• Fri 3 May 2019 08:52
    771 visningar
    26 svar
    26
    771

    29 år och inseminerat mig

    Hej!

    Som det står i rubriken har jag inseminerat mig och det för första gången. Det kommer ta ungefär två veckor tills jag vet om det har fungerat.

    Jag undrar om det finns andra här inne som också är under 30 som har inseminerat sig? Hur har det gått? Gick det på första försöket?

    Jag har inga infertilitetsproblem sen innan och har därför inte heller tagit några hormoner.

  • Svar på tråden 29 år och inseminerat mig
  • Anonym (Sporr­ong)
    Sat 4 May 2019 17:08
    #11

    Jag har gjort är 38 år och det tog sig på första försöket gjorde hemma med privat donator

  • LivetP­åJorde­n
    Sat 4 May 2019 17:10
    #12

    Är d här en åsikt?Obestämd va betyder den då isf?Förvånad

  • Anonym (Sporr­ong)
    Sat 4 May 2019 20:57
    #13

    Förstår inte vad du menar? Vadå åsikt? Om vad?

  • Thu 13 Jun 2019 10:50
    #14

    Hej!

    Jag har gjort privatinsemination och har nu precis plussat efter femte försöket! 

    Jag tycker att insemination har funkat väldigt smidigt. Det tog ett par försök innan jag hittade en donator som jag trivdes med och kände förtroende för, men efter det har det gått utmärkt. Han har varit väldigt öppen för hur jag vill ha det, för hur processen ska se ut och för vad som ska hända efter att barnet väl fötts. Så för er som åker till Danmark eller står i långa landstingsköer - har man ingen problematik som man vet om så kan jag rekommendera privat insemination! Som sagt, det krävs lite förarbete och (för mig iaf) att man vågar lite på sin magkänsla, men för mig har det varit värt det.

  • Anonym (Gravi­d)
    Tue 23 Jul 2019 16:39
    #15
    KarolinaH skrev 2019-06-13 10:50:11 följande:

    Hej!

    Jag har gjort privatinsemination och har nu precis plussat efter femte försöket! 

    Jag tycker att insemination har funkat väldigt smidigt. Det tog ett par försök innan jag hittade en donator som jag trivdes med och kände förtroende för, men efter det har det gått utmärkt. Han har varit väldigt öppen för hur jag vill ha det, för hur processen ska se ut och för vad som ska hända efter att barnet väl fötts. Så för er som åker till Danmark eller står i långa landstingsköer - har man ingen problematik som man vet om så kan jag rekommendera privat insemination! Som sagt, det krävs lite förarbete och (för mig iaf) att man vågar lite på sin magkänsla, men för mig har det varit värt det.


    Jag är 24 och plussade förra veckan, privat också. Har försökt sen i November. Var i det långa landet håller du till?
  • Wed 24 Jul 2019 17:23
    #16

    Hej, TS här.

    Blev tyvärr inte gravid på min första insemination. Funderar på att försöka igen i augusti.

    Ni som har blivit gravida genom insemination, vad låg er TSH värde på? Använde ni 0,5ml sperma? Vad låg MOT på sperman? Och tog ni någon ägglossningsstimulering?

  • Anonym (Hypo)
    Wed 24 Jul 2019 17:33
    #17

    Hej TS! Har du hypotyreos? Vad ligger ditt TSH på?

  • Wed 24 Jul 2019 17:52
    #18
    Anonym (Hypo) skrev 2019-07-24 17:33:48 följande:

    Hej TS! Har du hypotyreos? Vad ligger ditt TSH på?


    Sist de kollade(för en månad sen) låg den på 3.7. Har fått levaxin utskrivet som jag nu tagit i en månad. Ska ta test igen slutet av månaden för att se om det har hjälpt.
  • Wed 24 Jul 2019 17:54
    #19

    Hur kommer det sig att nu har valt insemination?
    Hur funkar det, har ungen rätt att träffa pappan senare om denne vill eller söka upp honom?

  • Anonym (Gravi­d)
    Wed 24 Jul 2019 20:50
    #20
    Noname00 skrev 2019-07-24 17:54:26 följande:

    Hur kommer det sig att nu har valt insemination?

    Hur funkar det, har ungen rätt att träffa pappan senare om denne vill eller söka upp honom?


    Jag har valt insemination av flera anledningar. Min första, och största, anledning är att jag blivit sexuellt utnyttjad i många många år och bara tanken på att ingå i en relation skrämmer mig. Jag har alltid sett mig som ensamstående, för och nackdelar såklart, ett förhållande har aldrig lockat mig. Än mindre efter det jag gått igenom. Lång historia.

    Jag har inseminerat privat och han tycker det är ok när barnet vill söka upp honom.
  • Wed 24 Jul 2019 21:44
    #21
    Noname00 skrev 2019-07-24 17:54:26 följande:

    Hur kommer det sig att nu har valt insemination?
    Hur funkar det, har ungen rätt att träffa pappan senare om denne vill eller söka upp honom?


    Jag  har velat ha barn i många år, men har inte träffat den "rätta" och tröttnat på att vänta. Just nu är mitt fokus är på att skaffa barn och inte en romantisk relation.

    Jag kommer använda en öppen donator, där barnet kan söka upp donatorn när hen fyllt 18.
  • Wed 24 Jul 2019 21:44
    #22
    Noname00 skrev 2019-07-24 17:54:26 följande:

    Hur kommer det sig att nu har valt insemination?
    Hur funkar det, har ungen rätt att träffa pappan senare om denne vill eller söka upp honom?


    Jag  har velat ha barn i många år, men har inte träffat den "rätta" och tröttnat på att vänta. Just nu är mitt fokus är på att skaffa barn och inte en romantisk relation.

    Jag kommer använda en öppen donator, där barnet kan söka upp donatorn när hen fyllt 18.
  • Wed 24 Jul 2019 21:48
    #23
    KarolinaH skrev 2019-06-13 10:50:11 följande:

    Hej!

    Jag har gjort privatinsemination och har nu precis plussat efter femte försöket! 

    Jag tycker att insemination har funkat väldigt smidigt. Det tog ett par försök innan jag hittade en donator som jag trivdes med och kände förtroende för, men efter det har det gått utmärkt. Han har varit väldigt öppen för hur jag vill ha det, för hur processen ska se ut och för vad som ska hända efter att barnet väl fötts. Så för er som åker till Danmark eller står i långa landstingsköer - har man ingen problematik som man vet om så kan jag rekommendera privat insemination! Som sagt, det krävs lite förarbete och (för mig iaf) att man vågar lite på sin magkänsla, men för mig har det varit värt det.


    Hur hittar man en privat donator? Var det någon i bekant kretsen?
  • Tue 30 Jul 2019 15:12
    #24

    Hej , inte under 30år , men jag är 30år och inseminerade mej i juni det tog sig på andra försöket , är nu i vecka 10 idag :)

  • Anonym (PEZ)
    Tue 30 Jul 2019 16:24
    #25

    Hur funkar det om man vill vara donator åt en i bekantskapskretsen?

  • Anonym (Gravi­d)
    Tue 30 Jul 2019 16:34
    #26
    Anonym (PEZ) skrev 2019-07-30 16:24:08 följande:

    Hur funkar det om man vill vara donator åt en i bekantskapskretsen?


    Jag skulle gissa att det funkar på samma sätt som om du hittar en via nätet, vilket jag gjorde.
Svar på tråden 29 år och inseminerat mig