• Nyckelpigan03

    Hjälp, är jag gravid?

    Hej, jag är en femtonårig tjej som har haft mens i drygt 2 år. Den har varit hyfsat regelbunden de senaste månaderna, men nu är den nästan en vecka sen. Jag hade något som kan ha varit en mellanblödning för ett tag sen, en liten blodklump bara. Men kan kanske också ha varit tecken på graviditet, en så kallad nidblödning? För snart tre veckor sen var jag med en kille. Vi hade inte samlag, men möjligtvis kan jag ha fått lite av hans försats i mig via hans fingrar. Jag är nu orolig för att jag kan vara gravid. Detta var sista dagen av min mens, och borde haft ägglossning strax efter (har en rätt kort cykel). Jag har ingen ungdomsmottagning nära, och inte heller någon jag vågar prata om detta med. Jag har googlat (vilket jag vet är dumt) symptom för graviditet och vissa stämmer men inte många. Min senaste mens började för nästan en månad sen. Snälla hjälp. Jag har typ panik, vill verkligen inte att någon ska få reda på detta då jag inte borde varit med killen till att börja med. Har inte heller möjlighet att göra graviditetstest. Hur stor är risken att jag är gravid?

  • Svar på tråden Hjälp, är jag gravid?
  • Nyckelpigan03
    Anonym (-) skrev 2018-08-03 21:51:35 följande:

    Ja det kan vara så! Men det låter alldeles för långsökt om du bara runkat av honom. Det vore en grej om han kommit i din hand och sedan att du pullat dig själv, då finns det risk att det blivit något. 


    Ja, när man tänker på det så verkar det ju inte som att risken är stor. Men har hänt så mkt sen dess, och kommer inte ihåg exakt vad vi gjorde och inte gjorde, så blev orolig. Men borde försöka lugna ner mig så jag förhoppningsvis får min mens:)
  • Anonym (-)
    Nyckelpigan03 skrev 2018-08-03 21:55:37 följande:
    Ja, när man tänker på det så verkar det ju inte som att risken är stor. Men har hänt så mkt sen dess, och kommer inte ihåg exakt vad vi gjorde och inte gjorde, så blev orolig. Men borde försöka lugna ner mig så jag förhoppningsvis får min mens:)
    Men det är såklart att man blir orolig när man inte vet sånt där! 
    Din mens kommer nog snart, om inte, så kommer den sannolikt nästa månad :) 

    Lycka till!
  • Anonym (a)

    Jag tror inte heller det är nån fara. Min superregelbundna mens hoppade över en månad en gång. Gissa om jag var nojig! Alla tester blev negativa dock och mensen kom skamset en månad sen. 
    Du kan inte beställa ett test då? Typ på Apotea eller liknande ställe. 
    Dom har ju massa annat så du kan ju säga till din mamma att du ska beställa lite vitaminer/schampoo/deo eller vad som helst ifall hon undrar över lådan. 

  • Nyckelpigan03
    Anonym (a) skrev 2018-08-03 22:08:18 följande:

    Jag tror inte heller det är nån fara. Min superregelbundna mens hoppade över en månad en gång. Gissa om jag var nojig! Alla tester blev negativa dock och mensen kom skamset en månad sen. 

    Du kan inte beställa ett test då? Typ på Apotea eller liknande ställe. 

    Dom har ju massa annat så du kan ju säga till din mamma att du ska beställa lite vitaminer/schampoo/deo eller vad som helst ifall hon undrar över lådan. 


    Blir så lättad när folk skriver att det inte är någon fara! Din idé hade kunnat funka om det inte va så att jag inte brukar beställa hem saker, och sen tror inte jag att mitt kort funkar för köp online:/ Men om min mens inte kommit innan skolstarten ska jag be skolsköterskan om ett test. Hon borde väl ha?
  • Anonym (Rfsu)
    Nyckelpigan03 skrev 2018-08-03 22:27:11 följande:

    Blir så lättad när folk skriver att det inte är någon fara! Din idé hade kunnat funka om det inte va så att jag inte brukar beställa hem saker, och sen tror inte jag att mitt kort funkar för köp online:/ Men om min mens inte kommit innan skolstarten ska jag be skolsköterskan om ett test. Hon borde väl ha?


