• Anonym (signs)

    Skulle du kunna bli ihop med en man som aldrig haft förhållande?

    Och om nån här har den erfarenheten, träffat en man som aldrig haft förhållande innan dig, hur gick det?

  • Svar på tråden Skulle du kunna bli ihop med en man som aldrig haft förhållande?
  • Anonym (Enhet)
    Anonym (Sanna) skrev 2023-03-15 09:47:41 följande:
    Ditt andra påstående är iofs inte att se ner på andra utan en reflektion över en själv.
    Ja. Sen tror jag att det finns de som ser ner på andra, om dom aldrig haft ett förhållande.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Enhet) skrev 2023-03-15 09:49:39 följande:
    Är väl olika. Jag har sett de som tycker det är jobbigt om de varit singlar i ett halvår eller inte legat med nån på ett par månader.
    Jag minns en kvinna som ville träffa mig. När jag berättade hur länge sen det var jag legat med nån så sa hon "det där är så längesen så man förstår inte"
    Jaha.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Enhet) skrev 2023-03-15 09:51:43 följande:
    Ja. Sen tror jag att det finns de som ser ner på andra, om dom aldrig haft ett förhållande.
    Så kan det vara, men inte heller ditt exempel ovan visar på det.
  • Anonym (Ola)

    Nej jag tror inre det. när man nått min ålder (medelålders) så vill jag ha någon med liknande erfarenhet för att det ska kunna funka för barn och annat runt om.
    tänker även att om man är i samma ålder som mig och inte haft förhållande innan så är det något som hållit tillbaka denna person i alla år som den med största sannolikhet inte har tagit itu med. Men allt beror på kemi och hur personens andra delar i det sociala livet ser ut.

  • Anonym (Enhet)
    Anonym (Ola) skrev 2023-03-15 09:53:20 följande:

    Nej jag tror inre det. när man nått min ålder (medelålders) så vill jag ha någon med liknande erfarenhet för att det ska kunna funka för barn och annat runt om.
    tänker även att om man är i samma ålder som mig och inte haft förhållande innan så är det något som hållit tillbaka denna person i alla år som den med största sannolikhet inte har tagit itu med. Men allt beror på kemi och hur personens andra delar i det sociala livet ser ut.


    I mitt fall är det nog bäst med nån i samma ålder (är 51) och då är det nog vanligt att barnen är utflugna.
    Ja, kemin och hur det känns är nog viktigast.
  • Lönnsirap
    Anonym (signs) skrev 2019-01-13 12:22:37 följande:
    Skulle du kunna bli ihop med en man som aldrig haft förhållande?

    Och om nån här har den erfarenheten, träffat en man som aldrig haft förhållande innan dig, hur gick det?


    Jag var i 20-års åldern ihop med en man som inte haft något förhållande innan mig, och inget efter heller.

    Jag tänker att "ha haft ett förhållande", knappast är någon vettig kvalitet-stämpel på en människas karaktär och sätt att vara. 

    Anledningen till att det tog slut var inte bristande erfarenhet hos denna man, eller att han inte är en person som inte kan vara i ett förhållande, etan faktiskt det allmänna att relationen faktiskt inte kunde överbrygga våra helt olika personligheter. 

    En relation i tjugoårsåldern på några år är inte alltid något som håller för ett helt liv tillsammans. Att bryta upp var en förutsättning för det som jag har nu, och rent krasst så hade jag blivit frustrerad om jag försökt leva mitt liv med denna person.

    Jag tänker att en lång rad med relationer också säger något om en människas förmåga att vara i en relation. Och hur den där sig i ett rum, hur den talar med människor runt omkring och hur den är som människa. 

    Om det åter blir aktuellt med dejting kommer jag ju leta efter en människa som jag vill vara ihop med, och jag känner absolut tillräckligt många "eviga" singlar för att inse att det ofta finns en väldig mogenhet i att inte ha anpassat sig och varit i massa förhållanden. 

