• Anonym (Tills­ammans med kvinnl­ig Polis)
    Äldre 19 Apr 22:06
    12141 visningar
    21 svar
    21
    12141

    Flickvän är Polis, Kommer hon förändras som person?

    Jag och min flickvän har nu varit tillsammans cirka 1år och hon är relativt nybliven Polis. Vi båda är unga mellan 22-24 år gamla. Jag har inget emot Poliser utan tvärtom, vill själv bli polis, Hon blev Polis rätt nyligen (1månad) och det har inte varit några konstigheter ännu i vårat förhållande. Men jag vet också att Poliser kan förändras och bli mycket mer "Seriösa" som personer och jag är rädd att hennes yrke kan påverka henne och vårt förhållande väldigt mycket!

    Ni som är Poliser eller i ett förhållande med en Polis, har ni själva märkt förändring i förhållandet? Har det haft negativa eller positiva märken?

    Älskar henne så sjukt mycket och hon är rätt sexig i uniformen ;) Haha

  • Svar på tråden Flickvän är Polis, Kommer hon förändras som person?
  • Anonym (Björk­)
    Mon 22 Apr 2019 02:42
    #11

    Dejtar kvinnliga poliser snubbar som jobbar med något annat.

  • Anonym (Björk­)
    Mon 9 Sep 2019 12:39
    #12

    Varför skulle hon förändras? 

  • Anonym (polis­)
    Mon 9 Sep 2019 14:39
    #13

    Alla förändras med tiden. Väldigt vanligt bland nya poliser är att de helt "går in i yrkesrollen". De lever, äter och andas polis. Vill bara prata polis hela tiden. Eftersom poliser jobbar tight ihop och upplever annorlunda saker tillsammans kan man komma närmare sina kollegor än sin partner på ett sätt, iaf o man jobbar mycket ihop. Kombinerat med att skiftjobb, att man kanske är ledig mitt i veckan gör att poliser ofta umgås med poliser. De förstår en och är lediga när man själv är ledig. 

    Så känn dig inte utanför om din tjej bara vill prata polis, umgås mest med poliser och fikar med manliga kollegor när du är på jobbet. Det bara är så. Det blir bättre med tiden, efter några år så brukar beteendet mattas av i takt med att polisyrket bara blir ett "vanligt jobb".

  • Anonym (Omstä­llning­)
    Tue 5 Apr 2022 22:34
    #14
    Anonym (polis) skrev 2019-09-09 14:39:13 följande:

    Så känn dig inte utanför om din tjej bara vill prata polis, umgås mest med poliser och fikar med manliga kollegor när du är på jobbet. Det bara är så. Det blir bättre med tiden, efter några år så brukar beteendet mattas av i takt med att polisyrket bara blir ett "vanligt jobb".


    Är det en omställning i början 
  • Anonym (Potat­is)
    Tue 5 Apr 2022 23:24
    #15

    Det beror ju på var och hur hon jobbar. 

    Vissa poliser får se väldigt mycket avigsidor. De känner nästan alltid att de jobbar i motvind. De oroar sig för saker andra inte riktigt reflekterar över. 

    Jag har umgåtts mycket med poliser eftersom närstående är/har varit polis. Jämfört med bekanta i andra branscher är de cyniska, samhällskritiska, rasistiska och väldigt kontrollerande gällande nära och kära. Ur många aspekter kan jag förstå hur det kommer sig, men jag har ändå valt att inte umgås med poliser i grupp sedan ett par år. 


    Detta gäller storstadspoliser.

  • Anonym (Snut)
    Wed 6 Apr 2022 19:21
    #16

    Gammal tråd, men fly fältet. Träffa inte en snut. 

  • Anonym (D)
    Wed 6 Apr 2022 19:26
    #17

    Var tillsammans med en som blev polis och vårt förhållande förändrades. Han var en väldigt snäll person men hans yrke förändrade han. Efter en tid, några år, började han prata nedsättande om ex berusade personer, kvinnor som blev misshandlade osv. Jag lämnade han. Jag är rätt övertygad om att han inte alls är bra på sitt jobb pga hur han pratade om människor i kris.

  • startc­olan21­11
    Sat 13 Aug 2022 20:28
    #18
    Anonym (Kvinnlig polis) skrev 2017-04-19 22:32:56 följande:

    Hej!

    Jag har jobbat som polis och det kan ligga något i det du säger.

    Jag var tillsammans med en kille som varken tyckte bu eller bä om poliser. Ibland var de bra och ibland mindre bra. Hur som helst, när jag talade om för honom att jag blivit antagen så trodde han att jag skojade med honom och sa flera gånger att jag kommer att hoppa av när som helst då det inte är så kul som det låter.

    Jag fortsatte utbildningen, blev klar och började jobba. Jag pratade endast om lagen, regler och samhället.(enligt mitt ex, vänner och familj) Jag hade inget annat jag ville prata om utom samhället osv... Jag blev "jobbigare" genom att säga åt folk i min omgivning när de exemplevis laddade ner filmer eller drack en öl för mycket.

    Jag började inse att folk inte tyckte att det var så roligt att umgås med mig längre. Sakta men säkert slutade mina vänner att höra av sig. De kom på ursäkter hela tiden då jag ville ses. Förhållandet med mitt ex tog stryk. Dels för att jag förändrades som person och att vi nästan aldrig sågs pga arbetstimmarna.

    Sen kom frågan, vill du satsa på din karriär eller bilda familj med mig? Aldrig i livet tänkte jag. Jag har inte jobbat som polis länge alls och jag ÄLSKAR mitt jobb! (Det har alltid varit mitt drömjobb)

    Idag är jag 38 år gammal, singel och inga barn. Jag jobbar inte som polis längre utan som förskolelärare.

    Rådet jag kan ge är att man helst träffar personen när han/hon är färdigutbildad så det inte sker någon jobbig förändring längre fram. Spelar egentligen ingen roll vad det är för yrke!


    Ångrar du dig att du inte skaffade familj?
  • Anonym (Det gör jag inte om)
    Sat 13 Aug 2022 21:35
    #19

    Jag var ihop med en polis. Han lämnade mig för en annan polis. (Som de alltid gör, vilket jag visste, men jag trodde på något naivt sätt att det inte skulle hända oss). 

    han mådde/mår väldigt dåligt av sitt jobb. Han är bra på det han gör men det han gör är inte bra för honom. Inga fritidsintressen utan allt var, som någon skrev ovan, att han andades polis. Det var hela identiteten. Det är jobbigt att leva med en polis. arbetstider, att bli igenkänd på stan, att de vill bearbeta trauman med en som man aldrig kommer till 100 procent känna igen sig i. Jag rekommenderar ingen som inte själv är polis att bli ihop med en polis och det var första och sista gången för min del. 

  • Anonym (Kanju­hafel)
    Sat 13 Aug 2022 21:44
    #20

    Skulle aldrig dejta en polis. Tror det till stor del är knepiga människor med maktbegär som väljer yrket. 

  • Anonym (Spank­er)
    Sun 14 Aug 2022 07:03
    #21

    Nya sensationer har du att se fram emot.
    Handklovar, batong...
    Om du är ok med att bli dominerad av henne... wow Flört

Svar på tråden Flickvän är Polis, Kommer hon förändras som person?