• Äldre 20 Apr 14:59
    47207 visningar
    8 svar
    8
    47207

    Minipillret Vinelle

    Fick dessa minipiller urskrivna till mig igår av barnmorskan. Är det någon som använder dessa och har ni fått några biverkningar?


    Linnea Karlsson
  • Svar på tråden Minipillret Vinelle
  • Äldre 20 Apr 23:03
    #1

    Jag använder dessa, den tydligaste biverkningen som jag har märkt är att min mens nästan uteblivit helt! (dock var mensen som vanligt i början, sedan blev det mer och mer sällan)

    Har använt Vinelle i ca 5 månader.

  • Äldre 2 Oct 11:27
    #2

    Hej, jag har ätit vinelle minipiller mer än ett halvår, och har inte fått mens en enda gång förutom en gång. Det enda biverkningen ja har är att få ont i huvudet och har ont i huvudet konstant, dock så vet jag inte att är det pga pillrena eller migrän. Är 14år och fyller 15år om några månader. Ska nog ta och byta till p-piller för att man ska ta minipiller i samma tidpunkt varje dag och är inte så bra på det. P-piller har ett bättre skydd mot graviditet för om man glömmer och ta minipillren i samma tidpunkt så är risken stor att bli gravid om man har samlag.Det behöver man inte ta om man äter p-piller.


    Hej
  • Anonym (Jessi­ca)
    Äldre 2 Oct 11:51
    #3
    AlexandraKullin skrev 2017-10-02 11:27:00 följande:

    Hej, jag har ätit vinelle minipiller mer än ett halvår, och har inte fått mens en enda gång förutom en gång. Det enda biverkningen ja har är att få ont i huvudet och har ont i huvudet konstant, dock så vet jag inte att är det pga pillrena eller migrän. Är 14år och fyller 15år om några månader. Ska nog ta och byta till p-piller för att man ska ta minipiller i samma tidpunkt varje dag och är inte så bra på det. P-piller har ett bättre skydd mot graviditet för om man glömmer och ta minipillren i samma tidpunkt så är risken stor att bli gravid om man har samlag.Det behöver man inte ta om man äter p-piller.


    Vinelle är inte riktigt samma som minipiller.

    Man måste inte ta dem vid samma tidpunkt varje dag, utan man kan bli upp till 12 timmar "försenad" och de skyddar fortfarande...
  • Äldre 8 Nov 20:53
    #4

    Jag har använt vinelle i en månad nu bästa preventivmedelt jag någonsin använt. INGA biverkningar! Blödde i 2 veckor i början bara nu inga bekymmer alls ????

  • Äldre 8 Jun 08:34
    #5

    Hej . Har ätit Vinelle sedan 14 mars. Har krånglat med p-piller, kopparspiral, hormonspiral, nuva ring, och p spruta... 

    Första två veckorna med vinelle så var jag blödningsfri. Men sedan kom små blödningar krypandes hela tiden... Jag kan ha små blödningar 3 ½ veckor... och sedan ingen blödning alls ca 1 vecka och sen blöder jag igen, Verkar som att mens perioden blivit helt tvärtom !! xD Det är ju meningen att ha mens 1 vecka ca och blödningsfri resten... 


    Jag mår ju bäst utan preventivmedel, Tog p-spruta 19 April-17, men den gjorde så att jag fick världens pms, ingen sexlust eller någonting, små blödningar även där. Tog bara en spruta också, eftersom det vart så extremt allting.. Vi klarade oss ifrån graviditet i 9 månader sen blev man oönskat gravid där i Januari -18, fick positivt gravtest den 22 februari. Var i vecka 6 när abort gjordes den 1 mars. 

    Tänkte jag skulle käka upp vinelle de 3 månader jag har kvar, har jag inte blivit av med små blödningarna då, ja då vet jag inte hur man ska göra......

  • Anonym (Blode­t)
    Äldre 25 Jun 11:50
    #6

    Hejsan. Vet inte hur gammal denna tråden är eller om någon är aktiv än.

    Men jag käkade vinelle i 5 månader. Ganska så exakt. BM sa att oftast försvinner mensen helt av dessa. Jag blev överlycklig eftersom alla preventivmedel jag använt har jag haft konstant mens med. P-spruta, p-stav, andra piller, m.m.

    Men helt ärligt. Jag slutade med dom, för det blev som med alla andra. Jag blödde konstant. Mens i 10-12 dagar, för att sedan ha mens uppehåll i 2 dagar, för att sedan få mens igen i 10-12 dagar. Så höll det på i 5 månader. Humöret blev kaos, jag blev kaos, o det var nära sambon o jag gick skilda vägar. Trött som en gnu konstant, antagligen pga järnbrist.

    Därför slutade jag med dom.

    Eftersom jag blödde precis hela tiden så har jag ingen aning om det blev en pillermens eller vad det kan varit, men jag slutade mitt i en kart mitt i en blödning.

    Blödde ca 4 dagar efter o ni kan ana vilken lättnad det varit när den försvann. Vilken känsla. Vi har sagt att blir jag gravid så är det mer än välkommet, men vi kör med avbryta-i-tid-taktiken.

    Ska faktiskt ta ett test nu i morgon hitta för att ingen mens dykt upp än.

  • Anonym (?)
    Äldre 30 Dec 19:52
    #7
    Anonym (Blodet) skrev 2018-06-25 11:50:53 följande:

    Hejsan. Vet inte hur gammal denna tråden är eller om någon är aktiv än.

    Men jag käkade vinelle i 5 månader. Ganska så exakt. BM sa att oftast försvinner mensen helt av dessa. Jag blev överlycklig eftersom alla preventivmedel jag använt har jag haft konstant mens med. P-spruta, p-stav, andra piller, m.m.

    Men helt ärligt. Jag slutade med dom, för det blev som med alla andra. Jag blödde konstant. Mens i 10-12 dagar, för att sedan ha mens uppehåll i 2 dagar, för att sedan få mens igen i 10-12 dagar. Så höll det på i 5 månader. Humöret blev kaos, jag blev kaos, o det var nära sambon o jag gick skilda vägar. Trött som en gnu konstant, antagligen pga järnbrist.

    Därför slutade jag med dom.

    Eftersom jag blödde precis hela tiden så har jag ingen aning om det blev en pillermens eller vad det kan varit, men jag slutade mitt i en kart mitt i en blödning.

    Blödde ca 4 dagar efter o ni kan ana vilken lättnad det varit när den försvann. Vilken känsla. Vi har sagt att blir jag gravid så är det mer än välkommet, men vi kör med avbryta-i-tid-taktiken.

    Ska faktiskt ta ett test nu i morgon hitta för att ingen mens dykt upp än.


    Hej , hur gick det för dig?

    Jag började använda vinelle för 2 veckor sedan. Humöret är inget vidare. Jag kan vara hur glad sol helst och skrika på alla minuten efter. Vi håller på att separera. Det gjorde vår jul med.

    Så egentligen undrar jag om det blir bättre med tiden ? Är det bara o början så här ? eller bäst om jag slutar med de med en gång?
  • Thu 1 Dec 2022 18:05
    #8
    +1
    Cerazette/Vinelle - https://onlinecheappills.com/cerazettese.html dom fungerade väldigt bra måste jag säga! hade bara lite mens 1gång per 6 månader (åt dom i 4 år). Hade inga biverkningar, blev aldrig gravid, gick ej upp i vikt, inga finnar....dom va underbara
Svar på tråden Minipillret Vinelle