    Problemet med att hitta en relation är knappast en "detalj", utan vanligen att det inte finns så där väldigt många människor som man faktiskt tycker om och lär känna som kan bli en partner.
  • Anonym (Enhet)
    Lönnsirap skrev 2023-03-15 10:00:26 följande:
    Jag tänker att en lång rad med relationer också säger något om en människas förmåga att vara i en relation. Och hur den där sig i ett rum, hur den talar med människor runt omkring och hur den är som människa. 

    Om det åter blir aktuellt med dejting kommer jag ju leta efter en människa som jag vill vara ihop med, och jag känner absolut tillräckligt många "eviga" singlar för att inse att det ofta finns en väldig mogenhet i att inte ha anpassat sig och varit i massa förhållanden. 
    Intressant det där. Jag ser människor runt mig som inte kan vara själva och hoppar mellan förhållanden.
    Jag har kunnat bli ihop med kvinnor som ville, men jag ville inte.
    Ska väl kännas rätt?
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Enhet) skrev 2023-03-15 10:04:49 följande:
    Intressant det där. Jag ser människor runt mig som inte kan vara själva och hoppar mellan förhållanden.
    Jag har kunnat bli ihop med kvinnor som ville, men jag ville inte.
    Ska väl kännas rätt?
    Det är klart att det ska kännas rätt, men det gäller väl även för de kvinnor som väljer bort dig?
  • Anonym (Enhet)
    Anonym (Sanna) skrev 2023-03-15 10:15:06 följande:
    Det är klart att det ska kännas rätt, men det gäller väl även för de kvinnor som väljer bort dig?
    Givetvis. Jag vill att hon ska vilja ha mig lika mycket som jag vill ha henne. Tyvärr så har jag haft svårt att hitta det.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Enhet) skrev 2023-03-15 10:16:24 följande:
    Givetvis. Jag vill att hon ska vilja ha mig lika mycket som jag vill ha henne. Tyvärr så har jag haft svårt att hitta det.
    Nej, det är inte lätt att hitta rätt i relationer.
  • Anonym (Lisa)

    En man som aldrig haft ett förhållande riskerar var oskuld och går därmed fetbort. Såvida man inte letar efter någon som är under 20-25, då är läget annorlunda.

  • Anonym (Enhet)
    Anonym (Lisa) skrev 2023-03-15 13:37:11 följande:

    En man som aldrig haft ett förhållande riskerar var oskuld och går därmed fetbort. Såvida man inte letar efter någon som är under 20-25, då är läget annorlunda.


    Hur många tycker du att en man ska ha legat med, och hur längesen får det ha varit som han senast hade sex?
    Om man vill ha nån som är 20-25, är det ett plus att dom är oskulder då?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Enhet) skrev 2023-03-15 13:44:45 följande:
    Hur många tycker du att en man ska ha legat med, och hur längesen får det ha varit som han senast hade sex?
    Om man vill ha nån som är 20-25, är det ett plus att dom är oskulder då?
    Givet att han legat med minst en i ett längre förhållande är antalet ointressant. Likaså hur länge sedan han haft sex.

    Jag är inte ute efter någon i åker 20-25 men skulle aldrig se det som ett plus om han var oskuld. Däremot kan jag köpa det om han är under 25.
  • Anonym (Enhet)
    Anonym (Lisa) skrev 2023-03-15 13:54:49 följande:
    Givet att han legat med minst en i ett längre förhållande är antalet ointressant. Likaså hur länge sedan han haft sex.

    Jag är inte ute efter någon i åker 20-25 men skulle aldrig se det som ett plus om han var oskuld. Däremot kan jag köpa det om han är under 25.
    Så om han bara legat med en så är det bara ok om det var i ett längre förhållande?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Enhet) skrev 2023-03-15 13:57:02 följande:
    Så om han bara legat med en så är det bara ok om det var i ett längre förhållande?
    Var jag otydlig?
  • Anonym (Enhet)
    Anonym (Lisa) skrev 2023-03-15 13:59:05 följande:
    Var jag otydlig?
    Oops, jag ber så jäävla mycket om ursäkt Skrattande
Svar på tråden Skulle du kunna bli ihop med en man som aldrig haft förhållande?