oavsett om man väntar 1 år, en månad eller 10 år innan man skaffar barn. Nu planerar vi nummer 2  

  • maliinnnn1990

    Vi blev tillsammans i april i år o fick plusset på slutet av juni så graviditeten börja i maj men vi är lika glada fast det var oplanerat nu vill vi bara att dom 74 dagarna som är kvar ska gå fort så våran lilla kommer ut

Svar på tråden Någon som har blivit gravid tidigt i ett förhållande?