• Jeanette93

    Ett stort problem!

    Det är så att jag och min sambo har ett stort problem, vi vill båda ha barn så där är de inget konstigt. Den 12 Juli hade jag min mens som höll på i 5-6 dagar, och min cykel är inte 28 dagar som "normalt" utan min ägglossning var runt den 30 Juli till den 1-2 augusti. Vårt problem är att vi är swingers och den 25 Juli träffade vi en ensam kille för trekant, vi sa att han inte fick komma i mig (men vi använde inte kondom dumt nog) och de gjorde han inte heller, han måste ha runkat ganska mycket innan eftersom att han fick dra i den länge innan han kunde komma pyttelite på mina bröst. Min kille kom däremot i mig under denna akten. Den 30 Juli så hade jag och min sambo sex och han kom i mig, vet inte varför eftersom att vi ska vänta lite med barn men så blev de, jag upptäckte sedan att jag var gravid och jag är nu i vecka 7 (gick in i vecka 7 i fredags), alltså tyder de på att jag blev gravid den 30 Juli 5-6 dagar efter att vi träffade den ensamma killen.

    Vårt problem är då att vi tycker att de är för riskabelt att behålla barnet om de inte är min sambos, för de kan ju komma försats och ligga och vänta tills ägglossningen? Det är jättejobbigt de här för oss båda eftersom att vi båda vill ha barn men att veta att de finns en risk att de kan vara någon annans känns för riskabelt, jag förstår att min sambo inte vill ta den risken. Och döm inte oss nu och skriv att vi får skylla oss själva och ligga med andra och så vidare, för jag var aldrig otrogen detta gör vi tillsammans och de kryddar till vårt sexliv. Men vad tycker ni finns de en risk att de kan vara den andras barn? Vi funderar nu på abort och jag tycker att de känns som de ända rätta att göra så, sen försöka igen och absolut inte träffa några andra under den  perioden vi försöker bli gravida. Säg vad ni vill men de är inget barn än, utan ett embryo.

    Detta gnager sönder våra huvuden och jag vill skriva av mig, ringer och bokar tid för abort på måndag i så fall....

  • Svar på tråden Ett stort problem!
  • Tilja

    Ett faderskapstest man kan göra innan barnet är fött. Verkar finnas både en variant med fostervattensprov och en med blodprov. Kolla upp det

  • Jeanette93
    Tilja skrev 2015-09-05 22:11:42 följande:

    Ett faderskapstest man kan göra innan barnet är fött. Verkar finnas både en variant med fostervattensprov och en med blodprov. Kolla upp det


    Funkar verkligen de då? trodde inte de gick att göra, men de är verkligen värt att kolla upp...
  • Iowhannah
    Tilja skrev 2015-09-05 22:11:42 följande:

    Ett faderskapstest man kan göra innan barnet är fött. Verkar finnas både en variant med fostervattensprov och en med blodprov. Kolla upp det


    Kan man göra det så tidigt i graviditeten?
  • Jeanette93
    Iowhannah skrev 2015-09-06 01:21:36 följande:
    Kan man göra det så tidigt i graviditeten?
    Ja de kan man tydligen göra, från vecka 9... men vilka summor 11 000 för ett blodprov det är ju inte rimligt.
  • Unelore

    Det hänger väl mest på huruvida ni, du och/eller han, känner. För känner ni att det är för riskabelt, för er. Då är det för riskabelt för er.
    Känner ni att det inte spelar någon roll om din sambo skulle vara biologiska pappan så spelar det ingen roll - självklart kan detta skapa komplikationer längre fram, en sak att ha i åtanke.
    Men från det du skriver så verkar det som att ni vill göra ett nytt försök, utan några chanser att någon annan kan vara den biologiska pappan. 
    Prata med varandra, prata med din barnmorska och kanske även prata med en kurator eller liknande. Och utifrån det gör ert beslut.

Svar på tråden Ett stort problem!