• Äldre 26 Jan 21:50
    3580 visningar
    10 svar
    10
    3580

    Min dotter mobbas

    Hej!

    Jag har en dotter på 9 år snart 10 år. En dag när jag slutade tidigare från jobbet. Då min dotter kommer hem gråtandes.

    Jag frågar henne vad som hänt.

    Då säger hon att det är några tjejer i hennes klass som slagit henne. Sparkat på henne och kallat öknamn.

    Det har kallat henne för tex: Jävla fitta. Du borde dö. Ingen gillar dig. Du bör skjuta dig själv i ansiktet.

    Jag blev jättearg.

    Jag visste nummert till dessa två tjejernas föräldrar.

    Jag ringer den ena mamman och hon tar det på allvar. Hon blir också skit förbannad och hon skulle ta ett snack med barnet.

    Fast när jag ringer den andra tjejens mamma så svarar hon annorlunda.

    Hon säger så här: "När min dotter är i skolan så bryr jag mig INTE om vad hon gör mot din dotter. Om du inte vill att hon ska bli ledsen är det du som får flytta din dotter"

    Jag blev rent ut sagt ännu mer ilsken.

    Jag ringde till rektorn och berättade vad dessa två ungar gjort och att min dotter är skit ledsen och att vi behöver er hjälp för att stoppa detta.

    Rektorn tog det på allvar och sa så här: "okej! Detta har inte vi sett tidigare men vi ska hålla extra koll på vad dom hittar på och blir det värre får du ringa igen så får vi ta ett möte tillsamans"

    Nästa dag gick min dotter till skolan. Jag väntade tills hon kom hem för att se hur det gått.

    När hon kom hem så grät hon igen. Då hade ungarna puttat ner henne för en brant trappa. Som tur var så bröt hon inget.

    Jag ringde till rektorn igen. Han säger att vi måste ha ett möte. Det blir du, Jag, din dotter och tjejerna som mobbar och deras föräldrar.

    Nu har den ena mamman ringt mig och frågat vad fan jag höll på med. Hon tänkte inte komma på det mötet. Hon var väldigt otrevlig mot mig.

    Är detta ett frisk beteende?

    Vad ska jag göra? För antagligen kommer hon inte på mötet och då kommer mitt barn fortsättas att bli mobbad.

    Ska man ens fundera på att byta skola?

    Snälla hjälp mig!

  • Svar på tråden Min dotter mobbas
  • Äldre 26 Jan 21:54
    #1

    Ja men då vet du varifrån beteendet kommer ifrån. Följ med till skolan, var med en dag, se hur det går. Annars skulle jag fanimig ringa på hos den där föräldern och prata ansikte mot ansikte. Vad är felet på dom?!?

  • Äldre 26 Jan 21:59
    #2

    Hade mitt barn blivit knuffat nerför en trappa(!!!) hade jag polisanmält de som gjort det. Utan minsta tvekan. Det är barn, men barn som håller på såhär behöver hjälp, där kommer soc in i bilden. Polisen gör naturligtvis ingen utredning, men det skickar en tydlig signal till tjejerna (och deras föräldrar) att de är ute på jävligt tunn is.

    Skolan ska förresten också skriva en rapport och utreda vad som hänt när någon blir knuffas nerför en trappa. Gjorde sig dottern illa? Finns det märken? I så fall, ta henne till läkaren i morgon och få det dokumenterat.

    Jävla jävla ungar!!!

    Krama dottern från mig, och hälsa att hon är BRA!

    Och kram till dig som tar tag i problemet!

  • Mikael­ayasar
    Äldre 26 Jan 22:05
    #3

    Jag förstår din frustration till 100%. Man ser också vartifrån beteendet på ena jävla ungen kommer ifrån. Hennes mamma måste ha någon form av diagnos. Såsom personen ovanför skrivit, har dottern din ont eller märken då ska du ta henne till VC och gör en anmälan. NEJ, din dotter ska inte behöva byta skola! Gör du det så triggar du de där tjejerna ännu mer. De lär hitta ett nytt offer inom en dag eller två. Ge inte upp! Heja er!

  • Äldre 26 Jan 22:25
    #4
    Dumbledore skrev 2017-01-26 21:59:24 följande:

    Hade mitt barn blivit knuffat nerför en trappa(!!!) hade jag polisanmält de som gjort det. Utan minsta tvekan. Det är barn, men barn som håller på såhär behöver hjälp, där kommer soc in i bilden. Polisen gör naturligtvis ingen utredning, men det skickar en tydlig signal till tjejerna (och deras föräldrar) att de är ute på jävligt tunn is.

    Skolan ska förresten också skriva en rapport och utreda vad som hänt när någon blir knuffas nerför en trappa. Gjorde sig dottern illa? Finns det märken? I så fall, ta henne till läkaren i morgon och få det dokumenterat.

    Jävla jävla ungar!!!

    Krama dottern från mig, och hälsa att hon är BRA!

    Och kram till dig som tar tag i problemet!


    +1
  • Äldre 26 Jan 22:25
    #5

    Tycker du ska polisanmäla detta. Det är misshandel. Jävla vidrigt!! Stackars din lilla flicka.

  • Äldre 27 Jan 11:26
    #6

    Håller med de andra. Fysiskt våld är inte mobbning, .Det är misshandel och SKA anmälas.

    Föräldrar som säger så som ena mamman sagt borde automatiskt bli av med vårdnaden för sina barn. Fy fan vilken olämplig och värdelös förälder man är om man tycker det är okej. Men förmodligen sitter väl hennes lilla flicka hemma och gråter och med stora tåriga ögon säger att hon skulle aaaaldrig.........

  • Äldre 27 Jan 15:29
    #7

    anmäl det.

  • Äldre 31 Jan 21:10
    #8

    Jag håller med om ovanstående svar. Men jag skulle också vilja säga att om det fortsätter hade jag flyttat min dotter. Det säger jag därför att vi gjorde INTE det med vår dotter och kämpade istället med skola och föräldrar. Ibland blev det bättre ett tag men sen kom det igen. Vi tyckte inte att det var vi som skulle flytta vår dotter när de gjorde fel men efter flera år av denna negativa och destruktiva behandling blev vår 13 åriga dotter mer och mer deprimerad. Hon får nu gå på medicin och är suicidal. Det jag ångrar mest är att vi inte flyttade henne när tid var. Hoppas att allt ordnar sig för er och polisanmäl. När barnet är minderårigt blir det en orosanmälan till socialen och då kolar de även hennes familjeförhållanden....Hon har det nog inte så bra hemma heller med en sådan mamma...

  • Äldre 13 Feb 14:36
    #9

    Hur har det gått ts?

  • Äldre 18 Feb 22:45
    #10
    Lilltå skrev 2017-02-13 14:36:38 följande:

    Hur har det gått ts?


    Vi fick byta skola på min dotter. Hon mår bättre nu
Svar på tråden Min dotter mobbas