• Äldre 19 Mar 11:38
    1047 visningar
    7 svar
    7
    1047

    Bloggläsare

    Jag har en blogg där jag skriver om allt möjligt.
    Tankar om allt möjligt.
    Har bland annat skrivit om rasism, adoption och acceptans. Så att det är väldigt blandade inlägg jag skriver.
    Men det jag inte förstår hur vissa människor kan locka till sig flera hundra, till och med flera tusen människor om att skriva om hur sin dag har varit.
    Skulle verkligen uppskatta ifall någon kunde berätta vad jag gör fel med att inte få läsare. Jag länkar min blogg i olika grupper på fb för att folk ska hitta till min blogg, jag bloggar regelbundet. Så vad är det jag gör för fel?
    Min adress till bloggen är: nouw.com/snabela

  • Svar på tråden Bloggläsare
  • Äldre 19 Mar 11:41
    #1

    Nu har jag inte varit inne på din blogg men jag läser bloggar för avkoppling, jag är inte ute efter att läsa bloggar om tunga ämnen. Och vill jag läsa ombrunga ämnen ska det ju vara av någon jag har förtroende för i ämnet, inte en random person.

  • Äldre 19 Mar 11:44
    #2

    Jag skriver mest för att få ur mig de tankar jag går och tänker på. Men det hade ändå varit kul att få lite fler läsare än typ 10 stycken per inlägg.

  • Äldre 19 Mar 12:02
    #3

    Tankar om allt möjligt? Det är där skon klämmer, om du har problem med att locka läsare :)

    Det bästa du kan göra är att hitta en nisch. Något du är intresserad av och kan bättre än andra. Du behöver profilera dig; "blandade tankar" är tyvärr ingen profil.

  • Caramb­olan
    Äldre 19 Mar 12:47
    #4

    Jag vill inte heller läsa "blandade tankar", om det inte är från nån jag redan känner. Följer bara nischbloggar.

  • Äldre 19 Mar 13:16
    #5

    Dessa blandade tankar som jag skriver om är sådana tankar som kan få andra att tänka till.

  • Äldre 19 Mar 13:34
    #6
    Mamma82 skrev 2016-03-19 13:16:14 följande:

    Dessa blandade tankar som jag skriver om är sådana tankar som kan få andra att tänka till.


    Det tror jag säkert att de kan. Problemet är bara att det finns väldigt, väldigt många bloggar där ute...
  • Caramb­olan
    Äldre 19 Mar 13:39
    #7

    Jag gick in och läste din blogg nu och för mig var det alldeles för mycket "löst tyckande" och inte så underbyggda resonemang. Det där får inte mig att tänka till, det där får mig att vilja diskutera och det gör jag hellre på ett forum än på en blogg.

    För att ta ditt inlägg om våldtäkt till exempel, så skriver du bland annat: "En våldtäkt är ALLTID en våldtäkt, lika hemsk för vem det än som råkar ut för det. Straffet för våldtäkter SKA vara högre. Spelar ingen roll hur allvarlig våldtäkten är så ska det bli en kemisk kastrering utan bedövning."

    Det är i mina ögon ett extremt svartvitt resonemang och jag tänker mer på alla saker jag stör mig på att du inte diskuterar (tex syftet med att ha straff, gråzonssex eller rättssäkerhet och risken för felaktiga domar) än att du ger mig smarta tankar.

Svar på tråden Bloggläsare