• 89anna

    Gravid och pappan håller sig undan

    Jag är gravid i 5:e månaden och har en sambo som mer eller mindre hållt sig undan hela graviditeten (dvs typ en vecka från att jag plussade).

    Först va det overkligt att man ens såg ett litet plus på stickan och han verkade själv vara överlycklig att vi vänta vårt första lilla barn. Men allting tvärvände! Han håller sig undan mer och mer, har vid två tillfällen slängt ur sig att jag ska göra abort, hjälper inte till vid varken städning, mat handling, matlagning osv.

    Han är jämt på ständigt dåligt humör när han vaknar och likadant är det när han kommer hem. Oftast försöker jag hitta på något annat för att inte vara hemma och då kan han skicka sms som "och du är?" "Mm,visst det låter ju trovärdigt". Det spelar liksom ingen roll om jag är hemma eller inte, jag nås av hans humör vart jag än är.

    Handlade första bebiskläderna i veckan och det enda han gjorde va att ge det en snabb blick och "hmm".

    Jag är såå trött på att få ta hand om allting själv. Och desto mer jag får göra allt ju mer inser jag att jag kanske inte behöver honom alls... Jag har vid flertalet tillfällen skickat iväg honom och sagt att han måste förbättra sig och vi kom överens om att vi skulle ta hand om hushållssysslorna varannan gång. Det funkade första veckan.

    Kan han inte ens hjälpa till nu eller ens bry sig om att jag är ledsen över hur situationen är känner jag att det kommer väl knappast bli bättre sen?

  • Svar på tråden Gravid och pappan håller sig undan
Svar på tråden Gravid och pappan håller sig undan