• Anonym (efva)

    tjock och sex?

    Jag en del övervikt.

    Är kvinna 35 år.

    Känner mig klumpig i sängen. Sen all löshud.

    Hur går ni andra tjocka kvinnor när ni har sex?

    Låter ni mannen ta er bakeifrån fast rumpan är tjock och stor?

  • Svar på tråden tjock och sex?
  • Anonym (ida)
    Anonym (Rationell) skrev 2016-06-15 07:33:28 följande:
    Nja, jag är överintelligent. Det kan dock ibland medföra låg empati tyvärr. 
    Det stämmer att överintelligenta kan ha låg empati, men de är fortfarande så pass smarta att de förstår att skilja på olika saker (jag märker att du inte har den förmågan) och även förstå att man inte bara kan utgå ifrån sig själv när man debatterar. Ditt sätt visar även att du är trångsynt och okunnig och det hör heller inte ihop med hög intelligens, tvärtom. Så nej, den gubben gick inte.
  • Anonym (Rationell)
    Anonym (ida) skrev 2016-06-15 08:17:30 följande:
    Det stämmer att överintelligenta kan ha låg empati, men de är fortfarande så pass smarta att de förstår att skilja på olika saker (jag märker att du inte har den förmågan) och även förstå att man inte bara kan utgå ifrån sig själv när man debatterar. Ditt sätt visar även att du är trångsynt och okunnig och det hör heller inte ihop med hög intelligens, tvärtom. Så nej, den gubben gick inte.
    Det är inte så lätt att debattera när ingen debatterar emot - utan istället kallar mig för korkad, dum, trångsynt, okunnig osv. Det om något visar prov på låg intelligens eller åtminstone dålig formåga att debattera sakligt. 

    Angående vad du tror om huruvuda jag är överintelligent eller inte bryr jag mig faktiskt inte om. Du inser väl att inte alla med hog IQ tänker på exakt samma sätt? Det var du som tog upp min intelligens i dina påhopp, men jag släpper gärna det så vi kan diskutera vidare. 

    Om du och H dessutom kan sluta bete er som kränkta tonåringar kan vi ha en riktig diskussion.
  • Anonym (Yvo)

    Jag säger bara en sak...

    Hellre tjock under axlarna, än ovanför... då kan jag iallafall göra något åt det!

    Eftersom du "Rationell" tycker att övervikt är ett samhällsproblem så vore det väl bra mycket smartare om du propagerade för bättre hjälp redan i ett tidigt stadium för den som riskerar övervikt. Och ett samhälle som tar ansvar för vad som säljs i affärer. Det är dolt socker, snabbmat, godis som är billigare än frukt, osv!

    Istället för att trycka ner och håna människor som faktiskt är i en svår situation.

    Skamligt hur du beter dig!

  • Anonym (H)
    Anonym (ida) skrev 2016-06-15 08:17:30 följande:

    Det stämmer att överintelligenta kan ha låg empati, men de är fortfarande så pass smarta att de förstår att skilja på olika saker (jag märker att du inte har den förmågan) och även förstå att man inte bara kan utgå ifrån sig själv när man debatterar. Ditt sätt visar även att du är trångsynt och okunnig och det hör heller inte ihop med hög intelligens, tvärtom. Så nej, den gubben gick inte.


  • Anonym (Rationell)
    Anonym (Yvo) skrev 2016-06-15 09:23:41 följande:

    Hellre tjock under axlarna, än ovanför... då kan jag iallafall göra något åt det!


    Varför gör du inte det då?
    Anonym (Yvo) skrev 2016-06-15 09:23:41 följande:

    Eftersom du "Rationell" tycker att övervikt är ett samhällsproblem så vore det väl bra mycket smartare om du propagerade för bättre hjälp redan i ett tidigt stadium för den som riskerar övervikt. Och ett samhälle som tar ansvar för vad som säljs i affärer. Det är dolt socker, snabbmat, godis som är billigare än frukt, osv!


    Det är inget "jag tycker" utan det är ett erkänt samhällsproblem. Lunds universitet och Statens Beredning för Medicinsk Utvärdering beräknar att fetma står för ca 2% av den totala sjukvårdskostnaden, vilket motsvarar 3 miljarder kronor. TRE MILJARDER för att du inte kan sluta äta semlor. Det är knappast "dolt socker" som är boven här.
  • Anonym (Yvo)
    Anonym (Rationell) skrev 2016-06-16 01:40:45 följande:

    Varför gör du inte det då?Det är inget "jag tycker" utan det är ett erkänt samhällsproblem. Lunds universitet och Statens Beredning för Medicinsk Utvärdering beräknar att fetma står för ca 2% av den totala sjukvårdskostnaden, vilket motsvarar 3 miljarder kronor. TRE MILJARDER för att du inte kan sluta äta semlor. Det är knappast "dolt socker" som är boven här.


