• Anonym (Codemaster)

    Tjejer skriver oerhört sällan till män

    även till de mest attraktiva.

    Svarade en i en tråd jag skapat.
    Stämmer detta, tjejer?

  • Svar på tråden Tjejer skriver oerhört sällan till män
  • nihka
    Anonym (eh) skrev 2022-05-25 12:14:46 följande:
    Varför använder du nedvärderande termer på manligt och kvinnligt?
    Lägg märke till citattecken.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (eh)
    nihka skrev 2022-05-25 22:49:39 följande:
    Lägg märke till citattecken.
    Du har inte satt snubbiga i citattecken, bara brudiga. Så det är ok att nedvärdera män, men inte kvinnor tycker du?
  • nihka
    Anonym (eh) skrev 2022-05-27 10:33:35 följande:
    Du har inte satt snubbiga i citattecken, bara brudiga. 
    Brudiga är ett citat. Snubbiga är närmaste manliga motsvarighet till brudiga. Skulle inte tro att någotdera är ett mål för så värst många.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Intresserad)

     Skriver endast till den som jag blir intresserad av så en kille blir det då kanske fler i början till man blir mer intresserad av en av de. 

  • Anonym (här går en man)

    på Badoo o HP är det tjejer som jag känner lite sen tidigare, dom kollar min profil, men skriver inte, varför gör dom inte det?

  • Anonym (Tjingeling)
    Anonym (här går en man) skrev 2023-02-17 08:24:18 följande:

    på Badoo o HP är det tjejer som jag känner lite sen tidigare, dom kollar min profil, men skriver inte, varför gör dom inte det?


    Simpelt, för att dom bara är nyfikna på hur din profil ser ut, men de är inte intresserade av o dejta dig. 
  • Anonym (här går en man)
    Anonym (Tjingeling) skrev 2023-02-17 08:58:47 följande:
    Simpelt, för att dom bara är nyfikna på hur din profil ser ut, men de är inte intresserade av o dejta dig. 
    varför inte det?
  • Anonym (Tjingeling)
    Anonym (här går en man) skrev 2023-02-17 08:59:37 följande:
    varför inte det?
    För då hade de skickat en "like" eller skrivit något.

    om jag ser någon jag känner eller är bekant med på en dejtingplatform så blir jag nyfiken på vad han skrivit i sin profil så då tittar jag. Det betyder inte att jag vill dejta gör jag tittar.
    blir du inte nyfiken på vad som står i bekantas profiler och tittar, även om du inte är intresserad av dom?
  • Anonym (här går en man)
    Anonym (Tjingeling) skrev 2023-02-17 09:06:07 följande:
    För då hade de skickat en "like" eller skrivit något.

    om jag ser någon jag känner eller är bekant med på en dejtingplatform så blir jag nyfiken på vad han skrivit i sin profil så då tittar jag. Det betyder inte att jag vill dejta gör jag tittar.
    blir du inte nyfiken på vad som står i bekantas profiler och tittar, även om du inte är intresserad av dom?
    jo, men jag skriver inte, tycker tjejerna ska skriva
  • Anonym (L o v e)

    Ja. 


    Jag skulle aldrig initiera någonting med en man, även om han var attraktiv och även om jag egentligen var intresserad. 


    Det finns helt enkelt ingen man som är så pass intressant så att jag skulle riskera att blotta mig på det sättet. 

  • Anonym (Tjingeling)
    Anonym (här går en man) skrev 2023-02-17 09:30:46 följande:
    jo, men jag skriver inte, tycker tjejerna ska skriva

    Så du tycker dom ska skriva till dig även om dom inte är intresserade av dig?

    Om du vill att dom ska bli intresserad av dig så får du anstränga dig för att fånga deras intresse, dvs skriva till dom eller skicka en flört. Hade dom känt intresse på dig så hade dom med största sannolikhet ansträngt sig.


    Om man inte är villig att anstränga sig så händer det sällan något. Så är det med det mesta i livet....