    Men brukar det inte finnas graviditetstester på Ica, Coop och andra mataffärer?

    Det finns på min lokala butik iaf.
  • Nyckelpigan03
    Anonym (Rfsu) skrev 2018-08-03 22:31:28 följande:

    Men brukar det inte finnas graviditetstester på Ica, Coop och andra mataffärer?

    Det finns på min lokala butik iaf.


    Ajo men bor mitt ute i ingenstans och närmsta samhälle är så litet att alla känner alla. Vilket inte är så bra om man vill hålla saker hemliga:(
  • Anonym (Rfsu)
    Nyckelpigan03 skrev 2018-08-03 22:37:21 följande:

    Ajo men bor mitt ute i ingenstans och närmsta samhälle är så litet att alla känner alla. Vilket inte är så bra om man vill hålla saker hemliga:(


    Ok jag förstår. Du har ingen kompis som du vågar berätta för som kan köpa ett test och sedan komma och hälsa på alt du åker till kompisen, verkar kanske inte lika misstänkt?
  • Nyckelpigan03
    Anonym (Rfsu) skrev 2018-08-03 22:44:27 följande:

    Ok jag förstår. Du har ingen kompis som du vågar berätta för som kan köpa ett test och sedan komma och hälsa på alt du åker till kompisen, verkar kanske inte lika misstänkt?


    Kanske skulle funka... Vet dock inte om jag har någon kompis som jag skulle våga berätta för
  • Anonym (a)
    Nyckelpigan03 skrev 2018-08-03 22:27:11 följande:
    Blir så lättad när folk skriver att det inte är någon fara! Din idé hade kunnat funka om det inte va så att jag inte brukar beställa hem saker, och sen tror inte jag att mitt kort funkar för köp online:/ Men om min mens inte kommit innan skolstarten ska jag be skolsköterskan om ett test. Hon borde väl ha?
    Hade du bott i norra Västerbotten hade du fått ett test av mig så du slipper vänta så länge. Vet hur det är att bo där alla känner alla. Obestämd
  • Nyckelpigan03

    Jag försöker verkligen att inte oroa mig men känns liksom som att det är en alldeles för stor slump att min mens inte kommer, att jag riskerat att få spermier I mig under ägglossning och att jag hade något som liknade en nidblödning två veckor efter det. Känns som att ju mer jag läser, ju sannolikare verkar det att jag faktiskt är gravid. Och sen känns det helt overkligt, liksom hur kan jag ens vara det, jag är ju fortfarande ett barn själv? Hur mycket otur får man ha i livet? Vill bara att allt ska vara över, att min mens ska komma och att jag ska få må bra och njuta av sommaren men nej. Känner mig så ensam och rädd.

    Kan tillägga att jag inte mått illa eller fått några andra tydliga symptom än utebliven mens, men det kanske är förtidigt? Borde vara inne på vecka 4 om jag nu är gravid.

  • Nyckelpigan03

    Det läskigaste är att jag hela tiden påminns om det här, överallt ser jag gravida och bäbisar, träffade en kompis idag som inte hade någon aning om mina problem som började snacka om hur hon verkligen inte ville ha barn just nu men antagligen nån gång i framtiden. Min mamma sa igårkväll att hon ville va minst 50 innan hon blev mormor. Hela tiden händer det och jag måste kämpa mot tårarna varje gång. Vill inte vara gravid. Är rädd för att göra abort men finns ingen annan utväg om det visar sig att mina misstankar är sanna. Vågar inte ens gråta av räka för att någon ska höra mig.

  • Nyckelpigan03

    Måste bara skriva av mig lite till. Har sån grov ångest över det här nu. Om jag är gravid måste jag göra abort, men hur gör jag det utan att mina föräldrar märker? Hur snabbt kan man få tid? Gör det hemskt ont? Jag vet ingenting och det skrämmer livet ur mig. Snälla stöd uppskattas jättemycket.

  • Anonym (a)
    Nyckelpigan03 skrev 2018-08-05 10:05:08 följande:

    Upptadering

    Fick ytterligare en liten liten blödning I morse, vad betyder det?? Har panik


    Förhoppningsvis så är mensen på gång. Hur mår du idag? 
Svar på tråden Hjälp, är jag gravid?