    Jag förstår att du brinner för detta ämne, men du går helt fel tillväga! Det är MÄNNISKOR med KÄNSLOR du hoppar på. Hur många med överviktsproblem tror du bestämmer sig för att gå ned i vikt efter att de läst dina trådsvar? Effekten lär bli den motsatta! De flesta mår ännu sämre och äter ännu mer! Jag undrar hur mycket såna som du kostar samhället? Folk som så starkt går in för att trycka ner och mobba sina medmänniskor så att de får ångest, hamnar i depressioner etc, och behöver söka vård. Du kanske har lite siffror på det?

    Har du ingen empati för dina medmänniskor? Kan du verkligen inte förstå att många lider av ett beroende? Det värsta beroendet! Cigaretter o annat skit (som DU självklart inte nyttjar, renlevnadsmänniska som du är, kostar också kostar samhället massor) kan man överleva utan, men mat måste man ha. Man ska alltså sluta med sitt "gift" samtidigt som man behöver det för att överleva. Och hjälpen i samhället för att klara det är obefintlig.

    Egentligen vet jag inte varför jag slösar energi på dig? Du lär ändå aldrig förstå... du vill inte förstå.
  • Anonym (Rationell)
    Anonym (Yvo) skrev 2016-06-16 08:01:12 följande:
    Jag förstår att du brinner för detta ämne, men du går helt fel tillväga! Det är MÄNNISKOR med KÄNSLOR du hoppar på. Hur många med överviktsproblem tror du bestämmer sig för att gå ned i vikt efter att de läst dina trådsvar? Effekten lär bli den motsatta! De flesta mår ännu sämre och äter ännu mer! Jag undrar hur mycket såna som du kostar samhället? Folk som så starkt går in för att trycka ner och mobba sina medmänniskor så att de får ångest, hamnar i depressioner etc, och behöver söka vård. Du kanske har lite siffror på det?

    Har du ingen empati för dina medmänniskor? Kan du verkligen inte förstå att många lider av ett beroende? Det värsta beroendet! Cigaretter o annat skit (som DU självklart inte nyttjar, renlevnadsmänniska som du är, kostar också kostar samhället massor) kan man överleva utan, men mat måste man ha. Man ska alltså sluta med sitt "gift" samtidigt som man behöver det för att överleva. Och hjälpen i samhället för att klara det är obefintlig.

    Egentligen vet jag inte varför jag slösar energi på dig? Du lär ändå aldrig förstå... du vill inte förstå.
    Går fel tillväga med vad? Det är inte mitt ansvar att få folk att leva lite nyttigare.

    Jag är verkligen ingen renlevnadsmänniska förresten, och har lidit av ångest och depressioner, och var till och med lite överviktig ett tag. Men jag tar ansvar för mina egna handlingar - och säger INTE att jag drabbats av en ämnesomsättningssjukdom, fastnat i ett beroende eller blivit ilurad dolt socker... DET, min vän, är skillnaden på mig och de flesta i den här tråden.
  • Anonym (Yvo)
    Anonym (Rationell) skrev 2016-06-16 08:08:58 följande:

    Går fel tillväga med vad? Det är inte mitt ansvar att få folk att leva lite nyttigare.

    Jag är verkligen ingen renlevnadsmänniska förresten, och har lidit av ångest och depressioner, och var till och med lite överviktig ett tag. Men jag tar ansvar för mina egna handlingar - och säger INTE att jag drabbats av en ämnesomsättningssjukdom, fastnat i ett beroende eller blivit ilurad dolt socker... DET, min vän, är skillnaden på mig och de flesta i den här tråden.


    Ingen idé att diskutera mer. Du vänder på allt man skriver och sprider negativ energi.
  • Anonym (Rationell)
    Anonym (Yvo) skrev 2016-06-16 08:49:28 följande:
    Ingen idé att diskutera mer. Du vänder på allt man skriver och sprider negativ energi.
    Trist när argumenten tryter. Bättre lycka nästa gång.
  • Anonym (Tjock)
    Anonym (Rationell) skrev 2016-06-16 08:08:58 följande:
    Går fel tillväga med vad? Det är inte mitt ansvar att få folk att leva lite nyttigare.

