• Anonym (.)

    Vill adoptera bort mitt barn direkt på bb

    Har någon här inne erfarenhet?

  • Svar på tråden Vill adoptera bort mitt barn direkt på bb
  • Anonym (öh)
    Anonym (bbb) skrev 2019-01-08 22:12:24 följande:

    Du kan meddela sociala myndigheter även före förlossning och be dem förbereda för adoptiv-/fosterfamilj men det är risk att de inte riktigt tror på dig då så många ändå ändrar sig.


    men hur kan du uppmuntra ts till detta? hon är inne i en graviditetsutlöst depression just nu och tänker på ett sätt som hon aldrig skulle tänka utan depressionen.
  • Anonym (bbb)
    Anonym (öh) skrev 2019-01-09 09:24:22 följande:
    men hur kan du uppmuntra ts till detta? hon är inne i en graviditetsutlöst depression just nu och tänker på ett sätt som hon aldrig skulle tänka utan depressionen.
    Du läser in något jag inte skrivit eller avsett. TS har gott om tid både innan och efter förlossning att få hjälp att lösa sina känslor runt detta och det har hon redan fått råd runt. Jag svarar på hur sådant praktiskt går till, att svara på det är inte att uppmuntra till det.

    Jag har stött på detta en gång i verkliga livet som sagt, för ett antal år sedan. I det fallet en mamma utan någon psykisk problematik även om hon inte var jätteglad över situationen. Hon åkte hem från bb utan barnet och trodde att allt skulle gå automatiskt. Barnet låg kvar där en månad(!) utan anknytningsperson visade det sig, för att det inte togs på allvar och inget skedde förrän hon själv drog i det. Sådant är inte heller bra.

  • Anonym (styvförälder)

    Men TS är gift eller sambo och även han måste vilja adoptera bort barnet om det ska kunna ske.
    Jag tror inte att TS sambo/man vill det då barnet ju är planerat och dom redan köpt saker.
    TS behöver få hjälp med sin depression och tankar.
    Man får hoppas att TS man/sambo förstår allvaret och hjälper henne.
    Inga snabba beslut om adoption ska tas nu.

  • Anonym (eee)

    Förlåt TS, i denna svåra stund men jag kanske har missförstått: det finns alltså en högst aktiv och närvarande pappa? Är han ok med att adoptera bort? Är han inte det får vä han ta hand om barnet även om du inte vill ha barnet? Man får inte adoptera bort mot en förälders vilja, tror jag väl inte i alla fall. 

    Ni får väl separera, han får ta hand om barnet så att du får chans att ta dig samman och få hjälp efter förlossningen är avklarad. 

  • Zizazi
    Anonym (.) skrev 2019-01-07 18:53:09 följande:
    Pappan då vill han inte ha barnet?
    Han vill ha det, men inte ensam.
    Wat the fuck. Så han vill hellre att sitt barn adopteras bort än att ta det ensam? Okej att en förälder är väck men bägge två?? arma arma barn.
  • Anonym (Har låtit en annan kvinna vara mor)

    Ja jag har gjort det.

    Men då var biologiska fadern gift med adoptivmodern.

    Var mycket genomtänkt och jag ångrar det inte.

    Har sporadisk kontakt och känner mig trygg med det.

    Barnet får veta allt så klart och även träffa mig om hen vill.

    Jag är definitivt för att föda ett barn och låta någon adoptera det eller ha fosterfamilj istället för att döda det i livmodern. Det är min bestämda uppfattning och det står jag för.

  • Anonym (X)
    Anonym (Har låtit en annan kvinna vara mor) skrev 2019-01-17 09:46:38 följande:

    Ja jag har gjort det.

    Men då var biologiska fadern gift med adoptivmodern.

    Var mycket genomtänkt och jag ångrar det inte.

    Har sporadisk kontakt och känner mig trygg med det.

    Barnet får veta allt så klart och även träffa mig om hen vill.

    Jag är definitivt för att föda ett barn och låta någon adoptera det eller ha fosterfamilj istället för att döda det i livmodern. Det är min bestämda uppfattning och det står jag för.


    Var du surrogat?
  • Anonym (.)
    Anonym (L) skrev 2019-01-25 21:00:13 följande:

    Hej TS, hur känns det nu?


    Mycket bättre. Jag ser fram emot att få min bebis.
  • Anonym (L)
    Anonym (.) skrev 2019-01-25 21:06:15 följande:

    Mycket bättre. Jag ser fram emot att få min bebis.


    Men vad kul! Och skönt! Många kramar till dig, det kommer att bli riktigt bra :)

    Ha en trevlig helg!
  • Annita
    Anonym (.) skrev 2019-01-25 21:06:15 följande:

    Mycket bättre. Jag ser fram emot att få min bebis.


    Å vad skönt att höra! <3
Svar på tråden Vill adoptera bort mitt barn direkt på bb