  • Anonym (här går en man)
    Anonym (Tjingeling) skrev 2023-02-17 10:16:22 följande:

    Så du tycker dom ska skriva till dig även om dom inte är intresserade av dig?

    Om du vill att dom ska bli intresserad av dig så får du anstränga dig för att fånga deras intresse, dvs skriva till dom eller skicka en flört. Hade dom känt intresse på dig så hade dom med största sannolikhet ansträngt sig.


    Om man inte är villig att anstränga sig så händer det sällan något. Så är det med det mesta i livet....


    ja, jag vill ha bekräftelse

    det finns fega och blyga tjejer
  • Anonym (Tjingeling)
    Anonym (här går en man) skrev 2023-02-17 10:40:34 följande:
    ja, jag vill ha bekräftelse

    det finns fega och blyga tjejer
    Med den inställningen så kommer det aldrig hända något och det verkqr rätt destruktivt att vara med i dejtingappar då.
    Men du gör som du vill, men förvänta dig inte att folk som är ointresserade av dig ska starta ett samtal. Att hålla på och tro att alla är blyga hjälper inte om ingen av er är villig att säga ett första 'Hej'. Det är faktiskt inte så svårt och säga 'hej' men innerst inne vet du kanske att de inte är intresserade att svara? Jobba på innehållet i din profil isåfall.
  • Anonym (Holden)
    Anonym (mor) skrev 2019-03-19 08:06:28 följande:
    ABSOLUT kan tjejer ragga och det gör de väl? De där "blyga killarna" blir säkert utbjudna och uppmärksammade av tjejer OM de är ngt att ha! OM. Tjejer idag är inte blyga av sig.........
    Annat var det på din tid.
  • Anonym (Holden)
    Hej, vi satt ett gäng och diskuterade hur det var år tillbaka i vårt liv, och något vi alla kom fram till var att när vi var yngre och hade träffat någon ( även några än idag).. Så var det väldigt viktigt att " Jag kan inte bara skriva först, nu får han skriva så ser jag om han är intresserad". Efter detta började jag tänka på om samma gäller/gällde er killar? Hur tänkte ni kring detta?
    Nu mera känns det endast som man gör det till ett spel med detta beteende men kanske är så det ska vara? Är mest intresserad av svar från killar men även från tjejer som själv kommer ihåg/ upplevt detta eller bara vill diskutera..

    Tror dom flesta av oss killar önskar att tjejen faktiskt skrev först för en gångskull, men eftersom vi vet att det inte händer så behöver vi ju ta första steget. Så det är ju likadant för oss, om ni inte hör av er först hur ska vi då veta att ni är intresserade?

    Jag själv är jävligt trött på det, är man intresserad av en person så tar man första steget själv och inte vänta på den andra, oavsett kön
    __________________
  • Anonym (Holden)
    Har alltid uppmuntrat tjejer och kvinnor som vågar ta för sig. Det är just de tjejer som "vågade" skriva (eller ta kontakt) först, som man såg och kanske tom. kunde utmana en. Även om det kanske inte hållit i slutändan, så det definitivt dem som man kommer ihåg.

    Det är just den där gruppmentaliteten (som tyvärr framförallt yngre tjejer lätt faller in under) som jag har svårt för, och tycker att det är tråkigt de som berövar sin individualitet för några besynnerliga "regler", som få egentligen köper, efter några år i nacken. Säkert bekvämt att falla tillbaka på, men vem gagnas av det, egentligen?
  • Anonym (Holden)
    Jag insåg att man som kille måste ta första steget, för annars lär det inte bli nåt av. Innan trodde jag att tjejer tittade på mig för att jag var ful eller dum i huvudet, men nu tror jag att de egentligen var lite intresserade av mig (försöker ej skryta), men jag var ju blyg som fan så jag sumpade det alltid  Tror även att just svenska tjejer är jävligt blyga, för andra tjejer jag träffat från andra länder är mycket mer på än svenska
Svar på tråden Tjejer skriver oerhört sällan till män