• Äldre 3 Aug 14:24
    4016 visningar
    12 svar
    12
    4016

    Hur tidigt fick ni symptom

    Hej!

    Nu har jag känt av flera olika symptom. Vet ej om det bara är i mitt huvud eller om det finns något där i. Idag är jag i bim-3 och funderar på att köpa ett tidigt grav test. Kanske är onödigt men jag spricker av nyfikenhet.

    Så mina symptom för mig har varit: Halsbränna/magkatarr, uppblåst mage, humöret har gått hejvildt från att skrika åt folk att hålla truten till att storböla (pms?), är trött konstant (vet ej om det är endast är pga värmen :/), blivit så hungrig på senaste tiden, svettas som en gris och stinker mer än vanligt (kanske också värmen?), börjat få som lite "mensvärk" i magen och ibland i ryggen, går på toa mer än vanligt, mer flytningar så behöver använda trosskydd.

    Alla symptom står på ungefär i den ordningen de kom. De tidigaste började ca äl+4. Vill gärna höra vad ni tycker, om ni har liknande, har eller ska plussa nu snart.Jätte nyfiken :)

  • Svar på tråden Hur tidigt fick ni symptom
  • Äldre 4 Aug 22:16
    #1

    hej, 

    jag vet inte om det är möjligt men redan någon dag efter själva mysandet ;) så började brösten att ömma, vet inte om det ens är möjligt? kanske bara var i mitt huvud.. men är fortfarande väldigt ny i denna graviditet, vet inte ens hur långt gången jag är. 

    hur långt är du? 

  • Äldre 4 Aug 22:29
    #2
    nadie2019 skrev 2018-08-04 22:16:41 följande:

    hej, 

    jag vet inte om det är möjligt men redan någon dag efter själva mysandet ;) så började brösten att ömma, vet inte om det ens är möjligt? kanske bara var i mitt huvud.. men är fortfarande väldigt ny i denna graviditet, vet inte ens hur långt gången jag är. 

    hur långt är du? 


    Jag är på bim-2 idag. testade mig igår med ett tidigt test men tror jag tog det för sent på dagen. Vet ej om jag inbillar mig att jag ser lite av ett streck där men ska testa mig på måndag (bim).

    När är/va din bim?
  • Äldre 4 Aug 22:34
    #3

    har du en bild? kan ju se om det finns något :) 

    testade BM + 2, och det var positivt. Har dock oregelbunden mens så vet inte? kan vara från förra månaden men då ska jag vara i månad 6 och för 1,5 veckor sedan testade jag med gravtest och då var det negativt. 

  • Äldre 4 Aug 22:35
    #4

    menad vecka 6, inte månad 6. 

  • Äldre 4 Aug 23:39
    #5
    nadie2019 skrev 2018-08-04 22:34:33 följande:

    har du en bild? kan ju se om det finns något :) 

    testade BM + 2, och det var positivt. Har dock oregelbunden mens så vet inte? kan vara från förra månaden men då ska jag vara i månad 6 och för 1,5 veckor sedan testade jag med gravtest och då var det negativt. 


    tog inte bild men ska göra ett nytt test så kan visa vad de säger. Jag håller tummarna Drömmer
  • Äldre 5 Aug 08:52
    #6
    stockholmtjej skrev 2018-08-04 23:39:15 följande:
    tog inte bild men ska göra ett nytt test så kan visa vad de säger. Jag håller tummarna Drömmer
    Håller tummarna för dig också :) 
  • Äldre 5 Aug 09:39
    #7

    Mina tidiga symtom (gravid två gånger) är avsaknad av symtom innan bim. :) De gånger jag känner mig sötsugen och svullen och sur har mensen kommit.

  • Äldre 6 Aug 09:18
    #8

    Graviditet nr 1 (abort): fick symptom i princip DIREKT. Trodde knappt det var möjligt. Kände mig febrig, trött, otroligt ont i brösten, varm i ansiktet. 


    Graviditet nr 2: Är i vecka 6 nu och har inte känt av särskilt mycket. Är öm i brösten och har tydliga ådror på bröstkorgen och ner mot brösten, men det har jag haft även vid mens. Lite mensvärk då och då och mer flytningar (känns det som iaf). 


     


    Med andra ord, kände av symptom mycket mer tydligt vid graviditet nummer ett! 

  • Äldre 6 Aug 22:02
    #9
    dreamdancer skrev 2018-08-06 09:18:10 följande:

    Graviditet nr 1 (abort): fick symptom i princip DIREKT. Trodde knappt det var möjligt. Kände mig febrig, trött, otroligt ont i brösten, varm i ansiktet. 

    Graviditet nr 2: Är i vecka 6 nu och har inte känt av särskilt mycket. Är öm i brösten och har tydliga ådror på bröstkorgen och ner mot brösten, men det har jag haft även vid mens. Lite mensvärk då och då och mer flytningar (känns det som iaf). 

     

    Med andra ord, kände av symptom mycket mer tydligt vid graviditet nummer ett! 


    Måste fråga, hur har du räknat ut att du är i v. 6? Försöker räkna ut och fattar aldrig hur man ska räkna. Vet ju när vi fick till det, dvs 20 juli. Men vilken vecka och BF?

    Hade också sådär extremt starka symptom, är det ens möjligt? Nu har jag ont i magen ibland och ömma bröst. Har du också magont?
  • Äldre 7 Aug 08:26
    #10

    jag fick det ganska direkt, halsbränna samt täppt näsa och somnade i soffan flera kvällar kanske vid 8-9 på kvällen. Tyckte det var konstigt men trodde vi inte lyckades att pricka in äl. Jag tog test efter det runt ÄL+11 neg och 2 dagar senare var den positiv... Men kände min första graviditet väldigt tidigt också.

  • Äldre 7 Aug 08:29
    #11
    nadie2019 skrev 2018-08-06 22:02:57 följande:
    Måste fråga, hur har du räknat ut att du är i v. 6? Försöker räkna ut och fattar aldrig hur man ska räkna. Vet ju när vi fick till det, dvs 20 juli. Men vilken vecka och BF?

    Hade också sådär extremt starka symptom, är det ens möjligt? Nu har jag ont i magen ibland och ömma bröst. Har du också magont?
    eklaste är om du kollar på BF datum (brukar kolla po engelska - due date / conception date) och så fårdu fram datum när du är beräknad, så får du sätta mens så att det säger samma sak med BF.

    Jag vet aldrig när jag haft mens men vet när barnet blev till, gjorde så med nr1 också och stämde senare med UL.
  • Äldre 7 Aug 08:32
    #12
    nadie2019 skrev 2018-08-06 22:02:57 följande:

    Måste fråga, hur har du räknat ut att du är i v. 6? Försöker räkna ut och fattar aldrig hur man ska räkna. Vet ju när vi fick till det, dvs 20 juli. Men vilken vecka och BF?

    Hade också sådär extremt starka symptom, är det ens möjligt? Nu har jag ont i magen ibland och ömma bröst. Har du också magont?


    Din graviditet räknas från första dagen av din sista mens. Alltså behöver du inte veta ägglossning, när sexet skedde osv alls.
Svar på tråden Hur tidigt fick ni symptom