    Jag är verkligen ingen renlevnadsmänniska förresten, och har lidit av ångest och depressioner, och var till och med lite överviktig ett tag. Men jag tar ansvar för mina egna handlingar - och säger INTE att jag drabbats av en ämnesomsättningssjukdom, fastnat i ett beroende eller blivit ilurad dolt socker... DET, min vän, är skillnaden på mig och de flesta i den här tråden.
    Men det finns ju belägg för att ett sockerberoende inte är struntprat och att det faktiskt ÄR svårt att ta sig ur utan ordentlig hjälp.

    www.kostdoktorn.se/bli-fri-fran-ditt-sockerberoende
  • Anonym (Rationell)
    Anonym (Tjock) skrev 2016-06-18 12:33:45 följande:
    Men det finns ju belägg för att ett sockerberoende inte är struntprat och att det faktiskt ÄR svårt att ta sig ur utan ordentlig hjälp.

    www.kostdoktorn.se/bli-fri-fran-ditt-sockerberoende
    Sockerberoende är i allra hogsta grad ett riktigt fenomen, det har jag aldrig bestridit. 

    Vad vill du säga? Att det är lite svårt att sluta äta godis? Eller att det är 100% omöjligt?
  • Anonym (Man)
    BBWLady skrev 2016-06-14 13:40:30 följande:
    Hon har säkert mer koll på läget när hon rider än vad det kanske verkar som :). Kör på bara :)
    Jag vet inte om hon är medveten om riskerna och anspänningen för mig. Jag får mera intrycket att hon ger sig hän okontrollerat. Men vi kör på ja.... Det blir bara bättre och bättre för henne verkar det som.
  • Anonym (Rt)
    Anonym (efva) skrev 2016-06-06 13:31:45 följande:

    Jag en del övervikt.

    Är kvinna 35 år.

    Känner mig klumpig i sängen. Sen all löshud.

    Hur går ni andra tjocka kvinnor när ni har sex?

    Låter ni mannen ta er bakeifrån fast rumpan är tjock och stor?


    Vi har sex på alla möjliga sätt. Inget är omöjligt med lite fantasi. Hon är underbar vilket kropp hon har
  • Anonym (Rt)

    Hej vi har inga problem med detta

    Min dam är stor men Sexet funkar himmelsk

    Vi har sex i alla möjliga ställningar

    Å vi njuter till fullo

  • Tom Araya
    Anonym (efva) skrev 2016-06-07 14:42:53 följande:

    Nu var det ju hundra år sedan jag hade sex men kan låren vara ivägen när man rider?


    Ja, det kan de, men inte nödvändigtvis.
    Anonym (efva) skrev 2016-06-07 15:18:36 följande:

    Var träffar man män?

    Gillar inte krogen känner mig liksom inte hemma där.


    Här och var...
  • KimLinnefeldt
    Anonym (efva) skrev 2016-06-06 16:03:16 följande:

    Nä var träffar man bra män?

    Hur kommer man över det som hände på jobbet?

    Hur går man vidare?

    Hur vågar man ha sex igen? Vad bör man tänka på?


    Att få kommentarer om sin kropp låter som sexuella trakasserier, vilket är förbjudet enligt lag. Ett råd kan vara att genast skriva ett brev/mejl till den som gjort ett övertramp, tala om att du absolut inte vill höra något sådant igen, och att du kommer att anmäla honom om det sker igen. Spara en kopia av brevet. Om han fortsätter, prata med chefen/facket/DO.
  • Anonym (Fyllig kvinna)

    Men på riktigt vilken låg nivå i denna tråd på vissa!

    min man och jag har varit ihop i 33 år, kåta som fan (49 år) visst ser vi skillnad i vighet mot när vi var yngre. jag har alltid varit överviktig ibland mer och ibland bara mullig. Idag är jag för överviktig 110 kg till mina ynka 158 men under allt lull lull finns ett sexigt kåtmånster som min man njuter av och med till fullo.
    sxigheten ligger nog mer i hur du tillvaratar din lust och njutning.
    klart min rumpa är för stor men både jag och min man tänder och njuter av doggystyle och inte tänker jag på hur den ser ut då! Jag njuter mer av att han säger gu vad skön du är och vad du putar, jag blir så kåt?

    släpp loss, släck lampan om det känns bättre! Slappna av och njut av sexet med din man.

Svar på tråden tjock och sex?