• hejjhoppp

    Gravidskräck!

    Jag har väldigt oregelbunden mens (mellan 30 och 60 dagar, men oftast 45+ och råkade ha oskyddat sex på min tjugonde mensdag (exakt två veckor sedan sen nu). Jag tog inget dagen efter piller då jag tänkte att sannolikheten att jag skulle ha blivit gravid är så pass liten. Men nu ångrar jag mig starkt! Igår vaknade jag upp med världens illamående, fick panik för att jag antog att det kan vara symptom på att jag är gravid, sprang och köpte ett clearblue gravtest med tidig detektion som jag testade med morgonurinen idag. Inget illamående idag kan jag tillägga förutom min oro då.. 

    Mitt förnuft säger att det västa som kan hända är att jag får göra abort (alldeles för tidigt för mig att skaffa barn) men det är självklart inget man vill genomgå... Har tid hos umo om en vecka så ska göra ett till gravtest då men vill gärna veta så snabbt som möjligt. 

    Bifogar bild på resultatet som ni gärna får hjälpa mig att tyda... Ser ett väldigt svagt streck? Det var så svagt att jag inte kunde tyda färg men ett streck är ett streck=gravid?

    Allt ifrån råd till lugnande ord välkomnas!
    Orolig
  • Svar på tråden Gravidskräck!
  • Jejje93

    Köp ett med veckoindikator .. 
    Så ser du till 100% 
    Men det ser positivt ut tyvärr.
    Jag har också oregelbunden mens. Har mens en gång per år, ibland 2 gånger. 
    Blev gravid och är i 11 veckan, oskyddat sex men trodde verkligen inte jag kunde bli med barn. <3 

  • Anonym (Sandy)

    Ser ett svagt svagt streck men det kan också vara ett spökstreck. Köp ett digitalt där det står det klart och tydligt ?gravid? eller ?inte gravid?. Hur gammal är du?

  • hejjhoppp

    Är ett digitalt mer tillförlitligt? Om jag gör det på måndag har det gått 18 dagar sedan samlaget (allt jag har att gå på eftersom min mens är så oregelbunden), är det för tidigt för att få ett tillförlitligt resultat?

  • Anonym (ja)
    hejjhoppp skrev 2018-06-21 17:44:43 följande:

    Är ett digitalt mer tillförlitligt? Om jag gör det på måndag har det gått 18 dagar sedan samlaget (allt jag har att gå på eftersom min mens är så oregelbunden), är det för tidigt för att få ett tillförlitligt resultat?


    Ja det är såklart att ett digitalt är mer tillförlitligt. Då slipper du fundera på om du ser ett streck eller inte. 
  • Anonym (ja)
    hejjhoppp skrev 2018-06-21 17:44:43 följande:

    Är ett digitalt mer tillförlitligt? Om jag gör det på måndag har det gått 18 dagar sedan samlaget (allt jag har att gå på eftersom min mens är så oregelbunden), är det för tidigt för att få ett tillförlitligt resultat?


    Hur gamma är du? 
  • Jejje93

    Om det var över 2 veckor sedan befruktning är du i graviditetsvecka 4 och då gör nog clearblue utslag med morgonurin. :)

  • Anonym (Tina)

    Jag tror att det där är negativt. Clearblue ger ofta sånna där streck när det är negativt. Försök du att slappna av och gör ett nytt test om nån vecka om mensen inte dyker upp. Och testa dig för könssjukdomar om killen var en ny bekantskap! ;) lycka till!

Svar på tråden Gravidskräck!